Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Ik verdiende al 1000+ als ik fulltime zou gaan werken in de supermarkt :p
Dat is dus 6.25 bruto per uur ( 40 p/w ) = 4-4,50 netto? :p
 
damn 1000 bruto voor 40 uur... dat verdiende ik op me 16e al :p

ik heb verder geen hoge opleiding, ik zit zo nu en dan op de vrachtwagen, verder als depot houder.. nachtdiensten...

en hou er zo'n 1900,- (rustige tijden) aan over.. vanaf februari tot september maak ik veel uren en dan zit ik op een 2400+/-

24 jaar btw...

tis leuk verdienen, wel spijt dat ik niet hebt doorgeleerd...
 
yep... wel guldens toen... maar ik werk dus echt geen 40 uur voor 1000 euri...

haha ja, kan je wel een grote mond hebben dat je geen 40u werkt voor 1000euro, en mij uitlachen met 15 per uur, maar dat van mij is een bijbaan, jij komt niet veel verder dan dat

als ik klaar ben met mn studie begin ik rond de 3000 netto/maand.
 
Wat voor een opleiding doe je dan? Ben benieuwd, want universitair begin je nog niet eens met 3000 netto
 
Als ik straks klaar ben, dan ben ik 24 he. Kom ik met een CV aan waar alleen wat opleidingen opstaan en een eeuwigheid veredeld koerier. Enige positieve is dat ik geen jobhopper ben :rolleyes:

Dan zet je die bijbaan toch niet op je CV?

Werk zelf ook nog @ een supermarkt. Verdient nog best aardig 8,04 netto in het uur @ 21 jaar. Ben nu bezig om een stage te regelen bij een transport schade expertise bureau. Hoop er daarna te kunnen gaan werken (zoeken jonge gasten in die sector) dat is goed verdienen en meestal auto van de zaak :)
 
wahahah, meneertje is gauw op zijn pik getrapt... ik lachte je btw helemaal niet uit... mooi dat jij na je studie 3000+ gaat verdien, zoals je kan lezen heb ik ook spijt dat ik niet verder hebt geleerd.. toch blijf ik erbij dat ik echt geen 40 uur ga werken voor 1000 euri... en met maar '''15'' euri's per uur, kom ik er ook wel hoor ;)
 
Haha niet tegen jou bedoelt hoor Mike, maar op mijn oude school zijn leerlingen ook erg optimistisch als je ze hoort over hun salaris verwachting.

Ik ben applicatie ontwikkelaar en hoor je ook vaak 3K etc, maar ook al ben je HBO afgestuurd begin je daar nog lang niet, sterker ik met mijn MBO studie begon met 800 bruto voor 32 uur als ontwikkelaar.

Een afgestudeerde HBO ICTér begint met +- 1600/1800

Maargoed niet alle beroepen zijn hiermee te vergelijken maar er zijn der weinig waar je met 3000 begint, op chiurg en dat soort dingen na ;)

Welcome in the real world.
 
Dan zet je die bijbaan toch niet op je CV?

Zo bedoel ik het niet. Lijkt me niets mis mee dat je tijdens je studentenperiode wat geld probeert te verdienen? Nog nooit een bijbaan gehad hebben wekt misschien nog meer wantrouwen bij een eventuele sollicitatie.

Gaat me er meer om dat ik om mij heen wel mensen zie die al studiegerelateerd bezig zijn. Als ik van Universiteit kom heb ik nog nooit echt op niveau gewerkt :) Heb dan hopelijk wel die titel, maar kom dan op je 24/25e nog maar eens even als beginner aan :)
 
Ik denk dat dat nog wel mee valt Lennox.. Als ik om me heen kijk loopt eigenlijk iedereen wel wat studievertraging op.. Veel studenten werken niet eens, of maar een paar uurtjes per week :X
 
Mooi die bedragen die je hier allemaal hoort. Volgens mij geeft dat collegebank hangen nogal een vertekend wereldbeeld. En dat in deze economische tijden. OMG! Volgens mij wordt een student opgeleid om zelf na te denken maar dat blijkt tegen te vallen.

Pas maar op dat je het geld niet alvast uitgeeft. :winner:
 
Wat voor een opleiding doe je dan? Ben benieuwd, want universitair begin je nog niet eens met 3000 netto

studeer tandheelkunde, in elsevier staat dat een tandheelkundestudent, een jaar na afstuderen, GEMIDDELD 3000 netto verdiend..

sommigen meer, sommigen minder dus. het ligt er maar aan hoe hard je bereid bent te werken als je klaar ben :)

en natuurlijk of je op omzetbasis, of uurloon kan werken ergens.

en tja, als je meteen je eigen praktijk start, ligt dat heel anders natuurlijk, maar dat is niet mijn plan.
 
studeer tandheelkunde, in elsevier staat dat een tandheelkundestudent, een jaar na afstuderen, GEMIDDELD 3000 netto verdiend..

sommigen meer, sommigen minder dus. het ligt er maar aan hoe hard je bereid bent te werken als je klaar ben :)

en natuurlijk of je op omzetbasis, of uurloon kan werken ergens.

en tja, als je meteen je eigen praktijk start, ligt dat heel anders natuurlijk, maar dat is niet mijn plan.

KIJK JIJ HET NIEUWS? OMG!

Overigens ook mooi dat je over een netto bedrag praat. Dit is haast niet geldig omdat een netto bedrag nogal afhankelijk is van diverse factoren, die voor iedereen verschillend zijn. Lijkt mij vreemd als netto bedragen gespecificeerd worden. Daar is bruto voor bedoeld.
 
jaaa ok, hoe ik het er neerzet, lijkt het idd alsof ik 3000 netto verwacht te verdienen als ik klaar ben.
Dat doe ik niet, ik weet nog niet eens of ik van plan ben om fulltime als tandarts te gaan werken, of dat ik deels ernaast nog verder ga studeren...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top