2.2TiD hebben ze ff in Saab gehad, was 140PK dacht ik. Nu zijn het de 1.9TiD motoren met varianten van 120 tot 150PK.
Over dat rijgedrag, idd echt sportief rijgedrag is het niet, puur reis/luxewagen en voelt mss beetje lomp aan. Maar eens de turbo op gang komt (er is wel redelijk wat turbolag jammer genoeg) begint het feest echt. 180 in z'n 3de is geen probleem en oh dat gaat snel, zeer leuke hernemingen.. Geef je menig bmw rijder het nakijken met een Saab"je"
.
Het is de 1.8t 150pk versie, met aangepaste chip, zou op zo'n 210/220pk en 320Nm moeten komen.
Iemand postte hier net een Saab en zei dat die 125pk had met turbo ?
Voor zover ik weet, elke Saab benzine (op de V6 na) is telkens een 2 liter en heeft volgende aanduidingen
1.8 (geen turbo) 125 pk standaard (kan mis zijn hoor :s)
1.8t (turbo) 150 pk standaard
2.0t (turbo) 175 pk standaard
Aero (turbo) 220 pk standaard
Vanaf de 1.8t heb je bijna dezelfde motor als de Aero op het motormanagement na, en deze is dus na chip ongeveer evenwaardig aan de Aero
Zo..
Nadat m'n polo de op maatgeschreven chip heeft zitten + inlaat & koppeling mss toch maar eens een sprintje wagen
Greetz
Wouter