Stoppen met school...

ColinB

Genne Skrik
Okee ik hoor dus net van ons ma da gister school had gebeld dak nog n jaar extra moet doen, ik mag volgend jaar wel gewoon me stages lope bij Renault Garage en bij Safe Motors, elk 10 weken, maar moet dan wel een jaar extra doen...
Nou heb ik daar weinig zin in, dus wat denken jullie, zal ik maar weer eens stoppen met school???
Ik moet het nou gaan betalen van studiefinanciering, kleren krijg ik van ons ma en de rest zie ik maar hoe ik aan geld kom...
Deze opleiding was al de 3e in anderhalf jaar tijd die ik dus misschien nie ga halen...
Iemand nog tips om goed betaalde fulltime baan te krijgen voor 18jarige???
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou toch maar die opleiding doen, of weer een andere.
Zonder papieren heb je gewoon een kutsalaris.

Maar je kan ook ergens gaan werken en dan interne-kursussen doen.. Wat heb je nu allemaal achter de rug qua schooL??
 
Jawel, die bestaan wel. Ik doe ondernemer detailhandel en ik kan zo een goed betaalde baan bij de appie heijn krijgen opde groenteafdeling, fulltime. Ik mag dan bestellen, en word overal bij betrokken. Gewoon zoeken.
 
Gewoon doorzetten man. Ff doorbijten zodner papieren heb je niks. En met interne cursussen, dat werkt niet (traag). Je moet gewoon een diploma hebben.
 
Ik ben in me 4e jaar havo van school gegaan (wel al mavo gehaalt) en 2 jaar gewerkt... ik heb er zeker geen spijt van gehad, ik was erg vroege leerling. Ik was 15 toen ik voor me mavo slaagde, maar ik heb in die 2 jaar lekker ruim geleefd, scooter mee gefinancieerd en veel andere spullen gekocht. In augustus begin ik weer met school (grafisch lyceum adam)
 
Originally posted by PowerFreak
Jawel, die bestaan wel. Ik doe ondernemer detailhandel en ik kan zo een goed betaalde baan bij de appie heijn krijgen opde groenteafdeling, fulltime.

Mjah, goed betaald is relatief... Als ik over +/- 1,5 jaar afgestudeerd ben, durf ik te wedden dat ik voor het door jouw beoogde bedrag niet eens m'n bed uitkom...
 
Zonder papieren ben je helaas niet veel bij de meeste bedrijven.. :(

ik heb m'n VBO C diploma.. het is niet veel maar ik ben er al trots genoeg op
mijn minimale toelatingseis is VBO C.. als ik dat niet had kon hem gewoon nokken :(
 
Uitzendbureau is ook niks, beter gewoon school blijven doen en je een beetje inzetten. Ook al leer je weinig op school meeste bedrijven kijken toch bijna alleen maar naar papieren.
 
Zonder diploma kom je inderdaad niet ver.
Beter zet je je een paar jaar goed in voor school, en ga je er met een diploma & trots gevoel weer van weg. In de toekomst zul je er zeker geen spijt van krijgen.

Mijn broer is op zijn 16'e al van school gegaan. Die heeft toen paar cursussen gedaan, en werkt na een half jaar op booreilanden. Verdiende zeker niet slecht, 400 piek per dag.
Maar toch niet de top baan blijkbaar, want hij is ermee gekapt, en studeert nu weer :).
 
Originally posted by PowerFreak
Jawel, die bestaan wel. Ik doe ondernemer detailhandel en ik kan zo een goed betaalde baan bij de appie heijn krijgen opde groenteafdeling, fulltime. Ik mag dan bestellen, en word overal bij betrokken. Gewoon zoeken.

Hahaha, dan ben je 50 en werk je in een SUPERMARKT. Ja dikke lul. Nou ja, als jij denkt dat het leuk is moet je het vooral doen, maar als ik jou was zou ik lekker doorleren.
 
Originally posted by Stevie
Zonder diploma kom je inderdaad niet ver.
Beter zet je je een paar jaar goed in voor school, en ga je er met een diploma & trots gevoel weer van weg. In de toekomst zul je er zeker geen spijt van krijgen.

Mijn broer is op zijn 16'e al van school gegaan. Die heeft toen paar cursussen gedaan, en werkt na een half jaar op booreilanden. Verdiende zeker niet slecht, 400 piek per dag.
Maar toch niet de top baan blijkbaar, want hij is ermee gekapt, en studeert nu weer :).

400 piek per dag is ook niet zoveel, goede opleiding verdien je 400 euro per dag netto, das het betere werk :)
 
Originally posted by Erik


Hahaha, dan ben je 50 en werk je in een SUPERMARKT. Ja dikke lul. Nou ja, als jij denkt dat het leuk is moet je het vooral doen, maar als ik jou was zou ik lekker doorleren.

Kijk, jullie hebben een ander beeld van een supermarkt. Er is gewoon meer dan vakkenvuller zijn en doen. Het is ook een uitdaging als verkoper om leiding te gaan geven aan een team en die dan zo optimaal te laten draaien. Of als supermarkt manager je supermarkt tot 1 van de beste van de regio te laten gelden( zoals die van ons) of als beste van het land. Je wilt niet weten wat voor weekomzet we draaien en dan zijn we nog relatief klein. Er werken mensen bij de AH bij ons die er al 43 jaar in dienst zijn. Natuurlijk hebben ze nooit in dezelfde filiaal gewerkt, maar ook in andere en dat maakt het zo leuk. Erik als die het over een supermarkt heeft, denkt ie aan een buurtsupertje in moddergat. Maar zelfs de de AH in grote plaatsen zijn niet de beste. Die staan namelijk op de veluwe. Maar als ik een goede baan krijg, terwijl ik haast nog niets geleerd heb( MAVO op D en Verkoper MBO ) dan neem ik die i.c.m een bbl opleiding. Studeer je toch en verdien je ook nog geld. En ik weet ook wel dat BArt meer geld gaat verdienen, maar die gaat langer naar school en ik werk er langer voor. Want de doorstroomkansen bij AH zijn gigantisch.
 
Mja, denk maar niet dat je met wat jaartjes langer doorwerken een studie als die van Bart kan compenseren. Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat ie doet, maar ik weet het wel, ik blijf lekker studeren en daarna maar zien wat we doen. Over het algemeen is het zo dat je ook zonder hoge opleiding wel veel kan gaan verdienen, alleen komt het minder vaak voor. De opleiding biedt je gewoon zekerheid.
 
Rolf, dat doe ik ook gewoon, maar je moet toch wat opties openhouden he. Maar als je werkt en doorleert bij de AH dan kan net zoveel verdienen als onze Bart. Toch handig om nog zo iemand te kennen ;)
 
Originally posted by PowerFreak
bladiebla

Ik weet heel goed wat je doet in een supermarkt, uit eigen ervaring, en ik kan je vertellen, het zuigt. Doorstroomkansen bij AH zijn er wel, maar niet in overvloed. Als je niet zo'n studiebol bent kan het best goed zijn om steeds wat op te klimmen, maar het salaris van iemand met hbo of universitaire studie haal je toch nooit.
 
goeie vriend van mij werkt er fulltime, ik Parttime (konmar Eindhoven)

en het zuigt best wel hard.. hij mag ook alles doen en laten wat hij wil alleen de hele dag lopen stessen of er vracht binnenkomt, alles besteld is, zeikende klanten om je heen en maar hopen dat alles optijd afkomt is ook niet alles..

maar ja ieder z'n mening..
mijn bedrijfsleider vind het zwaar vet werk ook al denk ik dat hij dat alleen zegt om zich niet voor lul te zetten
 
Ach ja, het moet je wel leggen. Maar je moet toch onderaan beginnen. Ik ben best wel een studiebol en een slijmbal en met die 2 kun je redelijk ver komen.
 
Back
Top