Stoppen met school...

Juist, dit is dus een voorbeeld dat het niet perse nodig is...
En een nieuwbouw gezin, denk niet dat we dat kunnen betalen voorlopig, buurt maakt ons ook niks uit, en JUIST een Opel voor de deur :P
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Mja, ik heb dus alleen VWO gedaan, daarna een halfjaar commerciele economie maar dat zoog echt onwijs, dus daar ben ik mee gekapt.

Ik wilde toen Informatica gaan studeren o.i.d. daar is niks van gekomen, in de tussentijd was ik al bij een IT detacheringsbureau gaan werken. Daar in een soort bootcamp MCSE NT 4.0 gehaald, en als helpdesk dewd aan de slag gegaan. In twee jaar tijd nog wat cursusjes gedaan, en uiteindelijk ben ik daar vorig jaar weggegaan en bij IQUIP gaan werken, 4 dagen in de week en een dag in de week Informatica gaan studeren in Amsterdam. Helaas bleek dit een enorm kutbedrijf en ze besloten om mij te ontslaan (met nog heel veel anderen)

Nu werk ik dus vast als systeembeheerder op het hoofdkantoor van Texaco Nederland en dat bevalt heel erg goed...

Je hebt dus niet perse een HBO/Universitaire studie nodig..

Wat zoog er zoal aan commerciële economie? want ik had ook het idee om dat te gaan studeren.

Ik heb ook een vriend die zijn Hbo studie economie kapte, en ging naar een bedrijf waar hij betaald kreeg en informatica studeerde, een auto kreeg en tankpas enz. ( en dat is 3-4 jaar geleden nu) Zo'n baan is nu moeilijk te vinden denk ik. Opzich wel relaxt als je na je vwo studie zoiets kon flikken. Maar bedrijf is failliet gegaan|( en nu leeft hij van vader soc.

maarre is die baan van jou wel redelijk betaald enz? heb je ook zulke extra's als auto en tankpas enz?
 
Ik heb nu nog geen leasewagen, ik weet ook niet of ik er een neem..Een tankpas zou wel makkelijk zijn, maar dat heb ik niet, natuurlijk wel een hele behoorlijke kilometervergoeding...Levert me zo'n 400 euro per maand op...dus in feite rijd ik nog gratis :)
 
Originally posted by JeroenRs50
Als ik 1 ding niet wil is het wel een standaard nieuwbouw gezinnetje worden met een opel of VW voor de deur;)

Juist ja dat is ook wel het laatste wat ik wil. Zit je dan met vrouw en kinderen in de passat :| Daar pas ik echt voor. Als ik dat zie op straat is dat meteen weer een motivatie BOOST om door te zetten.

Beter gewoon leren, diploma halen en gewoon lekker bovenaano op de ladder beginnen en niet onderaan. Je kan/moet je hele leven nog werken. Dus gewoon leren met die handel...........
 
Pfffffff ik hoef helemaal geen jaar extra, moet in oktober ff 5 tentamens maken en zorgen dat een 5,1 en een 5.4 ff veranderen in 5.5 en dan ist goed, ons ma had het verkeerd begrepen...
Ik ga door!!!:D
 
tja, stoppen met school....

ik heb het op de basisschool en middelbare school (havo) altijd erg makkelijk gehad, en dan kom je opeens op het HBO en is dat een stuk pittiger. Ik had na mn HAVO nog geen idee wat ik zou gaan studeren zelfs!

ik wou iets met informatica, maar dat niet alleen, dus toen ben ik begonnen met Bedrijfskundige Informatica. na een jaar kwam ik er wel achter dat dit niks voor me was... Teveel bedrijfskunde en het informatica gedeelte was saai.

in de tussentijd had ik ontdekt dat er een nieuwe opleiding kwam op mn school, Multimedia, Design & Technology. Hier heb ik me dus voor ingeschreven en daar ben ik het afgelopen schooljaar aan begonnen. In het begin vond ik het allemaal erg leuk enzo maar naar verloop van tijd kwam ik erachter dat de opleiding ook niks voor me was. Slechte ondersteuning van leraren (die zelfs nieteens veel van hun eigen vakgebied weten..) veel te weinig les (ja je kan ook te weinig les hebben :D) en de onderwerpen boeiden me ook niet echt meer.

flash enzo was leuk als hobby maar nu opeens verplicht... liever niet.... Bovendien begon ik mij af te vragen wat ik nou kon met deze opleiding als ik klaar was. Eigenlijk niets....

Halverwege het jaar moest een vriend van mij een nieuwe studie kiezen, ik hielp hem hierbij. Zodoende kwamen we op de studie "Communicatiesystemen" aan de Hanze in Groningen. Ik kwam hierop (voor hem) omdat me zelf het ook een leuke studie leek....

Nu ga ik dus ook deze studie doen en ben ik er echt van overtuigd (veel sterker dan met de andere opleidingen) dat dit het gewoon moet wezen! ik weet wat ik ermee kan worden, ik weet waar ik aan toe ben....
 
Ja is echt apart als je van middelbare school naar hoger onderwijs gaat. Overgang VWO - Universiteit is mij ook zwaar gevallen. Bij voorlichtingen lijkt het allemaal zo makkelijk, maar dat valt vies tegen dan. Had nog nooit veel gedaan op school, en nu zit ik echt weken lang te leren. Mja, vind het ook niet erg, maar het is wel zwaar. Zo makkelijk is dat Economie nog niet:)

Maar ik vind het iig een stuk beter dan middelbare school. Veel minder vakken die je niet aanstaan, en de vrijheid is heerlijk, als je er mee om kan gaan:)
 
Originally posted by Rolf
Overgang VWO - Universiteit is mij ook zwaar gevallen.

Mjah, ik heb na de HAVO de MTS in 3 jaar afgerond, dat was pas vakantie vieren... En om heel eerlijk te zeggen heb ik het @HBO niet veel zwaarder dan op de MTS, al staat de opleiding Werktuigbouwkunde toch niet bekend als makkelijke opleiding...

Jelle; ik had het makkelijk, ik wist in de brugklas al wel dat ik WTB ging doen :)
 
WTB ja Bart?
Heb ik 8 weken volgehouden, ben eigenlijk geen mens voor al die theorie, ik heb iets liever een keer in mijn handen...
 
Back
Top