Nu welMol said:Plaatje doet het niet
$aint said:Plaatje voor de lekker (komt van iemand uit de carribean, gepost op Scooter-Attack forum)
(of het gaat werken is weer een andere kwestie )
Idd: Info please... Loopt het al, en welke problemen kom je tegen?Arurox said:Ja die is van ons uit Aruba!!!
Een van onze extreme projecten!!!
Grtzzz,
Eldrick
NeoHippie said:Idd: Info please... Loopt het al, en welke problemen kom je tegen?
En om even terug te komen op mijn vorige uitspraak aangaande het toerental. Na nog eens beter naar de afbeelding te hebben gekeken denk ik dat de ketting niet direct met de krukas is verbonden. Wat is de overbrenginsverhouding van de krukas naar de compressor?
Ik hoop dat je overbrenging niet teveel slijtage geeft. De overbrenging van krukas naar oliepomp is namelijk een vertraging! Het tandwiel op de krukas is een wormwiel, vergelijkbaar met een tandwiel met 1 tand. Bij 10.000 rpm is het toerental van de oliepomp dus veel lager. Jullie hebben een versnelling gemaakt. Ook moet deze overbrenging met een noodgang de turbine op gang brengen....Arurox said:De verhouding is 4:1.....de membraankleppen zijn vervangen met speciale membraankleppen van een hardere materiaal die gebruikt wordt op grotere Quad's. De materiaal lijkt op plastic maar is geen plastic!!
De ketting is niet direct veronden aan de krukas!! We hebben een soort ''vliegwiel'' gemaakt dat net als de vario op de krukas gaat.
Maar die gaat achter de vario.
Zoals de waterpomp draait op die manier draait de turbo ook met gebruik van de ketting.
Een dump valve wordt ook gebruikt!!
NeoHippie said:Ik hoop dat je overbrenging niet teveel slijtage geeft. De overbrenging van krukas naar oliepomp is namelijk een vertraging! Het tandwiel op de krukas is een wormwiel, vergelijkbaar met een tandwiel met 1 tand. Bij 10.000 rpm is het toerental van de oliepomp dus veel lager. Jullie hebben een versnelling gemaakt. Ook moet deze overbrenging met een noodgang de turbine op gang brengen....
De keting overbrenging naar de turbine lijkt mij sterk genoeg.
En een dump valve? Je scooter draait een constant toerental. Je schakelt niet dus er is toch ook geen behoefte om de laaddruk opeens te laten verdwijnen om het toerental snel te laten zakken? Of haal je de dump-valve in de war met de waste-gate?
Niet als ze een verbinding hebben gebruikt zoals je achterin je carter vind, bij je koppeling. Of een methode met minder slijtage; een magneet welke ronddraait in een andere magneet. Zoals je kilometer teller werkt.NeoHippie said:...Ook moet deze overbrenging met een noodgang de turbine op gang brengen...
Joor said:Als de 2l motor 2x zo veel toeren draait heb je hetzelfde en kun je dus dezelfde turbo monteren
RsTuningSchoute said:he joor jij ook hier ik ben DeSchouten op het supra forum
maar heb je al gewoon met dat ding over de weg gereden zalle de woute helemaal wel raar kijken!!
Die 'verbinding' hebben ze toch! Het is een overbrenging. En de compressor heeft een massa. Je gaat die massa versnellen. Er zit een overbrengint tussen van 1:4. Als je krukas versnelt van 1k naar 10k zal de compressor in dezelfde tijd versnellen van 4k naar 40k! En dat is snel. Daardoor zal er een flinke kracht op gaan treden in de overbrenging. Ik hoop dat DIE kracht niet te hoog word...Cipher said:Niet als ze een verbinding hebben gebruikt zoals je achterin je carter vind, bij je koppeling. Of een methode met minder slijtage; een magneet welke ronddraait in een andere magneet. Zoals je kilometer teller werkt.
Maar dat zal haast wel niet :X