This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show de auto's van je ouders #2

Status
Not open for further replies.
Niet echt tactisch van je pa inderdaad, ik zou in Polen niet eens uitgestapt zijn, en vooral de deuren op slot laten

Die 2.2TiD's zijn volgens mij die rauwe slOpel-motoren met 125pk, niet?

Wel kut voor je, maar verzerking betaalt NIKS als je je sleutels er in laat. Sterker nog, stel iemand stapt in zonder rijbewijs, en hij rijdt iemand door, ben jij verantwoordelijk.

Dat was ook het 1ste waaraan ik dacht hoor, maar het is nou eenmaal gebeurd. Hij gaat nu al meer dan 10 jaar op en af naar Polen, doet die nog zoiets doms :X M'n moeder had hem nog gezegd dat hij een oude auto moest kopen, maar dan heb je weer meer kans op motorpech ofzo.

Niet echt tactisch van je pa inderdaad, ik zou in Polen niet eens uitgestapt zijn, en vooral de deuren op slot laten

Die 2.2TiD's zijn volgens mij die rauwe slOpel-motoren met 125pk, niet?

2.2TiD hebben ze ff in Saab gehad, was 140PK dacht ik. Nu zijn het de 1.9TiD motoren met varianten van 120 tot 150PK.

Over dat rijgedrag, idd echt sportief rijgedrag is het niet, puur reis/luxewagen en voelt mss beetje lomp aan. Maar eens de turbo op gang komt (er is wel redelijk wat turbolag jammer genoeg) begint het feest echt. 180 in z'n 3de is geen probleem en oh dat gaat snel, zeer leuke hernemingen.. Geef je menig bmw rijder het nakijken met een Saab"je" .

Het is de 1.8t 150pk versie, met aangepaste chip, zou op zo'n 210/220pk en 320Nm moeten komen.

Iemand postte hier net een Saab en zei dat die 125pk had met turbo ?

Voor zover ik weet, elke Saab benzine (op de V6 na) is telkens een 2 liter en heeft volgende aanduidingen

1.8 (geen turbo) 125 pk standaard (kan mis zijn hoor :s)
1.8t (turbo) 150 pk standaard
2.0t (turbo) 175 pk standaard
Aero (turbo) 220 pk standaard

Vanaf de 1.8t heb je bijna dezelfde motor als de Aero op het motormanagement na, en deze is dus na chip ongeveer evenwaardig aan de Aero

Zo..

Nadat m'n polo de op maatgeschreven chip heeft zitten + inlaat & koppeling mss toch maar eens een sprintje wagen

Greetz
Wouter

Je zou bijna je auto bullet proof laten maken met al die verhalen daar in polen nog effe en ze trekken allemaal richting Nederland met hun capriolen

Wouter, de TiD hebben tussen de 115 & 125pk (@280Nm), dus laatstgenoemde is ongetwijfeld het rauwe DTI-Opelblok

Geef maar maar een CDTI erin 8)

Waar heb jij jouw chip laten schrijven?

klote voor uw ouders en voor jouw, wat doet je pa wel in Polen?

Polen is big business man. Ken een gozer die elke maand een week in Polen zit, om daar uitzendkrachten te recruteren/selecteren. Soort van Afrikaanse praktijken waarbij je de beste/sterkste Polen eruit pikt. En die werken natuurlijk voor een schijntje hier.

Vreemde aan het verhaal vind ik dat je pa gewoon ff met de chauffeur wou praten? Waarom?

Dan nog blijft het kut, mijn broer zit voor zijn bedrijfje ook vaak in Oekraine/Roemenie, en daar hebben ze ook een keer zijn audi proberen te jatten. Is toen allemaal goed afgelopen, blijft een raar vol, Oost-Europeanen.

HIj wou nog een paar dingen uitleggen ofzo, geen idee. Maargoed, vandaag met m'n vader gepraat, tis een beetje anders als dat ik eerst had verteld Het is op eigen terrein gestolen, net voor de deur, m'n vader wou vertrekken samen met de chauffeur, hij had de poort op slot gedaan en uit het niets dook een pool op, weg auto. Na 20 meter is die gestopt en heeft een andere pool opgepikt en dan zijn ze doorgereden. Mjah het kon ook erger zijn geweest, die gasten zijn echt gek daar, ze doen alles voor geld :L

En wat we doen in Polen, constructiebouw, net zoals hier in Belgie. Als er iets is wat we hier niet aankunnen, sturen we een deel naar daar.

Blijft natuurlijk kut.

Zoals gezegd, mijn broer doet ook veel zaken in Oost-Europa, vooral Roemenie/Oekraine, Er valt veel geld te verdienen, maar je moet goed oppassen, want die mensen pakken je achter je rug om!

Status
Not open for further replies.