Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Mn broertje heeft HBO CE gedaan. Kwam nergens echt aan de bak vanwege ervaring. Overal op HBO posten wordt min of meer ervaring vereist. Nu is hij een jaar intercedent en verdient iets van 17-1800 euro netto. Wel een auto van de zaak, maar soms merk je wel dat hij er van baalt. Als ik straks klaar ben, dan ben ik uberhaupt al blij als ik een normale baan kan krijgen. Hoge opleiding zegt niet altijd alles, daar ben ik me ook wel van bewust. Zeker met het oog op de berichtgevingen lijk ik de komende 2 jaar nog wel rustig te kunnen studeren :D.
 
dat is idd wat je laatste tijd steeds vaker hoort... mensen die jaren hebben gestudeerd komen nergens aan de bak, en moeten uiteindelijk onder nivo gaan werken. Dat hoort gewoon niet zo te zijn, en moet snel iets aan gedaan worden... wat voor zin heeft studeren anders..
 
studeer tandheelkunde, in elsevier staat dat een tandheelkundestudent, een jaar na afstuderen, GEMIDDELD 3000 netto verdiend..

sommigen meer, sommigen minder dus. het ligt er maar aan hoe hard je bereid bent te werken als je klaar ben :)

en natuurlijk of je op omzetbasis, of uurloon kan werken ergens.

en tja, als je meteen je eigen praktijk start, ligt dat heel anders natuurlijk, maar dat is niet mijn plan.
uni of wat? En koop je trouwens eerst maar eens in bij een praktijk, kijken wat er dan van die 3K over blijft :)
 
Ken zelf iemand met Technische Bedrijfskunde die nu pas op zijn 32ste is begonnen met werken.. Daarvoor altijd een std. bijbaantje gehad en verdient nu ook gewoon 2300 oid met auto van de zaak.. Het kan dus best, ligt denk ik helemaal aan welke sector je begint!
 
uni of wat? En koop je trouwens eerst maar eens in bij een praktijk, kijken wat er dan van die 3K over blijft :)

tandheelkunde is alleen uni.. mondzorgkunde (mondhygienisten-opleiding) is hbo..

en wat ik al zei, het ligt eraan of je op omzetbasis of uurloon werkt..

weet nog niet precies hoe dat werkt met ergens inkopen etc etc
 
Ik ben werkzaam als beveiliger en ook nog in opleiding, en ik verdien zo rond de 1400 netto.
Dit kan heel erg verschillen met feestdagen en of ik snachts of overdag werk dan is het meestal meer.
Ik heb dus nog geen diploma, ik ben 19 jaar en ik verdien best wel wat voor mijn leeftijd vind ik zelf:)
 
Laatste jaars Technische Bedrijfskunde.. dan misschien nog uni maar eerst maar eens wat ervaring opdoen. Als bijbaantje werk ik nog steeds bij Race Planet :)
 
Ik ben werkzaam als beveiliger en ook nog in opleiding, en ik verdien zo rond de 1400 netto.
Dit kan heel erg verschillen met feestdagen en of ik snachts of overdag werk dan is het meestal meer.
Ik heb dus nog geen diploma, ik ben 19 jaar en ik verdien best wel wat voor mijn leeftijd vind ik zelf:)

Wat voor beveilliger? of in wat voor sector? Bij ons bij de poort zitten een stel beveiligers, nahhh die kunnen geen eens abn, stelletje koerden x|
 
Ik werk in een motorzaak, omdat ik dat leuk vind:p verdien prima maar zal er nooit rijk van worden:p dus als ik dit zat ben gewoon bij pa z'n bedrijf instromen.. dat vind ik ook leuk dusja:)
 
Timmerman, in de werkplaats.

Kozijnen maken, afmonteren enz. Ook veel speciale opdrachten maken.

Heb nog veel lol in me werk, en 1300 netto in de maand, voor een 20 jarige is netjes vind ik :).
 
24u (meestal meer) Project/Account-manager bij een van de grotere communicatiebureaus.
5u Bij mijn ouders in de zaak.

Voor de rest ben ik aan het worstelen met mijn laatste punten en afstuderen voor mijn HBO.
 
Ken zelf iemand met Technische Bedrijfskunde die nu pas op zijn 32ste is begonnen met werken.. Daarvoor altijd een std. bijbaantje gehad en verdient nu ook gewoon 2300 oid met auto van de zaak.. Het kan dus best, ligt denk ik helemaal aan welke sector je begint!

Ja hoi, 32jr oud. Die worden sowieso al even anders betaald dan een 23jarige :D
Ook al hebben ze weinig tot geen ervaring..
 
Krijg maandelijk me studiefinanciering nu, 300euro, wel 157 collegeld maar ja, de rest houd ik gewoon over :p

Daarnaast werk ik in de horeca, afwisselende uren want het is niet altijd even druk. Maar het is meestal ongeveer 60uur in de maand, verdien 6,20 en ben 17, dus dat is wel leuk!
 
ik heb een bijbaan in de ah.
min jeugdloon 5.78 ik verdien 7.91 per uur.
(toeslag omdat ik er lang werk en verkoper b)
ben nu 21, ik heb het er prima naar me zin zo op zaterdag en op binnenkort op zondag ook open 200%.

in het begin even zaterdag en zondag knallen daarna alleen zondag en zaterdagavond,
zaterdag avond is gewoon relaxed :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top