JohnB said:Heel veel geouwehoer , maar helemaal nergens vertel je even wanneer je nouecht druk op zou moeten bouwen in de cilinder.
JohnB said:Heel veel geouwehoer , maar helemaal nergens vertel je even wanneer je nouecht druk op zou moeten bouwen in de cilinder.
Je gebruikt geen eens een puls vanaf je compressor. Je gebruikt de puls van het uitlaatgas vanaf de uitlaatpoort. Deze weerkaatst tegen de 'baffle' van de uitlaat. Een eventueele resonantie in je inlaatkanaal word bepaald door de lengte van je inlaattraject. Deze twee totaal verschillende dingen haal je waarschijnlijk door de war.rs-ruud said:die uitlaat kan je echt niet in die zin aanpassen op drukvulling, puur omdat die drukgolf van de compressor pas veel te laat het expansie gedeelte bereikt, en dan nog terug moet kaatsen
mario said:Je bouwt ook pas druk op in de cilinder als de uitlaatpoort sluit. Al helpt een goede expansieuitlaat hier dus ook net zoals bij een atmosferische motor 'verloren' mengsel terug de cilinder in te stuwen. Wat niemand hier beseft is dat je de cilinder veel beter schoon spoelt met meer overdruk in je carter (het zij d.m.v. blower danwel turbo). Er komen dus meer frisse gassen in je cilinder waardoor de vulling veel beter wordt. Dat is dus vooral je winst. Verder zijn we op mijn werk met een soortgelijk project bezig (een geblazen 250cc 2 takt, zelfde principe als scooter cilinders) en ik kan je verklappen dat het wel degelijk vermogenswinst oplevert. Denk in de orde van grote van 20-30% t.o.v. origineel.
Ciao
Chris said:Als je een uitlaat bouwt die hier goed mee omgaat in de zin van tegendruk leveren, wel.
Verder, waarom kan je zo'n soort 2t van toen, niet vergelijken met wat er nu gebeurt in zo'n blok... en in plaats van te vertellen dat het je onnozel overkomt, geef eens wat onderbouwde argumenten..
(Moet ik er overigens wel bijzeggen dat die machine voor een lange afstand werd gebruikt, maar daarentegen ook hoge toerentallen draaide...)
JohnB said:Klopt ook , met name de uitlaat timing zal lager moeten , en daarmee ook de spoelers.
Maar mijn reply op chris was over devergelijking tussen een oude Van Veen Kreidler en het huidige scooterblok
Kun je welJohnB said:En als je niets nuttigs kan melden kan je beter niet posten.
Rij jij op je scooter met een roterende inlaat?
Rij jij op je scooter zonder boostpoorten in je cilinder?
Heb jij geen expansie uitlaat volgens de laatste theorieen?
Ik heb een Van Veen kreidler gezien en dat kan je NIET vergelijken ondanks dat het wel het rondspoel principe is.
Dus ren maar snel naar de winkel