Turbo

Lumpy

Oi! Oi! Oi!
Ik zat te denken:

Een turbo op een 2takt, gaat eigenlijk niet, afgezien van het feit dat het een ontiegelijk kut werk is om aan te sluiten, maar al met al zal dit wel kunnen.
Maar als deze dan zouw werken zal hij de benzine/lucht door de uitlaatpoort er weer uitblazen. Maar als de poorten nu een schuin omhoog worden bewerkt...Zouw dit niet kunnen..?? Of zijn de poorten te dun om een effectieve schuine rand te maken.?
 
Advertisement - register to remove this

hms, dat is niet het grootste probleem,
je hebt eerst te maken, met een membraam, welke door de constante druk op het spruitstuk, open zal blijven staan. een roterende, of zuigergestuurde inlaat zou dit wel oplossen.
dan zit je ook nog met de carb, daar heb je een speciale carb voor nodig, aangezien de normale carb's de benzine zegmaar uit je vlotterbakje zuigen.
ook is er niet genoeg uitlaat gas om een turbo echt goed aan te kunnen sturen
ook zal er door de druk in in het carter het mengsel met een nog grotere druk de cilinder in gaan, dus, volgens mij maakt het dan helemaal niets uit of het mengsel wel fo niet naar boven toe gericht is, dan wervelt het wel een keertje meer
 
Dus je zou eigenlijk de turbo alleen moet kunnen laten aanslaan als er hoge toeren worden gedraaid..Maar of deze winst (als deze er al is) het gewicht weg neemt (turbo,de extra aansluitingen,intercooler misschien)
 
volgens mij wel, maar,.. een turbo verhoogt gewoon de inlaat druk, dus als je een soort van lucht pompje erop zet, of een turbo electrisch aangedreven krijgt, moet het wel op lage toerentallen kunnen.
dan zit je wel nog steeds met je membraam en je carb
 
Back
Top