Buppes_
SOpoliNIC-->Speed'06
Ey,
Kijkend naar de vorige topic over dit onderwerp zat ik is te denken over een iets andere toepassing...
Is er niet een mogelijkheid om tweetakters met een combinatie van óf een "viertaktsysteem" óf een combi van membranen en roterende inlaat de turbo via een soort by-pass op je scooter te bevestigen?
Hierdoor zou je denk ik het te-hoge-druk-in-je-carter-met-een-turbo-probleem op kunnen lossen.
Ik zat dus eerder te denken aan een compressor direct door je krukas aangedreven te denken (ookal is dit nog moeilijker te fiksen dan een turbo) omdat een turbo helemaal aan het eind van je expansiegedeelte bevestigd moet zitten om geen -minder- nadelige effecten te ondervinden en om de bouw compact te houden, want ik denk dat je inlaattraject nogal lang wordt met een turbo helemaal aan het eind van je uitlaat.
In ieder geval: Door nu ook een krukasgedreven timingsysteem toe te gaan passen kan de turbo/compressor zijn druk opbouwen (vandaar ook kort inlaattraject met het oog op snellere drukopbouw en dus geen ubermusculairbrute thomson-valve :| ) en wordt dit pas op het gewenste moment geladen zodat dus iets extra's apart van de zuiger de vulling van de cilinder met de turbo regelt en het carter met de zuiger de cartertaak behoudt voor bijv. rijden bij lagere toeren of om de afstelling makkelijker voor elkaar te krijgen ofzo.
De manier van de roterende inlaat waarop je drukvulgroep staat aangesloten op het carter lijkt mij dan het beste of meest eenvoudig, werking en timing van roterende inlaat weten we.
Ten tweede zat ik dan te denken aan een soort van inlaatklep ofzo; Desnoods in de cilinderkop, maarja, dat verneukt je squish en verbrandingskamer nogal denk. dus vandaar roterende inlaat.
Zo zou er ook een extra verrijkingssysteem moeten worden toegepast; omdat je nu een aparte atmosferische vulling met carb hebt, zou je ook een carb moeten voorzien op de bypass waarop je drukvulgroep zit zodat de afstelling niet heel vreemd hoeft te zijn. Ik denk zelfs dat je ongeveer de afstelling van je atm. carb kan gebruiken voor je druksysteem (relatie tussen stroomsnelheid in je carb..).
Het lijkt me dat je cilnder er eigenlijk niet op gebouwd is want wanneer en waardoor moet je nou eigenlijk die extra gassen je cilinder binnenlaten?
Door extra poorten bóven je timing-area? Dan krijg je wel backflow, maar vanwege dat aparte systeem zou dat niet zo heel erg moeten zijn; het kan niet egt ver terugslaan als de klep of iets dergelijks dicht zit maar toch lijkt het me te nadelig.
Via het normale carter en spoelgangen ga je nogal veel gassen door je uitlaatpoort verliezen waar je uitlaat niet voldoende pulsering kan bereiken om dat op te vangen; memranen zullen gewoon hun werk doen en dicht- en open klappen wanneer het drukverschil dat van ze vraagt dus zal je geen last hebben van omgekeerde flow in je atm. systeem.
Ben alweer de helft vergeten van wat ik nog meer wilde neerzetten, maar graag ff jullie mening of aanvulling over dit ideetje dat ik heb, en dan wel in een normale reply zonder BrEeZaHbullshit of msnABN alsjeblieft.
Bedankt alvast *D
Kijkend naar de vorige topic over dit onderwerp zat ik is te denken over een iets andere toepassing...
Is er niet een mogelijkheid om tweetakters met een combinatie van óf een "viertaktsysteem" óf een combi van membranen en roterende inlaat de turbo via een soort by-pass op je scooter te bevestigen?
Hierdoor zou je denk ik het te-hoge-druk-in-je-carter-met-een-turbo-probleem op kunnen lossen.
Ik zat dus eerder te denken aan een compressor direct door je krukas aangedreven te denken (ookal is dit nog moeilijker te fiksen dan een turbo) omdat een turbo helemaal aan het eind van je expansiegedeelte bevestigd moet zitten om geen -minder- nadelige effecten te ondervinden en om de bouw compact te houden, want ik denk dat je inlaattraject nogal lang wordt met een turbo helemaal aan het eind van je uitlaat.
In ieder geval: Door nu ook een krukasgedreven timingsysteem toe te gaan passen kan de turbo/compressor zijn druk opbouwen (vandaar ook kort inlaattraject met het oog op snellere drukopbouw en dus geen ubermusculairbrute thomson-valve :| ) en wordt dit pas op het gewenste moment geladen zodat dus iets extra's apart van de zuiger de vulling van de cilinder met de turbo regelt en het carter met de zuiger de cartertaak behoudt voor bijv. rijden bij lagere toeren of om de afstelling makkelijker voor elkaar te krijgen ofzo.
De manier van de roterende inlaat waarop je drukvulgroep staat aangesloten op het carter lijkt mij dan het beste of meest eenvoudig, werking en timing van roterende inlaat weten we.
Ten tweede zat ik dan te denken aan een soort van inlaatklep ofzo; Desnoods in de cilinderkop, maarja, dat verneukt je squish en verbrandingskamer nogal denk. dus vandaar roterende inlaat.
Zo zou er ook een extra verrijkingssysteem moeten worden toegepast; omdat je nu een aparte atmosferische vulling met carb hebt, zou je ook een carb moeten voorzien op de bypass waarop je drukvulgroep zit zodat de afstelling niet heel vreemd hoeft te zijn. Ik denk zelfs dat je ongeveer de afstelling van je atm. carb kan gebruiken voor je druksysteem (relatie tussen stroomsnelheid in je carb..).
Het lijkt me dat je cilnder er eigenlijk niet op gebouwd is want wanneer en waardoor moet je nou eigenlijk die extra gassen je cilinder binnenlaten?
Door extra poorten bóven je timing-area? Dan krijg je wel backflow, maar vanwege dat aparte systeem zou dat niet zo heel erg moeten zijn; het kan niet egt ver terugslaan als de klep of iets dergelijks dicht zit maar toch lijkt het me te nadelig.
Via het normale carter en spoelgangen ga je nogal veel gassen door je uitlaatpoort verliezen waar je uitlaat niet voldoende pulsering kan bereiken om dat op te vangen; memranen zullen gewoon hun werk doen en dicht- en open klappen wanneer het drukverschil dat van ze vraagt dus zal je geen last hebben van omgekeerde flow in je atm. systeem.
Ben alweer de helft vergeten van wat ik nog meer wilde neerzetten, maar graag ff jullie mening of aanvulling over dit ideetje dat ik heb, en dan wel in een normale reply zonder BrEeZaHbullshit of msnABN alsjeblieft.
Bedankt alvast *D