Stoppen met school...

Nou ja, als het je het werk leuk vind en het verdient ook nog redelijk dan is het goed toch? Als je maar lol hebt zeg maar...:)

Ben nu zelf op de HTS luchtvaarttech bezig, best interessante opleiding (nou ja, de laatste 2 blokken dan..) en als je daar vandaan komt heb je zeker weten een vette baan :W
 
Je kan ook Grafimedia Technologie doen... een van de simpelste HBO opleidingen ever...

En je krijgt zeker weten goed betaald... vast niet zoveel als luchtvaart.. (vraag/aanbod verhaal). Maar dit hangt van je baas af vooral.

Je kan wel dit zeggen.. HBO papiertje is veeeeel geld waard.
Dus doorzetten. Paar maten van me zijn na school gekapt. Ze hebben het nu wel naar hun zin, maar kunnen gewoon niet luxe leven. Werken bij steigerbouw, autodealer, supermark is wel leuk voor even. Je verdient al bonus geld terwijl veel maten op school zitten nog, maar als die klaar zijn met hun opleiding verdienen die anderen minimaal 2x zoveel.

Dus denk erover na wat je wilt doen. Dit is een beslissing die de rest van je leven gaat bepalen...

Wil je effe 4 jaar doorbijten of 45 jaar een leven hebben dat je nooit een beetje luxe kent, altijd moet letten op je centen en een kutbaan hebt...

Beetje dramatisch maar zo is het voor velen toch echt...
 
Originally posted by Erik


Ik weet heel goed wat je doet in een supermarkt, uit eigen ervaring, en ik kan je vertellen, het zuigt. Doorstroomkansen bij AH zijn er wel, maar niet in overvloed. Als je niet zo'n studiebol bent kan het best goed zijn om steeds wat op te klimmen, maar het salaris van iemand met hbo of universitaire studie haal je toch nooit.

dan nog..als je van de hbo komt of universiteit dan vallen de baantjes voor 400 euro per dag volgens jou nog niet om je oren...

maar wel beter betaald als teamleider in een supermarkt ja..
 
Originally posted by krizzz


dan nog..als je van de hbo komt of universiteit dan vallen de baantjes voor 400 euro per dag volgens jou nog niet om je oren...

maar wel beter betaald als teamleider in een supermarkt ja..

Ligt er natuurlijk ook aan welke richting je zit, en geld komt natuurlijk nooit vanzelf ;).
 
400euro per dag das 146.000,- pleuro per jaar is 321.741,66 gulden netto per jaar. 8P welk baantje doel jij dan op Erik? :p wil ik ook wel :D


Mjah zoals er in dit topic al gezegd word, blijf op SCHOOL! wat is nu een jaar overdoen op je hele leven? en helemaal als je met dat ene jaar een stuk betere toekomst kan hebben...
 
Een opleiding is gewoon superbelangrijk.
Als je nu gaat werken zal het leventje wel flex lopen, omdat je geen omkosten hebt.
Maar als je eenmaal een vriendin/vrouw+auto+huis met hypotheek+verzekeringen+gas water en licht enz enz. Dan blijft er maar weinig over om ruim van te leven dus mijn tip:
Doe het nu goed, ga door studeren anders heb je daar later fuckin veel spijt van, geloof mij maar;)
 
Originally posted by Erik


400 piek per dag is ook niet zoveel, goede opleiding verdien je 400 euro per dag netto, das het betere werk :)

booreilanden is gewoon 24uur per dag betaald worden, daarom wordt het zo goed betaald

En erik jij spoort niet met je 400 euro;)
 
Ik doe gewoon bbl. Dat is 4 dagen werken en geld verdienen en toch een diploma halen. Mbo detailhandel ondernemer niveau 4 is dat
 
Originally posted by PowerFreak
Ik doe gewoon bbl. Dat is 4 dagen werken en geld verdienen en toch een diploma halen. Mbo detailhandel ondernemer niveau 4 is dat

Serieus carriere maken? => LOI.nl
je lijkt net die gast uit die reclame
 
ik ga nu paticuliere havo doen. 2jaar in 1 :W en dat ga ik halen, ik heb geen zin om met een kutsalaris rond te lopen. (denk ik :?)
 
Ik heb al me HAVO, toen half jaartje Hogere Informatica HBO maar suckte zwaar, daarna half jaar gewerkt, toen 8 weken Werktuigbouwkunde HBO maar suckte nog meer...
Nou heb ik dan op de eerste 8 weken na een jaar Motorvoertuigentechniek MBO erop zitten...5 dagen naar school...
Misschien is het wel iets om 4 dagen te werken en 1 dag school...
Ken veel mensen die al gesetteld zitten met vrouw/huis/auto die ook zoiets hebben gedaan en toch redelijk luxe leven...
Miljonair worden zullen ze niet, maar da hoeft ook echt nie voor mij, geld is niet het belangrijkste vind ik...
Ik weet wel dat met goede opleiding meer salaris mogelijk is, maar school is eigenlijk gewoon niks voor mij, al die theorie is toch saai...
Als ik 1 les praktijk van 4 uur heb gehad weet ik meer dan 20 uur theorieles volgen...
Ik zal woensdag wel s druk praten met leerlingcoördinator...
 
Ja, je moet natuurlijk zelf weten. Maar ik zou toch een opleiding afmaken.
Maaja, Dat 4dagen werk 1dag school plan lijkt me voor jou ook niet verkeerd.

Ik kan alleen maar zeggen: succes
 
gewoon doorleren :)

Staat al een aantal keer in dit topic mgoed zo denk ik er dus ook over.
Zoals Ornathon zegt, ken ik er ook al veel die na de middelbare school zijn gekapt en werken. Op dat moment verdienen ze meer geld en lijkt dat dus heel verleidelijk. Mja na een aantal jaar komen ze zichzelf weer tegen. Dan leef ik nog liever als studentje en leer nog een aantal jaar door (hoewel ik het niet slecht heb :) )

Ook dat werken bij de ah. tsja ik weet best wat voor mogelijkheden daar zijn, die zijn mij ook aangeboden. Maar daar zie ik dus echt geen toekomst in. Je bent ook zo afhankelijk van ze want je hebt alleen daar de interne cursussen/opleidingen afgerond waar je buiten de ah geen flikker aan hebt. Ook het feit dat je praktisch je hele arbeidsleven bij een dezelfde werkgever/bedrijf zit beangstigd me al :)

Ik heb al meerdere mensen gesproken die zeggen spijt te hebben van het opgeven. Vele daarvan gaan nu dus ook weer terug naar school.

Zoals eerder vermeld: wat is een 1 jaar op je hele leven?
 
Dat is 1 jaar langer nog steeds thuis wonen in die crisiszooi, ik wil heeeeel graag met me meid op ons eigen gaan wonen, zij werkt ook fulltime, maar ik denk gewoon dat het 4 dagen werk wordt en 1 dag school, dan krijg je ook gewoon je MTS diploma...
 
Als je overhoop ligt met je ouder ga je toch op kamers? Je hoeft echt niet elk weekend naar huis te komen lijkt me heh..:p

En als je dan met de opleiding stopt, neem dan een opleiding vér weg, zodat je wel op amer móét...
 
Originally posted by b0em

Ik heb al meerdere mensen gesproken die zeggen spijt te hebben van het opgeven. Vele daarvan gaan nu dus ook weer terug naar school.

Zoals ik... Ik heb vorig jaar ook een jaar weggegeven. Is echt kut, ik zie al mijn vrienden nu naar 5/6 VWO gaan, ik wil dat niet. Ik vind het echt kut dat ik men vrienden perfect zie gaan. Mischien dat ik na die havo ook nog ff een keer de vwo erachter aangooi. Ik zou het moeten kunnen halen qua intelligentie(laat het niet altijd zien hoor :p mja heb ook adhd)

Mja ik ben en blijf geil hoor mensen :eek:
 
Mja, ik heb dus alleen VWO gedaan, daarna een halfjaar commerciele economie maar dat zoog echt onwijs, dus daar ben ik mee gekapt.

Ik wilde toen Informatica gaan studeren o.i.d. daar is niks van gekomen, in de tussentijd was ik al bij een IT detacheringsbureau gaan werken. Daar in een soort bootcamp MCSE NT 4.0 gehaald, en als helpdesk dewd aan de slag gegaan. In twee jaar tijd nog wat cursusjes gedaan, en uiteindelijk ben ik daar vorig jaar weggegaan en bij IQUIP gaan werken, 4 dagen in de week en een dag in de week Informatica gaan studeren in Amsterdam. Helaas bleek dit een enorm kutbedrijf en ze besloten om mij te ontslaan (met nog heel veel anderen)

Nu werk ik dus vast als systeembeheerder op het hoofdkantoor van Texaco Nederland en dat bevalt heel erg goed...

Je hebt dus niet perse een HBO/Universitaire studie nodig..
 
Back
Top