Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
jezelf motiveren tot een opleiding is lastig.
zelf vind ik IT erg leuk maar de opleidingen zijn niet wat ik er van verwacht.

Ik wil graag met handen bezig zijn, dat wordt op het hbo toch wel lastig om nu weer 3 /4 jaar MBO automonteur(ofzo iets met je handen) te gaan doen zie ik ook niet zitten.

ik wil toch wel een HBO diploma hebben maar wat dan ...
25-11 opendag op de Hogeschool Utrecht en dan ga ik maar wat opleidingen langs
 
Dat weet ik ook nog steeds niet. Maar ik vond Havo zo kut omdat het zo 'breed' is. En dan kon ik ook wel CE gaan doen, maar dat is ook weer zo 'breed' en dan vind ik het moeilijk om me te motiveren.

klopt, en daar heb ik nu dus ook al last van , ben nog niet eens door het 1e kwartaal heen:rolleyes:
 
ik deed vorig jaar de opleiding HBO Management Economie en Recht maar dat was dus niet helemaal mijn ding. Ik doe nu HBO Facility Management en dat vind ik gewoon fantastisch en vandaag me eerste studiepunten binnen gehaald.. :)
 
Das een diploma :)

Certificaat krijg je als je A1, A2 of A3 apart doet. Je doet gewoon een officieel examen bij het NIMA en krijgt bij een goed resultaat een diploma.
 
bedoel je vrijetijdsmanagement?



doe nu zelf HBO CE @ hogeschool Rotterdam...
een eitje nu nog en t is niet heel moeilijk, hierna denk nog een andere studie doen die meer gericht is op iets wat ik wil gaan doen, aangezien ik niet wist wat ik wilde, maar voor een neutrale opleiding gekozen waarmee je dus wel veel kennis opdoe:)

Ik doe zelf ook CE, en ik vind het tot nu tot ontzettend saai.. niks boeiends, alleen recht kan me interreseren.. dus ben ook een beetje aan t rondkijken.. altijd lastig... een leuke en goede studie vinden x|
 
Wil nog steeds luchtverkeersleider proberen.

wilde ik ook altijd, ben in 4havo een hele dag daar geweest, mocht zelf in de verkeerstoren en in de simulator waar die mensen trainen en in opleiding zitten, echt super!!!:W

Ik had natuurkunde bij me E&M profiel, op zich kon ik dus gaan doen, maar einde vn die dag heb ik een video gezien over de kansen om het echt te worden, zie je 3000 man in een zaal, die een test doen, daarvan blijft 10% over!! die 300 worden in opleiding genomen, binnen een jaar valt 90% af, 30 blijven er over, die gaan echt verder in opleiding, een enkeling valt af, uiteindelijk blijven er 3-5 mensen over, die echt luchtverkeersleider worden, de rest komt ook wel aan de bak binnen de luchtvaart maar wordt geen luchtverkeersleider...dat heeft me best gedemotiveerd!!:(
 
Das een diploma :)

Certificaat krijg je als je A1, A2 of A3 apart doet. Je doet gewoon een officieel examen bij het NIMA en krijgt bij een goed resultaat een diploma.

Een zwemdiploma is ook een diploma. Over het algemeen word er gesproken over diploma's als het over opleidingen gaat, cursussen (als bij de NIMA) worden beloond met een certificaat.

En uiteraard noemen ze het bij de NIMA een diploma...
 
Wil nog steeds luchtverkeersleider proberen.

Heb je jezelf al opgegeven? De inschrijvingen voor de eerste klas van vorig jaar zijn volgens mij afgelopen.

wilde ik ook altijd, ben in 4havo een hele dag daar geweest, mocht zelf in de verkeerstoren en in de simulator waar die mensen trainen en in opleiding zitten, echt super!!!:W

Ik had natuurkunde bij me E&M profiel, op zich kon ik dus gaan doen, maar einde vn die dag heb ik een video gezien over de kansen om het echt te worden, zie je 3000 man in een zaal, die een test doen, daarvan blijft 10% over!! die 300 worden in opleiding genomen, binnen een jaar valt 90% af, 30 blijven er over, die gaan echt verder in opleiding, een enkeling valt af, uiteindelijk blijven er 3-5 mensen over, die echt luchtverkeersleider worden, de rest komt ook wel aan de bak binnen de luchtvaart maar wordt geen luchtverkeersleider...dat heeft me best gedemotiveerd!!:(

Volgens mij is dit verhaal best gedramatiseerd. De selectie is zwaar. Wat ik heb vernomen valt van de aangenomen mensen 20% tijdens de opleiding af. (in 4 jaar dus) ben je klaar met je opleiding dan kan je direct aan het werk. Je bent immers al werknemer als je aan de opleiding begint en krijgt ook uitbetaald.
 
zie je 3000 man in een zaal, die een test doen, daarvan blijft 10% over!! die 300 worden in opleiding genomen, binnen een jaar valt 90% af, 30 blijven er over, die gaan echt verder in opleiding, een enkeling valt af, uiteindelijk blijven er 3-5 mensen over, die echt luchtverkeersleider worden, de rest komt ook wel aan de bak binnen de luchtvaart maar wordt geen luchtverkeersleider...dat heeft me best gedemotiveerd!!:(

Of dat motiveerd juist als een malle :). Maar de toelating is inderdaad echt streng, maar dat lijkt me nogal logisch.

Heb je jezelf al opgegeven? De inschrijvingen voor de eerste klas van vorig jaar zijn volgens mij afgelopen.

Heb Wiskunde A1, A2 afgesloten met een 5, dus zou zoieso me Wiskunde nog moeten halen.
 
Of dat motiveerd juist als een malle :). Maar de toelating is inderdaad echt streng, maar dat lijkt me nogal logisch.



Heb Wiskunde A1, A2 afgesloten met een 5, dus zou zoieso me Wiskunde nog moeten halen.

Ik heb geen tweede fase oid gedaan. Bij ons had je wiskunde-A en Wiskunde-B. Wiskunde-A is statistiek en Wiskunde-B functieformules enzo. Volgens mij heb je voor luchtverkeersleider ook wiskunde-B nodig. Dat is B2 oid?

Ik bedoelde volgend ipv vorige in vorige post. ;)
 
Ik doe zelf ook CE, en ik vind het tot nu tot ontzettend saai.. niks boeiends, alleen recht kan me interreseren.. dus ben ook een beetje aan t rondkijken.. altijd lastig... een leuke en goede studie vinden x|

je wou eerst misschien toch IVA gaan doen?
Kom anders eens op een open dag kijken, tot nu toe vind ik het persoonlijk wel een goede/leuke opleiding, en er zitten wel leuke mensen daar hoef je niet bang voor te zijn

en het kosten plaatje zal ook wel geen probleem zijn vermoed ik :+
 
A1, A2 voldoet :)

Ik dacht eraf te zijn, maar volgende blok krijg ik SPSS :X en dat terwijl je geschiedenis doet.

Duh, als je een beetje een gedegen kwantitatief onderzoek wilt doen zul je dat in 9 vd 10 gevallen moeten onderbouwen met goede statistische cijfers. SPSS is daar gewoon hét ideale hulpmiddel voor. Tis ook gewoon een makkelijk en duidelijk programma. ;)
 
Een zwemdiploma is ook een diploma. Over het algemeen word er gesproken over diploma's als het over opleidingen gaat, cursussen (als bij de NIMA) worden beloond met een certificaat.

En uiteraard noemen ze het bij de NIMA een diploma...

Lol :D Ik wilde net zeggen, jullie hebben nogal een conceptueel probleem over de woorden 'diploma' en 'certificaat'. Jouw papiertje (mooie oplossing) zal veeeel minder sterk zijn in overdracht dan een volwaardig HBO diploma. Dus ik zou zeggen, ga door met die HBO en spiegel jezelf geen utopie voor...
 
Ik heb nu één tentamen terug, een onvoldoende, maar dat wist ik al. Gewoon geval van niet leren, en denken 'ik kan het toch wel herkansen'.

Net me project van periode 1 afgerond dmv. presentatie, al me 5 punten voor het project binnen, en heb er nu 9 van 15 studiepunten voor periode 1. Ga al me tentamens denk ik herkansen, en als ik dan wel gewoon leer, kan ik wel al me punten halen.

HBO kost mij nu nog niet veel tijd, maar dat komt gewoon omdat ik er geen reet aan doe.

Ben nu wel aan het kijken voor een andere opleiding... Misschien wel iets met sport/voeding.

In Nijmegen kun je op de HEAO een dergelijke opleiding volgen. Toch raad ik je wel aan wat aan je instelling en motivatie te doen... Ik hoop niet dat je later met zo'n instelling mijn privejet op Schiphol binnenloost :+
 
je wou eerst misschien toch IVA gaan doen?
Kom anders eens op een open dag kijken, tot nu toe vind ik het persoonlijk wel een goede/leuke opleiding, en er zitten wel leuke mensen daar hoef je niet bang voor te zijn

Idd, was ook van plan om naar de opendagen te gaan afgelopen weken.. 30 oktober dacht ik? Samen met een IVA leerling hier uit de buurt.. is er niet van gekomen :?

Wanneer zijn er weer opendagen? Zit je trouwens in Driebergen zelf of in Utrecht op kamers?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top