MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
Ik had ergens eens gelezen dat een MotoGP fiets 2 seconden verliest per bocht ten opzichte van een F1 bolide (het geheel dus, aanremen, in de bocht zelf en uit acceleren) + wat een MotoGP fiets dan op de rest nog verliest, zit je toch al snel aan 15-20 seconden verschil.

2 Sec per bocht ???

Een F1 auto kan idd harder door de bocht, maar 2 sec is een hoop. MotoGP fietsen gaan ook niet bepaald traag de bocht om.

Stoner opermachtig! Leuk voor net als mij een Stoner fan, maar de spanning is weg. Vanavond de race, lijkt me duidelijke zaak als dhr Stoner op de duc blijft zitten. Hopen op een mooie strijd om de 2de plek...gokje Rossi en Hayden?! :)

2 Sec per bocht ???

Een F1 auto kan idd harder door de bocht, maar 2 sec is een hoop. MotoGP fietsen gaan ook niet bepaald traag de bocht om.

Niet alleen in de bocht, ook het aanremen/afremen naar een bocht toe, en wat te denken van het uit acceleren. Dan zit je snel aan 2 seconden.

Stoner opermachtig! Leuk voor net als mij een Stoner fan, maar de spanning is weg. Vanavond de race, lijkt me duidelijke zaak als dhr Stoner op de duc blijft zitten. Hopen op een mooie strijd om de 2de plek...gokje Rossi en Hayden?! :)

hayden gaat niet veel klaarspelen in zijn thuisgp gok ik.

dovisiozo en edwards gaan om plek 3/4

no way, edwards/dovi!

Michelin is niet goed dit weekend, net als vorig jaar al niet.

podium wordt Stoner en Rossi sowieso. derde en vierde gaat richting Vermeulen en miss Hayden.

idd, vermeulen zit er altijd heel goed bij in Laguna, al sinds zijn Superbike periode, en heeft ook al laten zien snel te zijn in de trainingen.

1, Stoner
2, Rossi
3, Hayden

Hayden is wel gewoon een twijfel geval, tenminste de bandjes dan, gast heeft het heus in zich om een nette race te rijden en ook zekker om met deze Honda op het podium te eindigen.Hoppelijk kan Rossi wat uitrichten bij Stoner, anders zie ik Stoner gerust met een halve seconden uitlopen per ronde... Njah zolang Stoner maar wint. Jammer van Pedrosa dat die niet rij, ookal ben ik totaal geen Pedrosa fan.

@ Dennis.H: gefelici

Weet je wat een extra rijder kost ?

-Die coureurs kosten zo tussen de 2 en 3 miljoen per jaar (met uitzonderingen natuurlijk)
-2 Motoren extra voor een rijder altijd mee, 1 regen en 1 droog. En ws nog wel 1 voor als er 1 wordt afgeschreven tijdens een crash.
-Een extra volledige vrachtwagen waar al die shit in moet. Vergeet de gereedschappen e.d niet, das ook geen goedkoop spul.
-Een extra team met technisch personeel, manager en weet ik veel wat er allemaal bij komt kijken die het hele jaar mee moeten reizen (en ook niet goedkoop zijn)

En hoeveel meer baat heb je erbij ? Meer punten totaal per team ?
Het gaat imo om de uiteindelijke winnaar... daar kijken de meeste mensen naar. Niet welk team de meeste punten heeft, daar win je geen seizoen mee.

Het is ook zo dat een motogp team de motoren niet gesponsord krijgen, ze moeten de motoren dus ook letterlijk aankopen. Het klinkt raar dat kawasaki een motor moet kopen van kawasaki, maar zo is het nu eenmaal. En die motoren kosten echt bakken met geld. Dus telkens als er eentje crashed, zien ze de bui alweer hangen. :p

We zullen het verschil zien met de SBK.
Dat was goed spannend.
Maar uiteindelijk Bayliss :W

Ik denk soms dat de manier waarop Stoner nu wint precies hetzelfde is zoals Rossi dat kan. Die deed het mss wat later, maar had de wedstrijd onder controle, en liet het gebeuren. Nu doet Stoner enkel geen dansje.

idd vermeulen die op 3 ligt...rossi weert zich goed..hopelijk blijft het zo.

banden zagen er al niet meer uit:P...mooie gevechten.

mag van mij elke race zo zijn.

edwards valt tegen

Foutje Stoner...wel nog 2de.
Respect voor Rossi.

Het had nog langer spannend kunnen zijn.

Status
Not open for further replies.
Back