Stoppen met hobby

DavidHamers said:
Ik denk dat ik als 1e auto een oude Ford fiesta 1.3 neem....

En als ik dan ff gespaard heb en een beetje beter kan auto rijden Wil ik wel een
Ford Fiesta XR2i
mk3%20rs1800%2003.jpg


En dan wil ik hem gaan ombouwen----> Bijv. Zo
fistasteeve-1.jpg


Zou er niet aan beginnen :) , dingen zijn traag en tikken alleen maar :rolleyes:

Over je scooter hobby.. ik heb mn scoot weggedaan daarvan 0t0 gekocht en weer vrolijk een projectje begonnen, nu eigenlijk auto zowel scooter :p
Alleen idd lang niet zo vaak als vroegaah, mja voor als je zin hebt ;)
 
jules_w88 said:
ik had precies hetzelfde, en toen knapte m'n koppakking en had ik een excuus om alles te verkopen..!
nog steeds geen spijt van, alleen als ik dan weer eens knal met een redelijke setup krijg ik wel heimwee :P


Ik weet het nog heel goed, maja heb precies het zelfde. Hoe zou dat t0ch komen;)
 
K heb ook gehad dat ik wilde stoppen !

toen er vorig jaar op vrijdag 20 Augustus bij ons werd ingebroken en ze mijn std zip type 3 wilde stelen :X bedacht ik per direct dat ik kapte met de hele 2 wieler shit zooi...
maar zoals je ziet toch door gegaan door een zip sp aan te schaffen en een sprint setup bij elkaar te scharrelen en de schuur extra beveiligd etc. maar er is toch wel een angst dat ze m een keer op een dag stelen en dan kap ik er ook mee.

maar dit moet je toch echt voor jezelf bepalen , met sleutelen etc. heb ik juist zoiets dat ik igg geen rottigheid uithaal en dat ik teminste wat doe of ergens me geld in kan steken :)

ik weet van mezelf dat ik toch geen auto kan betalen "onderhouden,benzine en belasting betalen" etc. dus dan maar met het scootje kloten :W
 
Ben ook gestopt pas, maar ik zit toch weer te denken om wat te bouwen...
Eerst ff op vakantie gaan en dan zien we wel...
 
Tjah het is een hobby of niet. Ik krijg vaak het id dat veel mensen een scooter opbouwen en denken er zonder veel tijd en ervaring iets van te kunnen maken.
Dan zit het ff een paar keer tegen en dan willen ze ermee stoppen.

Snap ook niet dat je hiervoor een topic opend. Ik heb deze hobby iig voor me zelf... ik bepaal zelf waneer ik stop of hoeveel tijd ik erin stop.
Net alsof je toestemming moet krijgen van de andere mensen die deze hobby hebben.
Dus stel je zelf de vraag.... bouw je een scooter op voor je zelf? Of doe je dat voor andere om erbij te horen?

Ik krijg erg de indruk dat het bij jou om het 2e gaat. Als je een update post ( bv over je nieuwe c21 ) en niemand reageerd erop dat het helemaal geweldig is... ga je helemaal out.
Imo ogen vraag je dan gewoon om aandacht van andere... net zoals je nu doet met dit topic.

Mijn tip : stop lekker met scoots als je het niet voor jezelf doet ;)
 
pff ik heb zo mn dagen :)

sommige dagen gaat het "motor-brommer werkkot" niet open dat ik gewoon es zeg van foert ... maar die zin komt altijd wel terug na paar dagen ;)
 
Ik ga over een maandje ook stoppen, lelystad wordt voor mij de afsluiter.

Ik ben al 5 jaar bezig en de lol gaat er een beetje vanaf ik heb alles wel zo'n beetje gezien.
- Ik heb een leuke een vrij snelle straatscooter gehad
- Projectscoot afgemaakt en ermee in scootin' gekomen
- Nu bezig met een sprintscoot waarmee ik op lelystad voor de gein ga sprinten

Veel meetings afgaan is voor mij geen optie omdat ik geen vervoer heb hiervoor, of ik moet elke keer een busje huren en dat is me te duur.

Ik ben nu bezig met me motorrijbewijs en ga uiteindelijk een motor kopen, ik mis het rijden op straat echt heel erg (wat je met een projectscoot natuurlijk niet gauw doet) en je hebt met een motor ook niet zo veel last van de cops.

Ik ben alleen niet van plan om met sleutelen te stoppen, dat vind ik nog veel te leuk. :)


De laatste tijd zie je opmerkelijk veel projectstops, volgens mij allemaal gasten die in een impuls een projectscooter beginnen en deze 1,2,3 willen afmaken en dan tot de conclusie komen dat het allemaal toch te veel geld kost en te lang gaat duren en uiteindelijk de boel weer verkopen.

Mijn tip; Neem geen deadline wanneer je project af moet zijn en sprokkel rustig je onderdelen bij elkaar en koop alleen onderdelen als je geld over hebt.
 
F15 DD said:
Ik weet het nog heel goed, maja heb precies het zelfde. Hoe zou dat t0ch komen;)

wacht maar jules en emiel :*, als plant, tim en ik knalln :W, kopen jullie ook weer opvoer spulletjes :P...

oooi
 
Ik had het ook. Tot ik me motor kocht. Toen was het voorgoed gedaan met de scooter.
Kijk er niet meer naar om en staat maar wat stof te vangen. Toevallig vorige week dan ff uit de schuur getrokken, omdat te lang stil staan die carburateur/benzine weer gaat uitzakken of weet ik wat.
Dus ff laten lopen en 100 meter gereden.
Goed, het ging best als een malle, maar zeker nu ik me motor gewend ben, voelt die scooter extreem onstabiel, alsof je op een opgevoerd veertje zit.

De zitpositie voelt ook gewoonweg vreemd, te rechtop en ondanks dat ik 9 jaar scooter heb gereden, is het in een maand tijd "niks" meer.

Tis dat me scooter zo als compleet project niet te slijten is, anders was ie allang weggeweest.

En uit het oog, uit het hart.
 
Persoonlijk (lees mijn mening) vind ik extreme scootertuning maar geldverspilling :P

Zal vast wel leuk zijn enzo, maar 1 keer de politie tegen komen en je bent je dure spulletjes kwijt.
 
Dub said:
Persoonlijk (lees mijn mening) vind ik extreme scootertuning maar geldverspilling :P

Zal vast wel leuk zijn enzo, maar 1 keer de politie tegen komen en je bent je dure spulletjes kwijt.

neej de echte seriuse knalle nie zomaar over straat:L
 
Ik denk eerlijk gezegd van wel. Waar gaan ze dan afstellen, in hun tuin? Die circuitscooters tel ik niet mee hoor, meer de thuisprojecten (daar gaat het hier over).

En kappen met je :L smilietje, kan je niet eens iets deftig discussiëren.
 
Ach ja, ik heb het ook jaren prima naar m'n zin gehad met skoeters & sleutelen, had afgelopen jaren voor geen goud willen missen... Nu heb ik een relaxte auto, en heb ik absoluut geen behoefte meer aan scooters... Mijn vriendin vind het met dit soort temperaturen wel jammer dat ik geen scooter meer rij, maar ze gaat volgend jaar haar motorrijbewijs halen, dus dat probleem is ook weer opgelost :)
 
Back
Top