Turbo op scooter - 2

Denk ook aan problemen als de roterende massa, er zal aardig wat kracht nodig zijn om 'm goed op toeren te brengen waarna hij pas kracht kan leveren.. ben benieuwd naar een nauwkeurige uitleg, foto's en een filmpje ;).
Maar wat je er ook neer zet, dat je van 5:1 naar 7:1 gaat, hierdoor vergroot je het probleem juist voor de zwakte van de ketting, hoe denken jullie dat op te lossen?
 
Ap. said:
Denk ook aan problemen als de roterende massa, er zal aardig wat kracht nodig zijn om 'm goed op toeren te brengen waarna hij pas kracht kan leveren.. ben benieuwd naar een nauwkeurige uitleg, foto's en een filmpje ;).
Maar wat je er ook neer zet, dat je van 5:1 naar 7:1 gaat, hierdoor vergroot je het probleem juist voor de zwakte van de ketting, hoe denken jullie dat op te lossen?


We gebruiken geen ketting meer....die is te gevaarlijk door de hoge toerental.....nu wordt een belt gebruikt!!
 
Een vliegwiel bedoel je? Die kans zeker handig zijn om de turbo op gang te houden, maar kost je nog meer vermogen om hem op gang te krijgen.
 
mis een idee

het principe van een variabele uitlaatpoort ?
variabele uitlaat volume ?
gister bij van leeuwen geweest lieten ze me een variabele verbrandingskamer zien ivb met compressie kan ik denk nog wel ff foto van make

ook heb ik ze zien testen met een italianse 2tak brommer 50cc met variabel uitlaat volume en stonden er zelf versteld van hoeveel het scheelde maar hier kan ik toch geen fotos van krijgen alemaal gehijme sjit
 
Tuurlijk, Het princiepe van een variabele uitlaat is nog helemaal niet zo oud hoor... :|

Het is zelfs zo oud dat het in de kartwereld al jaren geleden afgeschaft is..

Geheime shit hoor, let maar op :)
 
cross motors hebben het ook maar als ik het goed begreep dan heeft dit alleen veel nut bij motoren die ook in lage toeren rijden, dat is dus zeker NIET het geval bij een sprintscooter.
 
Exision said:
Tuurlijk, Het princiepe van een variabele uitlaat is nog helemaal niet zo oud hoor... :|

Het is zelfs zo oud dat het in de kartwereld al jaren geleden afgeschaft is..

Geheime shit hoor, let maar op :)


suffert !! ik bedoel binnen in een uitlaat niet zoals jou een variabele uitlaat(klep) rotomax

maar deze uitlaat veranderd zelf zijn volume door van binnen uit te krimpen met plaatjes (zoals een soort fontanel)
 
maar idd met sprinten heeft dit weinig nut.... is vrij constant, alleen met schakels zou dit misschien een voordeel zijn, maar hoe gaat het precies in zijn werk
 
speedwous said:
maar idd met sprinten heeft dit weinig nut.... is vrij constant, alleen met schakels zou dit misschien een voordeel zijn, maar hoe gaat het precies in zijn werk

bij schakels is dit een groot voordeel (iig in crosswereld)
vriend van me (z'n pa) heeft een cross zaak en hij heeft het eens uitgelegd, is opzich wel vet (en simpel) maar doeltreffend systeem.

het werkt boven bepaalde druk of toerental dat het klepje met een of ander mechanisme open gedaan wordt. maar daar gaat dit topic niet over.
 
kzal de foto`s wel willen zien van de turbo, montage, en uitleg in details, hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen, en hoe het nu in zijn werk zit,

ik w8 met smart:)

en filmpje kan ook geen kwaad(A)
 
Spasta said:
bij schakels is dit een groot voordeel (iig in crosswereld)
vriend van me (z'n pa) heeft een cross zaak en hij heeft het eens uitgelegd, is opzich wel vet (en simpel) maar doeltreffend systeem.

het werkt boven bepaalde druk of toerental dat het klepje met een of ander mechanisme open gedaan wordt. maar daar gaat dit topic niet over.
Jij bedoeld wat anders dan RUNNER REPLICA.
Jij hebt het over systemen als HPP van Honda en Kips van Kawasaki enz. die de uitlaatpoort wijzigen
Runner Replica heeft het over de uitlaat zelf die veranderd.
 
Back
Top