Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
En bevalt dat?

Ik ben na 1,5jaar met BE genokt, vond het te droog, saai en totaal niet uitdagend... :)

Inderdaad ben ook benieuwd of het bevalt. Ik doe het ook niet op de HES maar ik vind het tot nu toe ook saai en totaal niet uitdagend. Ook spreekt het beroepenveld me op dit moment nog niet echt aan...
 
Afgelopen middag naar een opendag van de IVA geweest. Eerste wat me opviel was dat het mooie school is, aardige mensen etc.
Nog even met de jongen die ons heeft begeleid gepraat, bleek dat niet iedereen Alfa Romeo zo leuk vond. Één leraar noemt het woord Alfa niet maar noemt het 1-12-6-2 8P.
Zal die leraar leuk vinden dat er zo iemand als Stephan@spy op de school zit...

j/k :henko:
 
En welke leraar was dat dan? Ik ken er maar 1, en die is overspannen.

Maar die gast is pro-daihatsu, en dat is ook niet gezond. En qua smaak van auto's, ik kan je vertellen dat het een hoop uitmaakt of je BC doet of HBO.
 
Welke leraar het was, heeft ie niet verteld.
Maar Daihatsu... mm appart.
Zelf vind ik Alfa één van de mooiste auto's.
 
Indruk...
Uhm.. zag er heel goed uit, vooral omdat iedereen in pak moet. Echt een school waar ik wel heen zou willen. Nette ruimtes, niet te groot, lijken me wel leuke leraren ( degene die ik meegemaakt heb).

Alleen een paar drempels, die me in de weg zitten.
-reistijd is minimaal 3 uur per dag. of ik moet op kamers maar dat zie ik nog niet echt zitten.
-ik hockey nou top1, het hoogste, en wil dat eigenlijk ook niet opgeven...
-en m'n scooter opgeven.

maar ik ga alles nog een keer afwegen tegen elkaar, en nog andere opendagen bezoeken.
Maar het heeft iig een hele goede indruk achter gelaten!
 
Loop nu reeds 2 maanden stage. Volop meelopen in projecten op oa Schiphol en enkele ziekenhuizen.

Loop stage bij een camerabeveiligingsbedrijf welke ook meldkamersoftware e.d. verkoopt.

Integrale veiligheid studeren is dus best leuk :)
 
Je kan ook via de IVA bedrijfshockey doen. Dat doe ik ook, maar hoog niveau zou ik het niet omschrijven.

En kamers zijn goed te regelen, duur wel helaas.
 
zit zelf misschien te denken een hele andere kant op de gaan met opleidingen.
het project matig werken binnen mijn IT opleiding vind ik niet leuk en motiveerd mij niet.

ik sluit dit jaar me MBO af met een diploma.

maar kan ik met me MBO elke willekeurige HBO opleiding volgen ?
ik bedoel als je van de havo of komt kan dat ook.
 
HBO staat juist bekend om het vele projectmatig werken. Op de Uni wordt je af en toe gewoon gek van het louter moeten leren van droge theoretische stof. Hoewel dit natuurlijk ook per opleiding verschilt.

Bij Business Studies was het veel projecten, nu bij geschiedenis alleen maar leren,leren,leren.
 
ik wil meer met me handen bezig zijn ipv dat saaie papier werk.
ik studeer nu ict beheerder dit jaar haal ik in 3 ipv 4 jaar me mbo 4 ict beheerders diploma hierbij kan ik volgend jaar intromen in het 2de jaar hbo (dus win in totaal 2 jaar)

Misschien ligt het niet aan het projectmatig werken maar aan de opleiding

ben nu 9 weken onderweg op de Hogeschool Utrecht en dat ict begint me te vervelen.
ik wil geen programma's maken ofzo ik wil netwerk aanleggen en beheren.

om echt met me handen bezig te zijn moet ik niveau 2 mbo gaan doen maar daar voel ik me te goed voor.

dus bekijk langzaam (met hoog tempo :p) misschien wat andere opleidingen.

Op middelbare ooit zo beroepen test gedaan maar die kan ik niet vinden op google vond ik wel andere dingen maar niet die waar specifiek beroepen werden voorgelegd.
 
Met je handen bezig zijn op HBO lijkt me vrij onmogelijk. Of je moet iets van autotechniek gaan doen ofzo, maar dan zit je natuurlijk ook nog veel met theorie.
 
Ik heb daar ook mee rondgelopen...

Wilde ook graag met mn handen bezig zijn, aan de slag... maar toch studeren, en een HBO diploma behalen :)

Dat evenwicht heb ik bij de opleiding Communication & Multimedia Design gevonden...
 
Met je handen bezig zijn op HBO lijkt me vrij onmogelijk. Of je moet iets van autotechniek gaan doen ofzo, maar dan zit je natuurlijk ook nog veel met theorie.

dat weet ik heel goed.

zoals een docent zegt.

een hbo-er hoeft het wiel niet uit te vinden.
een hbo-er moet uitzoeken maar het, het goedkoopst te krijgen is.


Natuurlijk heb ik ook wel praktijk maar magertjes en gericht op dingen die ik niet leuk vind.
had er meer van verwacht.

zit nu zelf te denken aan totaal iets anders.
misschien iets richting farmakunde gezondsheids zorg / apotheker.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top