Stoppen met roken topic

1warm

Well-Known Member
ik ben al vanaf 2 jan bezig te proberen te stoppen met roken, maar ik vind het maar lastig :D

zijn er hier meer mensen die gestopt zijn? die van plan zijn te stoppen?

deel ervaringen en tips! ;)

tip: DVD Allen Car 'stoppen met roken'

(mensen met een usenet payserver kunnen hem nog binnenhalen :eek: )
 
Advertisement - register to remove this

Nee, ik ben nog niet gestopt. Toch voel ik de drang om te stopppen steeds sterker worden omdat het roken me de laatste tijd enorm tegen begint te staan. En daarbij ben ik ook niet van plan om m'n hele leven te blijven roken. Dus waarschijnlijk nok ik er eerdaags toch echt mee. :)
 
nooit aan beginne das pas tof!

het leven is al duur genoeg, waarom verspillen aan rook, ja en dan zegge mensen waarom maak je dan zon dure scooter.. tja stop het geld liever in me scooter dan in sigareten of drank
 
Ik ben al paar keer gestopt geweest. In het begin is het niet zo moeilijk maar later denk je, ach 1tje kan wel weer. En dan gaat het mis. Inmiddels rook ik vanaf oktober ofzo alweer nadat ik er 3/4 maand vanaf was.

En mijn werk helpt ook niet echt. Beveiliging is s nachts soms wel saai en dan rook ik zo pakje weg in 8 uur tijd
 
Het blijft vooral lastig met gelegenheden. Wat eten met een groep of als je met een drankje in je handen in de kroeg staat.

Gigantische hoeveelheden rook ik niet. Denk 2 pakjes per week ofzo. Dus dat valt opzich wel mee :)
 
En mijn werk helpt ook niet echt. Beveiliging is s nachts soms wel saai en dan rook ik zo pakje weg in 8 uur tijd


Hahahah idd:D als k negen uur op een krukje moet zitten kan ik er ook moeilijk vanaf blijven8P

Maarja, ik heb wel eens geprobeert te stoppen, maar dat viel me toch wel gigantisch tegen. want als ik thuis kom van school, of net gegeten heb, snak ik wel naar een sigaret. Ik ben wel gaan minderen, Rook doordeweeks ongeveer 4 sigretten per dag. Goed te doen imo:)
 
Het boek of de dvd van Allen Carr is idd een aanradertje. Je kan ipv roken ook andere verslavingen invullen btw. Stickies ofzo.

Ik heb zelf nooit gerookt, maar heb het boek wel gelezen.
 
Ik rook, eigenlijk sinds kort pas, ook echt vast.. Voortgekomen uit blowen ben ik toch bang. Baal er wel een beetje van..

Als ik niets te roken heb en thuis of bij m'n vriendin zit heb ik geen drang, maar zodra ik m'n shag weer in m'n broekzak voel zitten of andere zie roken krijg ik altijd 'trek'.
 
Ik was al een keer gestopt, had een paar jaar gerookt toen anderhalf jaar gestopt. Ik zij ineens van ik stop ermee, is me wel gelukt.:) Toen kreeg k een vriendin die rookte na een half jaar was ik ook weer begonnen helaas, maar ik ben ook 2 jan weer gestopt en bevalt me prima:) af en toe als ik aan een biertje zit neem ik er 1 in het weekend.
 
Ik ben er nooit aan begonnen. Nooit een sigaret/blow aangeraakt.
Heel simpel omdat als ik voor me 18e niet rook ik me rijbewijs van me ouders krijg.

Heb er ook helemaal geen behoefte aan, me moeder rookt ook en ik zie aan haar hoe moeilijk het is om te stoppen. Dus ik ga er niet aan beginnen.

Denk dat als ik 60/70 ben dat ik wel dikke sigaren ga roken :p
 
Ik rook nu al een dikke 3 jaar en probeerde al meermaals te stoppen, maar lukte nooit. de drang was te groot. uiteindelijk vind ik het balchelijk dat ik het doe maarja. Ooit was ik zo stomom te beginnen...

grtz
 
Hans, heb je gerookt? Anders kun je er he-le-maal niets over zeggen.
PLUS, dat het ook nog eens verschilt per persoon en qua omgeving he..

Ik rook ook, maar ben meer een gelegenheidsroker dan echt vast, zoals nu als ik de hele middag thuis ben rook ik niet, simpelweg omdat ik het in m'n eentje niks aan vind, maar als ik op school sta of in de kroeg en zie anderen roken krijg ik ook trek..

Zit eraan te denken om te stoppen, het kost teveel geld..
 
Tuurlijk zit het tussen je oren, daarom is het verslavend, na het eten, in een discotheek, als je andere mensen ziet roken, DAT is moeilijk.
 
Ik ben net 3 jaar gestopt, in totaal heb ik ongeveer 6 jaar gerookt. Ik moet zeggen dat ik pas na 3 jaar af ben van het "moeten" roken gevoel als ik uitga, uit eten ben of een glas bier drink. De grootste fout is om weer 1 trekje te nemen oid, ik ben eerder een half jaar gestopt en binnen 2 weken zat ik weer op het oude niveau. Ik was btw een "echte" roker, als ik bij de kapper zat of uit eten was kon ik alleen maar aan roken denken :rolleyes: Iig heb ik Allenn Carr in een middag gelezen en toen de laatste sigaret uitgemaakt. Sindsdien heb ik 1 keer een terugval gehad op vakantie na een half jaar. Hierna heb ik een bewuste keuze gemaakt om er toch echt mee te stoppen en sindsdien ben ik clean. Ik blow btw wel nog. Succes!

edit, ik had het er trouwens vreselijk moeilijk mee, alsof ik voorgoed afscheid nam van een geliefde :rolleyes:
 
Back
Top