Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Van dat in projecten werken wordt je soms trouwens ook goed ziek hoor. Wij hadden een lamme Duitser erbij die 1x in de zoveel tijd eens langs kwam. Een gast uit Limburg die altijd in de kroeg zat en de volgende dag dan ziek was. Dan raak je ook zwaar gedemotiveerd.

Enige leuke was een opdracht van Perfetti/Van Melle om een nieuw product uit te dokteren. Komt misschien over een paar jaar op de markt (wat we hadden verzonnen dus). Moesten we daar in Breda langsgaan om het te presenteren en 1000+1 Fruitella rollen als beloning :+
 
Ik heb er nu voor gekozen om alleen een project te doen :)

Werd ook goed ziek van sommige mede-studenten vorig jaar...
Ben zelf ook geen voorbeeld student, maar hoe bont sommigen het maken.

Mjah, later in het bedrijfsleven zal je er ook mee te maken krijgen.
 
Van dat in projecten werken wordt je soms trouwens ook goed ziek hoor. Wij hadden een lamme Duitser erbij die 1x in de zoveel tijd eens langs kwam. Een gast uit Limburg die altijd in de kroeg zat en de volgende dag dan ziek was. Dan raak je ook zwaar gedemotiveerd.

Enige leuke was een opdracht van Perfetti/Van Melle om een nieuw product uit te dokteren. Komt misschien over een paar jaar op de markt (wat we hadden verzonnen dus). Moesten we daar in Breda langsgaan om het te presenteren en 1000+1 Fruitella rollen als beloning :+


Je hebt nu nog gaatjes als je naar de tandarts gaat? :P
 
Inderdaad ben ook benieuwd of het bevalt. Ik doe het ook niet op de HES maar ik vind het tot nu toe ook saai en totaal niet uitdagend. Ook spreekt het beroepenveld me op dit moment nog niet echt aan...

Ja, de HES opzich is heel relaxte school, HEScafé is de topper! maar de opleiding zelf, ja, ik vind het wel leuk, heel interessant is anders, maar van 'saai' kan ik niet spreken, tot nu toe 1 tentamen onv. maar die mag ik herkansen, projectmatig werken is superrelaxt, nu al beide projecten af, en dus weer studiepunten binnen:W

Grootste minpunt is toch wel dat HBO veeeeeel tijd kost....:(
 
Dat zal waarschijnlijk erg veel verschillen tussen scholen en opleidingen.

Ik kan het prima combineren met mijn bijbaantjes, en hou voldoende vrije tijd over :)


mmm...ja, ik heb ook een bijbaan en daarbij heb ik soms gewoon geen zin elke dag maar huiswerk te maken, dan wil ik liever A747 snuiven en dergelijke, me punt gaat meer over dat je met een MBO veel meer tijd heb voor andere dingen dan het HBO..
 
Als je soms dingen ziet/hoort van HBO CE bijvoorbeeld, dan lach je je eigen ook rot hoor. Even langs een leraar omdat ze een 5 hadden en dan werd er een 5.5 ingevoerd. Of een tentamen dat keer op keer hetzelfde is en dat je dus zo in je GR kan zetten bijvoorbeeld.
 
Ik doe nu HBO, en heb hiervoor ook MBO gedaan, maar mn vrije tijd is er niet echt heel erg veel op achteruit gegaan ofzo..

Kwestie van plannen, maar dat zal per persoon verschillen :)

Projectwerk heb je idd ook veel op HBO.. Af en toe kan ik sommige projectleden echt niet uitstaan (maar dat hou je toch altijd) maar over het algemeen gaat het tot nu toe best goed :)
 
Af en toe kan ik sommige projectleden echt niet uitstaan (maar dat hou je toch altijd) maar over het algemeen gaat het tot nu toe best goed :)

ja idd maar dat heb je ook later met sommige collega's .
ben toch de voor en nadelen aan het afwegen voor een andere HBO opleiding.
(btw doe nu het laatste jaar mbo en het eerst jaar HBO samen, mogelijkheid van het roc / hu)
dit jaar mbo diploma halen kan ik volgend jaar dus een hbo opleiding doen.

Op de middelbare was ik goed in
wiskunde
natuurkunde
economie
scheikunde

op het mbo vonden ze dit een zwaar pakket :P
heb ook nog exame gedaan in duits.

dus denk dat ik voor redelijk wat opleidingen in aanmerking kan komen.
 
Last edited:
Als je soms dingen ziet/hoort van HBO CE bijvoorbeeld, dan lach je je eigen ook rot hoor. Even langs een leraar omdat ze een 5 hadden en dan werd er een 5.5 ingevoerd. Of een tentamen dat keer op keer hetzelfde is en dat je dus zo in je GR kan zetten bijvoorbeeld.

hoorde ik ook idd, hoop dat het nu weer is, dan haal ik een 10 voor me her!:W
 
Ik heb nu één tentamen terug, een onvoldoende, maar dat wist ik al. Gewoon geval van niet leren, en denken 'ik kan het toch wel herkansen'.

Net me project van periode 1 afgerond dmv. presentatie, al me 5 punten voor het project binnen, en heb er nu 9 van 15 studiepunten voor periode 1. Ga al me tentamens denk ik herkansen, en als ik dan wel gewoon leer, kan ik wel al me punten halen.

HBO kost mij nu nog niet veel tijd, maar dat komt gewoon omdat ik er geen reet aan doe.

Ben nu wel aan het kijken voor een andere opleiding... Misschien wel iets met sport/voeding.
 
:D

Ik heb dus echt precies hetzelfde als jou..

Gister project van periode 1 afgerond, en alle 5 punten binnengehaald..
Morgen mn eerste tentamen, maar ik moet nog beginnen met leren.. Nou presteer ik vaak het beste als ik alles op het laatste moment doe (slechte eigenschap) maar ik ben er al wel zeker van dat ik geen voldoende ga scoren.. Dus dat worden hoogstwaarschijnlijk ook herkansingen.

Maar ik kan me er vaak gewoon niet toe zetten om te leren, terwijl als ik het een paar keer goed doorlees, ik alles ken..

Overigens heb ik nu ook al 9 punten 8P
 
Maar ik kan me er vaak gewoon niet toe zetten om te leren, terwijl als ik het een paar keer goed doorlees, ik alles ken..

Wat klinkt dat bekend zeg :#, en later denk ik Erik stomme lul had gewoon geleerd, want als ik leer kan ik het ook allemaal gewoon (makkelijk) halen.
 
Ik heb nu één tentamen terug, een onvoldoende, maar dat wist ik al. Gewoon geval van niet leren, en denken 'ik kan het toch wel herkansen'.

Net me project van periode 1 afgerond dmv. presentatie, al me 5 punten voor het project binnen, en heb er nu 9 van 15 studiepunten voor periode 1. Ga al me tentamens denk ik herkansen, en als ik dan wel gewoon leer, kan ik wel al me punten halen.

HBO kost mij nu nog niet veel tijd, maar dat komt gewoon omdat ik er geen reet aan doe.

Ben nu wel aan het kijken voor een andere opleiding... Misschien wel iets met sport/voeding.

Precies hetzelfde verhaal hier!
Studiepunten ook grotendeels binnen voor deze periode. Gisteren nog een 9 terug gekregen voor een opdracht.
Tentamen vandaag DIK verneukt! En ook aan het kijken voor iets anders, evenementenorganisatie lijkt me wel wat.
 
Precies hetzelfde verhaal hier!
Studiepunten ook grotendeels binnen voor deze periode. Gisteren nog een 9 terug gekregen voor een opdracht.
Tentamen vandaag DIK verneukt! En ook aan het kijken voor iets anders, evenementenorganisatie lijkt me wel wat.

bedoel je vrijetijdsmanagement?



doe nu zelf HBO CE @ hogeschool Rotterdam...
een eitje nu nog en t is niet heel moeilijk, hierna denk nog een andere studie doen die meer gericht is op iets wat ik wil gaan doen, aangezien ik niet wist wat ik wilde, maar voor een neutrale opleiding gekozen waarmee je dus wel veel kennis opdoe:)
 
Als facility manager doe je ook aan evenementenorganisatie.
Dat is de opleiding die ik nu doe :) Heb trouwes al mn studie punten voor werkstukken en of projecten, alleen krijg ik de komende weekmn tentames terug .. Ws wel 2 vakken herkansen, en dat is fucking veel :X moet echt keihard werken komende periode.
 
aangezien ik niet wist wat ik wilde, maar voor een neutrale opleiding gekozen waarmee je dus wel veel kennis opdoe:)

Dat weet ik ook nog steeds niet. Maar ik vond Havo zo kut omdat het zo 'breed' is. En dan kon ik ook wel CE gaan doen, maar dat is ook weer zo 'breed' en dan vind ik het moeilijk om me te motiveren.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top