Welke opleiding ga je doen? #3

Zijn er met zo'n toelatingstoets van de uni eigenlijk mogelijkheden om te herkansen oid?

Aangezien ik 21 ben wanneer ik aan mijn HBO begin (2,5 full-time gewerkt omdat ik geen idee had wat me echt aansprak) lijkt het mij wel aantrekkelijk. :)
 
Nja zoals je ziet. Daar wil je gewoon niet aan beginnen.
STEL dat je wordt toegelaten op de opleiding omdat je alles gehaald heb, dan zul je echt moeten bikkelen om bepaalde dingen bij te kunnen houden. Voornamelijk engels moet je goed kunnen en je zult een hoop basiskennis missen die je het echt moeilijk gaan maken.
Nee, ik denk dat je beter HBO kan doen wat aansluit, dan WO te gaan doen zonder dat je iets hebt. Met name bij een uni gaat het je flink tegenvallen heb ik t idee :)
 
Op WO word je Engels op VWO eindexamen niveau geacht te zijn. Als je aan de opleiding begint. Colloqium heeft ook soort VWO eindexamen Engels erbij zitten. Verschilt natuurlijk ook per studie in hoeverre voorkennis is vereist.
 
Klopt, daarom stippelde ik het aan. Want als ik mijn MAVO niveau engels terugkijk, moet ik bijna huilen :'(
Man, wat is dat schandalig zeg. Als je er dan 4 jaar uit bent geweest, dan kan ik wel raadden dat je dat nooit gaat halen. En al helemaal niet tijdens een studie psychologie ofzo. Want dat engels is wel ff andere koek :eek:
 
in-the-navy-0465-297x350.jpg

mariniers?

moet je toch ook je kop kaal scheren enzo verplicht :p
en 5 uur nest uit enzo

ook weer beetje te veel van het goede (lees, slechte :p)
 
Last edited:
Nja zoals je ziet. Daar wil je gewoon niet aan beginnen.
STEL dat je wordt toegelaten op de opleiding omdat je alles gehaald heb, dan zul je echt moeten bikkelen om bepaalde dingen bij te kunnen houden. Voornamelijk engels moet je goed kunnen en je zult een hoop basiskennis missen die je het echt moeilijk gaan maken.
Nee, ik denk dat je beter HBO kan doen wat aansluit, dan WO te gaan doen zonder dat je iets hebt. Met name bij een uni gaat het je flink tegenvallen heb ik t idee :)

True, ervoor bikkelen is geen probleem maar het is wel iets waar ik over moet nadenken idd...
Engels zit wel vrij goed, maar ook bija andere vakken is het verschil natuurlijk "vrij groot".
Maar eerst maar eens mijn MBO papiertje halen. :7
 
True, ervoor bikkelen is geen probleem maar het is wel iets waar ik over moet nadenken idd...
Engels zit wel vrij goed, maar ook bija andere vakken is het verschil natuurlijk "vrij groot".
Maar eerst maar eens mijn MBO papiertje halen. :7

Van MBO naar WO is echt een HUGE verschil. Vergis je er niet in :)
 
Het kan wel maar dan moet je er echt alles, maar dan ook echt alles voor over hebben. Er zit nu een jongen bij mij in de groep, die zat afgelopen februari nog op het MBO. Die heeft hij afgerond, toelatingstoets gedaan voor het HBO en die gehaald. Eind van het collegejaar had hij zijn propedeuse gehaald, afgelopen zomer een toelatingstest gedaan en nu zit hij op het WO. Hij moet er wel een heleboel voor opgeven (is sociaal ook niet zo'n sterk type) maar het is wel ontzettend knap wat hij aan het doen is :).
 
Idd, en daar kom je niet zo heel ver mee. Communicatie is het middel. De kracht van herhaling zit in communicatie heb ik weleens gelezen.
MBO is no-way te vergelijken met WO. Daar zul je echt flink voor moeten blokken en heel veel initiatief moeten hebben. Je moet het echt willen weten, aangezien je een hele hoop voorkennis mist, die je tevens nog eigen moet maken. Dat vraagt best wat van je. Ik zou gewoon HBO gaan doen. Als je je bachelor hebt, kan je altijd nog een master gaan doen op een uni.
Persoonlijk zou ik ook een bachelor op HBO niveau uitzoeken, en niet meteen naar WO niveau grijpen. Want je kan ook te veel willen natuurlijk en een bachelor diploma geeft je sowieso toegang tot een master :)
 
"sociaal niet de sterkste"
van dat type heb ik ook blikken vol rondlopen.

Stond jij nou ook net bij die tramhalte toen die ballo's een prent kregen (gisteren). Volgens mij zag ik een lange indo staan :D.

Universitaire Bachelor valt heel erg mee. Soms dat je even er tegenaan moet, maar over algemeen met beetje discipline heel goed te doen. Master is echt BIZAR wennen voor mij. In 1 blok al meer gedaan dan in die 3 jaar bij elkaar ;(.

Dat laatste "Bachelor geeft toegang tot master" werkt natuurlijk niet in de praktijk altijd zo. Schakelprogramma moet je altijd wel volgen. En als je voortraject niet aansluit heb je gewoon pech.
 
ik heb ook mijn slb'er gemaild maar misschien weet iemand het hier.

wat zijn de mogelijkheden tot extra cursussen in talen denk aan Nederlands, engels en duits binnen een opleiding.
 
Dat laatste "Bachelor geeft toegang tot master" werkt natuurlijk niet in de praktijk altijd zo. Schakelprogramma moet je altijd wel volgen. En als je voortraject niet aansluit heb je gewoon pech.
Was ervanuitgaande dat je natuurlijk je gekozen studie voorzet met het aansluitende master programma :)
ik heb ook mijn slb'er gemaild maar misschien weet iemand het hier.

wat zijn de mogelijkheden tot extra cursussen in talen denk aan Nederlands, engels en duits binnen een opleiding.
Op een uni kun je dat gewoon volgen meen ik? Mijn broertje studeert psychologie, maar doet ook filosofie erbij. Dat kan voor nope. Op een HBO kun je het beste informeren op je school. Bij ons (HU) bieden ze cursussen aan waar je wel voor moet dokken maar die je naast je studie kan volgen :)
 
Idd, en daar kom je niet zo heel ver mee. Communicatie is het middel. De kracht van herhaling zit in communicatie heb ik weleens gelezen.
MBO is no-way te vergelijken met WO. Daar zul je echt flink voor moeten blokken en heel veel initiatief moeten hebben. Je moet het echt willen weten, aangezien je een hele hoop voorkennis mist, die je tevens nog eigen moet maken. Dat vraagt best wat van je. Ik zou gewoon HBO gaan doen. Als je je bachelor hebt, kan je altijd nog een master gaan doen op een uni.
Persoonlijk zou ik ook een bachelor op HBO niveau uitzoeken, en niet meteen naar WO niveau grijpen. Want je kan ook te veel willen natuurlijk en een bachelor diploma geeft je sowieso toegang tot een master :)
Ik vind dat jij opvallend veel over WO weet voor een hbo'er. Prima dat je iemand probeert te helpen maar relevante/praktijk ervaringen zijn erg belangrijk.
 
Stond jij nou ook net bij die tramhalte toen die ballo's een prent kregen (gisteren). Volgens mij zag ik een lange indo staan :D.

Universitaire Bachelor valt heel erg mee. Soms dat je even er tegenaan moet, maar over algemeen met beetje discipline heel goed te doen. Master is echt BIZAR wennen voor mij. In 1 blok al meer gedaan dan in die 3 jaar bij elkaar ;(.

Dat laatste "Bachelor geeft toegang tot master" werkt natuurlijk niet in de praktijk altijd zo. Schakelprogramma moet je altijd wel volgen. En als je voortraject niet aansluit heb je gewoon pech.

ja gister wel ja. die gasten zitten bij mij in t jaar. tis ze gegund.
 
Back
Top