Ik vraag me toch een paar dingen af, gaat het hier nou om het vinden van alternatieve middelen om meer vermogen te krijgen of puur het turbo effect op 2t?
Als je kijkt naar big-foots (die hele dikke auto's) die lopen meestal op menthanol (zon 1700pk), als daar nou is meer aandacht aan gegeven wordt dan zou het misschien wel mogelijk zijn om een scooter daar op te laten lopen,of misschien brandstof van modelwagens(nitromethaan).
Er zal niet zo veel aangepast moeten worden als met een turbo.
Nadelen van een turbo:
*In een te korte tijd moet er druk opgebouwt worden.*
*50cc of 70cc zal te gevoelig zijn*
*Er zijn geen turbo's voor 70cc*
*En dan nog het probleem met carbu die met onder druk werken dus wordt moeilijk om brandstof met het lucht te mengen(tenzei met injectie wordt gewerkt)*
En dan even terug te komen op het methanol of nitromenthaan,ik weet dat nitromenthaan wordt ontbrand door gloeiplug,nou zou dit wel te maken kunnen zijn op een scooter blok en ik weet dat het de gewoone keeringen en carbu delen en spruistuk opvreet en nu is het zo dat keerringen en spruitstukken van viton er wel tegen kunnen dus dat zijn kleine dingen die makelijk op te lossen zijn.
Ik zelf wil van de zomer daar meer tijd gaan insteken om mijn oude runner 180 blok er op te laten lopen,ik denk zelf dat met andere brandstoffen meer en makkelijkere vermogens te halen zijn.
jos