A-Bizar said:Ik snap het punt nog niet helemaal... wat wil je hier mee bereiken?
Meer vermogen?
Ik denk dat als je dit op je scooter wil "maken" , het je al snel minimaal 600+ euro gaat kosten.
pak dan gewoon een nx kit oid :?
Of wil je blijvend meer vermogen op straat? Koop dan een speed setup voor op straat..
Het kan aan mij liggen maar ik zie het nut niet in van een turbo op een 2takt scootertje.
Buppes_ said:Dat bedoel ik nou...
Het is mijn IDEE een tweetakt in het algemeen een hoger rendement
Ik denk even na: Zonder overdruk in het carter zal deze nooit gaan spoelen. Als antwoord op de spoelverliezen is de expansie uitlaat uitgevonden... Door de spoelers goed de verbrandingskamer in te richten kun je de uitlaatgassen verdringen. Deze uitlaatgassen manifesteren zich overigens als een overdruk. De uitlaat gebruikt deze overdruk om de spoelverliezen te reduceren. Een turbo zorgt dus wel degelijk voor een betere vullingsgraad. Grootste probleem is om een erg kleine turbo te vinden. Een scooter heeft zo weinig verbrandingsgas dat het vrij lastig is om de turbine op toeren te krijgen.JohnB said:Ik heb geen zin om het te snappen
Maar denk eens na , je doet een overdruk het carter inbrengen. Dat komt door de spoelpoorten binnen.
Er is een directe open verbinding met de uitlaat. De druk zal onmiddelijk ontsnappen.
Doordat het een overdruk is zal de uitlaat ook niet goed werken en wordt alles gewoon rechtstreeks weg geblazen.
Zodra de spoelers dicht zijn gaat het normale 2t principe in zn werk , maar met een grote kans dat er een schraler mengsel is een een slecht functionerende uitlaat.
En dan nog niet eens gekeken naar de druk bestendigheid van de keerringen in het carter. Hebben dr bij vaak genoeg uit gelegen door een kinderachtige drukpuls door de spoelersheen
rs-ruud said:je moet een compressor maken, op de krukas aangedreven, geen turbo die het op uitlaatgas doet..
berry said:dat win je er niet uit....