MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
401979.jpg

`Ducati heeft momenteel de individuele, team en constructeur titels in handen, maar verwacht dat de Japanners komend seizoen met de 2008 RC212V terug zullen slaan.
"Ik denk dat de 800cc motoren allemaal goed waren en dat alle motoren een goed prestatieniveau konden bereiken," vertelde Domenicali voordat hij zijn verbazing uitte over de problemen van Honda. " De motor waar we ons het meeste zorgen over maakten was de Honda omdat zij een technologische capaciteit hebben waar je u tegen zegt. Meestal als er reglementswijzigingen zijn, zoals in 2002, dan is dat het team wat hun project altijd goed voor elkaar heeft. Misschien was Honda deze keer degene die een lagere verwachting had."

In het rennerskwartier wordt algemeen beschouwd dat Honda het dit komende seizoen een stuk beter voor elkaar zal hebben dan begin vorig jaar, het begin van het 800cc tijdperk, ook Domenicali deelt die mening.

"Welke motor ik voor 2008 het meest vrees? Ook nu is dat Honda omdat ik denk dat ze een keer een foutje kunnen maken, maar dat zeker niet nog een keer zullen doen," vervolgde de algemeen directeur.`

aldus Claudio domenicali

[ir]http://images.motogp.com/multimedia2/616/616270_63268.jpg[/ir]

we zullen zien:W

Lijkt niet veel veranderd? Ik hoop dat het ding dit jaar weer zuigt en rossi op een andere machine stapt :)

voor het oog lijkt de honda bike mij ook meer verandert dan de yamaha.. maja dat zegt niets over waar het echt om gaan... HET motorblok :D

Dat zou je denken idd..
Het schijnt dus dat ze daar niet heel veel tijd in stoppen ten gunste van een hoge topsnelheid (behalve Ducati meen ik).
De gedacht gang erachter is, dat aangezien het vermogen dusdanig hoog is, worden hoge topsnelheden zowiezo makkelijk gehaald, en een goede aerodynamische stroomlijn met weinig luchtweerstand geeft meer nadeel op het vlak van een wendbare motorfiets.

Klinkt erg tegenstrijdig, maar k vind een RC212V nou idd niet echt super gestroomlijnd.

Moet je is het MotoGP boek "MotoGP Technology" van Neil Spalding lezen.
Is wel Engels Rob ;)

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...BOL_OWNER_ID=1001004002906191&Section=BOOK_EN

vorigjaar heeft honda het kuipwerk voor hayden aangepast, omdat hij niet genoeg achter de stroomlijningskuip kon kruipen. dit heeft gewerkt voor hem voor de topsnelheid.....

lijkt mij best dat die dingen in de windtunnel staan

kijk maar is naar deze foto van de fiets van rossi.

[ir]http://www.yamahamotogp.com/db_files/imageUpload/080118154337900_5.JPG[/ir]

hij is klikbaar.

Kijk is goed naar die uitlaat steun. daar zit een soort van vleugeltje op!

Lijkt mij dat dit voor de luchtstroming is. en niet voor rossi om ze voet op te zetten tijdens een wheelie!!!

en nee ik ga dat boek inderdaad niet lezen in het engels;)

denk dat dat vleugeltje voor de mede passagier is om zijn voeten op te zetten :P nee, die dingen worden natuurlijk wel in de wintunnel gezet, er gaat zoveel miljoen in om, en dat de perfecte combo wordt gezocht tussen het raakvlak van de motor en de stroomlijning.

vorigjaar heeft honda het kuipwerk voor hayden aangepast, omdat hij niet genoeg achter de stroomlijningskuip kon kruipen. dit heeft gewerkt voor hem voor de topsnelheid.....

Ja, dat zal idd wel voordelig werken idd... Als jij met je kop boven de kuipruit uit steekt is dat nou niet echt aerodynamisch :P
Nicky is wat groter dan Dani.... Die kleine kruipt makkelijk erachter, Nicky niet blijkbaar. Niet zo gek dus.

403383.jpg

403336.jpg

403333.jpg

This is the dramatic aftermath of Dani Pedrosa's Tuesday testing accident at Sepang, which left the MotoGP World Championship runner-up with a fractured right hand - and his RC212V engulfed in flames.

lijkt mij best dat die dingen in de windtunnel staan

kijk maar is naar deze foto van de fiets van rossi.

Kijk is goed naar die uitlaat steun. daar zit een soort van vleugeltje op!

Lijkt mij dat dit voor de luchtstroming is. en niet voor rossi om ze voet op te zetten tijdens een wheelie!!!

en nee ik ga dat boek inderdaad niet lezen in het engels;)

Bevestiging voor de rearview camera volgens mij?

Status
Not open for further replies.
Back