Stoppen met roken topic

Ik heb echt een hekel aan mensen zoals jou...:X

Iedereen mag doen en laten wat hij of zij wil.
muhhh roken is slecht voor je muuhhhh roken stinkt, lekker boeiend...iedereen bepaalt voor zichzelf wat diegene met zijn lichaam doet. En ja ik rook ook, maar heb tot aan me 17e niet gerookt ofzo, en toen was ik ook niet anti, want toen had ik dezelfde mening als nu.

Ik vind het bijvoorbeeld stom als iemand zijn dag begint met een blowtje, en er savonds nog een paar doet. Maar mij hoor je er niet over klagen, sterker nog, ik ga met zat mensen om die dat doen, en daar kan ik het toch echt gewoon goed mee vinden. Ik vind het raar dat ze dat doen, maarja...moeten ze toch lekker zelf weten? Ik ga niet gelijk iets haten als ik iets zelf liever niet zou doen...


Dat iemand zijn dag begint met een blowtje heb jij geen last van, maar als ik in een restaurant zit en ik heb een lekker biefstukje voor me en er zitten mensen aan andere tafel te roken kan ik ze wel schieten.

Grootste deel van je 'smaak' gaat namelijk door de NEUS. Als je dus gaat zitten roken tijdens het eten verneuk je niet alleen voor jezelf, maar ook voor vele anderen hun hele avondeten.

Terecht dat andere mensen dan die sigaret uit hun mond willen trekken. Vervolgens een hekel hebben aan de mensen voor wie jij hun diner verpest, lekker bezig!

Voor de rest zie ik vaak genoeg mensen met kleine kinderen / babies die zelf roken en dan ook lekker (al dan niet expres) de kleine mee laten genieten. Dat soort dingen zijn echt niet te geloven.

Verder vind ik het prima dat mensen roken, zolang je iemand anders er maar niet mee lastig valt. Tijdens uitgaan moet ook wel kunnen als beetje goed afgezogen word.
 
Last edited:
Laten we ook lekker coke snuiven! Je leeft maar 1 keer! Sjees, wat een simplistische dooddoener zeg.

Tjah naja als diegene dat beslist moet ie toch lekker zelf weten..Je weet de consenquenties ervan.tuurlijk weet je ook van roken maarjah je beslist hetzelf..
 
Naja, loser wil ik ze niet per se noemen. Ik vind rokers eerder losers dan niet -rokers op dat vlak. Maar je moet het zeker niet gaan opdringen natuurlijk.
 
Dat iemand zijn dag begint met een blowtje heb jij geen last van, maar als ik in een restaurant zit en ik heb een lekker biefstukje voor me en er zitten mensen aan andere tafel te roken kan ik ze wel schieten.

Grootste deel van je 'smaak' gaat namelijk door de NEUS. Als je dus gaat zitten roken tijdens het eten verneuk je niet alleen voor jezelf, maar ook voor vele anderen hun hele avondeten.

Terecht dat andere mensen dan die sigaret uit hun mond willen trekken. Vervolgens een hekel hebben aan de mensen voor wie jij hun diner verpest, lekker bezig!

Voor de rest zie ik vaak genoeg mensen met kleine kinderen / babies die zelf roken en dan ook lekker (al dan niet expres) de kleine mee laten genieten. Dat soort dingen zijn echt niet te geloven.

Verder vind ik het prima dat mensen roken, zolang je iemand anders er maar niet mee lastig valt. Tijdens uitgaan moet ook wel kunnen als beetje goed afgezogen word.


Daarom zijn er in eetgelegenheden meestal rook vrije gedeelten. En als je je eraan stoort kan je ook netjes vragen of het even kan wachten..

Ik heb dus gerookt en werk in de horeca maar ik heb bijna geen last van rokende mensen. ook al loop ik er de hele avond in rond. het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.. Mensen die zelf hebben gerookt en nu extreem anti zijn hebben het er gewoon moeilijk mee en gaan dan zitten zeuren!
 
Nee, als je niet dronk had hij kunnen vragen: 'Ruk je dan ook het pilsje bij iemand uit z'n hand als je het ziet?'
 
Dat iemand zijn dag begint met een blowtje heb jij geen last van, maar als ik in een restaurant zit en ik heb een lekker biefstukje voor me en er zitten mensen aan andere tafel te roken kan ik ze wel schieten.

Grootste deel van je 'smaak' gaat namelijk door de NEUS. Als je dus gaat zitten roken tijdens het eten verneuk je niet alleen voor jezelf, maar ook voor vele anderen hun hele avondeten.

Terecht dat andere mensen dan die sigaret uit hun mond willen trekken. Vervolgens een hekel hebben aan de mensen voor wie jij hun diner verpest, lekker bezig!

Voor de rest zie ik vaak genoeg mensen met kleine kinderen / babies die zelf roken en dan ook lekker (al dan niet expres) de kleine mee laten genieten. Dat soort dingen zijn echt niet te geloven.

Verder vind ik het prima dat mensen roken, zolang je iemand anders er maar niet mee lastig valt. Tijdens uitgaan moet ook wel kunnen als beetje goed afgezogen word.

En daar ben ik het dus volkomen mee eens, ik zei ook alleen tegen bounkass dat ik een hekel heb aan mensen van zijn soort, simpelweg omdat ze kortzichtig zijn. Ik ben het er volledig mee eens dat niemand er last van moet hebben als ik een sigaretje opsteek, tot op bepaalde hoogte dan, maar dat zijn aanstellers.

Maar dit valt gewoon onder (a)sociaal gedrag, dat is net als dat iemand onwijs hard door de telefoon aan het praten is in de bus/trein ofzo, dit valt onder asociaal gedrag, maar hierdoor heb ik niet gelijk een hekel aan mensen die hard door de telefoon praten, het gaat erom waar en op wat voor moment je het doet.

Als er een niet-roker naast mij zit na het eten oid, zal je mij ook altijd horen vragen of diegene er last van heeft of niet.
 
Dood ga je toch wel .Klinkt meschien erg raar maar Je leeft maar 1 keer dus doe waar je zin in hebt..Voor het zelfde geld flikker je morguh voor de trein of krijg je een ongeluk...dus geniet van het leven en doe waar je zin in hebt..

Jij denkt dat het gebruik van drugs en sigaretten iets toevoegt aan het leven? Als je rookt maak je jezelf afhankelijk van die sigaretten, je moet roken om jezelf even goed te voelen als voordat je rookte. Het zelfde geldt voor drugs. Bovendien weet je vrijwel zeker dat je ooit wilt stoppen en er zijn weinig mensen die zich dan weer even goed voelen als voordat ze aan die troep begonnen.

"Dood ga je toch wel." Dat klinkt inderdaad raar, voordat je dood gaat wil je toch gezond zijn? Lang en gezond leven prefereer ik boven kort door het leven gaan als een verslaafde.
 
dat je kleren stinken na et uitgaan vind ik als roker ook maar kut :X
maarja ik mag aannemen dat je zowieso de kleren die toch al helemaal ranzig zijn van gemorst bier, zweet etc toch wel in was flikkert? en niet weer aandoet :p
als het de rooklucht niet is dan is het die andere rommel die stinkt de volgende ochtend.
 
Soms zit je ook gewoon rustig in een kroeg, na het werk of met een goede vriend ofzo. Dan kom je thuis en ruik je het ook direct. Dan vind ik het zonde van het shirt als ik het direct weer in de was moet gooien. Dus in dat opzich mag het van mij best afgeschaft worden. Ook trouwens omdat er vorige week weer een of ander gaar wijf met der peuk voor der uit stond te dansen en totaal niet oplette toen ze me er dus mee aanstootte. KUTHOER!
 
ik rook ook :x heb al paar x geprobeerd te stoppen maar lukt echt niet :s het is eig meer het gevoel dat je ff iets anders kan doen, iets in je handen hebt om je mee bezig te houden, even ontspannen en klaar.
 
Dat is idd. ook zo, het geeft je een houding..

En voor veel mensen die stoppen met roken is dat denk ik het moeilijkst, niets te doen hebben en dan toch maar even een sigaretje gaan roken.
 
Ik heb ook een jaar of 6 gerookt. Ben sinds deceber gestopt. Dus dat is al bijna 2 maanden. Ik heb er ook echt geen behoefte meer aan, ben ook bewust gestopt in begin december dan op1 januari. Dat is zo cliche dat het gewoon al niet werkt. Ik vind het nu ook vies. Als ik uit ben geweest meuren me kleren er naar, en als er iemand in de auto een peukje heeft gerookt vind het ook al smerig. Nee ik denk niet dat ik ooit weer zal beginnen :)
 
Mijn ouders hebben ook jaren gerookt, meerdere keren gestopt, maar later weer begonnen... Sinds een paar jaar zijn ze weer gestopt, ze hebben daarbij accupunctuur gebruikt en zeggen dat dat de meest effectieve manier is die ze kennen tot nu toe.. Het helpt erg veel en raden het anderen aan... In veel gevallen wordt het verzekert dus waarom zou je het niet proberen?
 
Mja als je een echte held bent heb je al die middeltjes niet nodig. Ma van mn vriendin rookte ook zeker 20+ jaar ofzo.
Ik zei een keer tegen haar dat ze stonk naar rook ( op een aardige manier;)) en sinds die dag heeft ze geen peuk maar aangeraakt.

Blijkbaar vond ze het niet zo leuk dat ik dat zei :D
 
Back
Top