Welke opleiding ga je doen? #3

Van MBO naar WO is echt een HUGE verschil. Vergis je er niet in :)

True, heb me er wel een beetje in verdiept in de vriendenkring/internet etc.
Dat het verschil groot is snap ik wel. MBO vind ik echt veel te makkelijk. Niet om popie-jopie te doen, maar het niveau is gewoon zodanig laag dat het hinderlijk is.

Nogmaals, ik voel mezelf er echt niet te goed/slim voor oid. maar ik zoek meer uitdaging in een opleiding/studie. Ik baal er ook als een stekker van dat ik mijn havo nogal verpest heb. :p Maarja, Tis niet aars. :+

Ik ga me er in ieder geval goed in verdiepen. ;)
 
hoe bevalt het ? hoeveel zwaarder is het ?
ben je met je bachelor naar de uni gegaan of en pre-master gedaan ?

Ik heb eerst hts wtb gedaan en doe nu de master organisatiewetenschappen. Ik ben dus met m'n hbo bachelor naar de uni gegaan en ben daar een de premaster begonnen, 1 schakeljaar en 1 masterjaar is het traject. Bevalt bijzonder goed, heb tot nu toe alles gehaald *klopt af*. De master is vrij stevig, 6 vakken a 6 ects het eerste semester, eigenlijk 6 ects of 1 vak te veel voor een semester. Voor vier van die vakken dien je een wetenschappelijk paper te schrijven van ongeveer 15 pag., hiervoor moet je dan ongeveer 450 pag. aan literatuur lezen.

Het belangrijkste is denk ik dat de wetenschappelijke wereld je goed ligt. Ik heb een aantal studiegenoten zien stoppen omdat het abstracte niveau hen te veel werd. Terwijl ze absoluut wel de intelligentie ervoor zouden hebben. Verder denk ik dat een master helemaal niet zo moeilijk is, je moet er gewoon genoeg voor doen of bijzonder intelligent zijn.
 
ja gister wel ja. die gasten zitten bij mij in t jaar. tis ze gegund.

Ja gisteren. Beetje kromme zinsopbouw :) . Doe het zelf ook vaak hoor, maar wel triest dat ze undercover mensen op de bon slingeren die door rood lopen. Vooral omdat veel mensen de tram nog willen halen, en je meestal een paar minuten staat te wachten bij dat stoplicht.
 
Weet niet hoe groot die master is, maar alle schakelstudenten ken ik wel na een blok. Heb ik ook nooit vakken mee gevolgd. Bij ons in totaal 30/40 studenten ofzo.
 
Wat bedoel je met een Wo studie? Je kan hier ook knutselen op de TU heb ik gezien.

ja maar ik ben vast aan het oriënteren om iets niet technisch te gaan doen na me bachelor op de hts.

//edit

zag net dat ik het verkeerde woord in de spellings controle had aangeklikt
 
Last edited:
Weet niet hoe groot die master is, maar alle schakelstudenten ken ik wel na een blok. Heb ik ook nooit vakken mee gevolgd. Bij ons in totaal 30/40 studenten ofzo.
Ik dacht dat je totaal wat anders bedoelde :) Maar in mijn jaar zitten denk ik 120 a 150 studenten, vandaar.
 
Ik vind dat jij opvallend veel over WO weet voor een hbo'er. Prima dat je iemand probeert te helpen maar relevante/praktijk ervaringen zijn erg belangrijk.
Kweet niet of jij dat positief of negatief ziet. Maar ik ben op zowel op de HU als UU wezen praten en heb het programma mondeling kort doorgelopen.
Aangezien ik zelf HBO doe, en mijn broertje WO doet zie ik echt wel duidelijk de verschillen. Voornamelijk het wetenschappelijke aspect vind ik erg verschillend tegenover de praktische ervaring op het HBO.
Ik vind dat je gelijk hebt dat relevante- en praktijkervaring er toe doet, maar niet van dusdanig niveau dat het belangrijk is. Een VWO'er kan toch WO doen? Die heeft toch ook geen enkele relevante- en/of praktijkervaring?
Het helpt je zeker, maar is niet een vereist om van MBO naar WO te gaan, dan zijn er toch andere kwesties die er mee toe doen. Zoals het niveau van een VWO'er behalen of (wat jij noemt) kennis op doen op een vooropleiding met relevante aspecten van de studie die je aan de uni wilt doen :)
 
Kweet niet of jij dat positief of negatief ziet. Maar ik ben op zowel op de HU als UU wezen praten en heb het programma mondeling kort doorgelopen.
Aangezien ik zelf HBO doe, en mijn broertje WO doet zie ik echt wel duidelijk de verschillen. Voornamelijk het wetenschappelijke aspect vind ik erg verschillend tegenover de praktische ervaring op het HBO.
Ik vind dat je gelijk hebt dat relevante- en praktijkervaring er toe doet, maar niet van dusdanig niveau dat het belangrijk is. Een VWO'er kan toch WO doen? Die heeft toch ook geen enkele relevante- en/of praktijkervaring?
Het helpt je zeker, maar is niet een vereist om van MBO naar WO te gaan, dan zijn er toch andere kwesties die er mee toe doen. Zoals het niveau van een VWO'er behalen of (wat jij noemt) kennis op doen op een vooropleiding met relevante aspecten van de studie die je aan de uni wilt doen :)
Ehm ik doelde op het feit dat jij geen practische ervaring hebt op HBO én WO. Je ziet wel duidelijk verschillen met je broertje maar je hebt ze zelf niet ervaren. Maar dit doet er allemaal verder weinig toe :)
 
Ehm ik doelde op het feit dat jij geen practische ervaring hebt op HBO én WO. Je ziet wel duidelijk verschillen met je broertje maar je hebt ze zelf niet ervaren. Maar dit doet er allemaal verder weinig toe :)
Klopt :)
Maar ik heb wel docenten die op zowel de UU als HU college geven.
Om enigszins aansluiting te geven moeten we ook wetenschappelijke onderzoeken uitvoeren met betrouwbare bronnen om aan te tonen dat we niet maar wat in elkaar flansen.
Dusja, de echte opleiding heb je niet. Dat maakt ook niet uit, want of je nou een onderzoek uitvoert op de UU of de HU. Als de docent hetzelfde is maakt het ook weinig uit. Misschien dat de nakijksessie wat milder is :)
Ik ga sowieso door na me bachelor. Ik ben nu in feb 2010 klaar en ga dan de aansluiting denk ik doen op de UU. Dat is de masteropleiding Business Informatics.. Ik weet dat ik het zelf wel kan, dat zegt ook iedereen. En ik vind school leuk en studeer liever dan dat ik werk. Dusja, we komen er wel :)

Trouwens, ik kreeg net een brief van Centric IT. Ik moet daar 25 dagen stage lopen. Alle documenten opgemaakt enzo. Tis een snuffelstage om met consultants mee te lopen op de richting van ERP (dynamics AX)
Ik open de envelop (ze zijn wel erg professioneel vind ik :eek:) en zie een loonbelastingsformulier zitten. Dat kan maar 1 ding betekenen denk ik :D Betaald? Dat kan haast niet, want het is snuffelstage en maar voor 25 dagen om te kijken hoe hun te werk gaan.
Kijk de overeenkomst: 136 euro bruto per maand. Wel erg triest, maja, had totaal niets verwacht. Dus toch kleine meevaller :)
 
Last edited:
Ja gisteren. Beetje kromme zinsopbouw :) . Doe het zelf ook vaak hoor, maar wel triest dat ze undercover mensen op de bon slingeren die door rood lopen. Vooral omdat veel mensen de tram nog willen halen, en je meestal een paar minuten staat te wachten bij dat stoplicht.

Mja vorige week dinsdag is dr ook een 19-jarige sociologie-studente doodgereden toen ze op die zebra bij tram 21 liep bij stadion Woudestein.
Dus dat zal wel de reden zijn dat ze ineens zijn gaan controleren...
 
Back
Top