NeoHippie
Well-Known Member
Ik zit even te kijken:ruud. said:hhhhm ja misschien heb je wel gelijk.
Uitgaande van de rpt teller heeft ie toch een vermogensgebied van 6500 - 9500 oid Nog best aardig denk ik, en zeker breed genoeg om mee te kunnen rijden..
6,5k = 0,1 bar
7k = 0,2 bar
7,3k = 0,3 bar
7,7k = 0,4 bar
8,5k = 0,5 bar
9,2k = 0,6 bar
Bij 8k schiet de druk pas echt omhoog tot ongeveer 9,5k. Dat is het punt dat de vermogenskromme omhoog knalt. Probleem is echter dat een turbo op toeren moet komen. Het vermogen knalt er dus ook telkens in als je aan het rijden bent. Als je bijvoorbeeld stil staat en je geeft gas heb je dus niet direct het maximale vermogen. Dat is tenminste met deze turbo. Het spreekt voor zich dat een kleinere turbo eerder op toeren is, maar ook minder druk kan leveren.