This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
het is zo jammer dat er iedere race wel iemand afvliegt met zo'n belachelijke snelheid dat er met de race minder rijders mee doen. het is bijna om van te janken als je dat startveld ziet. 16/17 man iedere race:L

Ik vond het wel weer een mooie race.. En ja, ik ben een stoner fan.. Iedereen vind hem een kutventje, ik ook eerder, maar ik kan het domweg wel waarderen.. Stoner kan gewoon goed rijden (met deze bike) en ducati weet alles gewoon keer op keer goed af te stellen.. Al denk ik dat hij sowieso niet had kunnen tippen aan de snelheid die Pedrosa er in had, of moet je nu zeggen dat Pedrosa ook te veel pushte om door te rijden? Of was dat gewoon een dom foutje?

Anyway, ik heb wel ff genoten, alleen jammer dat het geen echt spannende race was met super mooie gevechten

Tja... regen en te laat en te hard remmen voor de bocht. Ga je wel harder dan de rest, maar kwestie van tijd voor je er af ligt natuurlijk.
Zelfde als Melandri :?

Gast rijdt 1 x de snelste ronde tijd... leuk hoor... maar 10sec later lag ie eraf.
Daar heb je veel aan zeg!

Wat een prutser

nja dat hij de snelste tijd van dat moment reed, verbaast mij niet zo, het was tenslotte maar een 1.35´er, waar ze iets later al genoeg sneller rond gingen. als je valt in regen is dat gewoon erg zuur, maar denk dat het pure pech is. wat er precies mis ging bij Pedrosa snap ik echt niet, gebeurde echt niks raar, remde ook niet later dan normaal. heb de beelden genoeg terug gezien om dat te weten. als hij komend weekend niet mee kan doen, vrees ik dat het WK dit seizoen voorbij is.

eigelijk zou Stoner onderuit moeten gaan in Laguna, dan hebben ze alle 3 een keer pech achter elkaar gehad, mja dat gebeurd toch niet en dan hoeft van mij ook niet, een winnaar is een winnaar en dat hoeft niet door fouten van andere te gebeuren

Die "baas" van de motogp wil maximaal 22 rijders hebben ofzo. En de teams zeggen dat het teveel kost om nog een motor klaar te maken. Het is jammer want ik vind het steeds minder leuk worden zo. Kijk naar assen, waar een beschamend aantal rijders aan de start staan. Doe mij dan maar een 125cc race, veel leuker om naar te kijken.

Verder hadden ze van rtlgp wat vragen aan Hayden. En ik ben het wel met hem eens dat de traction control eraf moet. Lekker terug gaan net als de formule 1. Denk dat Stoner dan ineens niet meer zo makkelijk vooraan rijdt.

ik zie binnekort suzuki of kawasaki ook nog wel de stekker uit de hele zooi trekken. men verlangt dat deze teams meer motoren inzetten, maar suzuki wil er niet hard aan en kawasaki kan het financieel niet zegt men.

ik weet het allemaal niet hoor.

het hele 800cc gebeuren heeft het verkloot.
de races zijn er zeker niet leuker op geworden. teams hebben heel veel moeten investeren in de blokken.
crashes worden alsmaar zwaarder. minder teams door de 800cc, denk aan Team KR, en nog een amerikaan die iets wilde beginnen met 990cc en toen kwamen de regelementwijzigingen, toen kon die dat ook al afblazen.
zoveel idiote elektronische systemen, dat het niet eens meer allemaal in de hand van rijder ligt. zie sommige toprijders op de 990cc, waar zijn die nu gebleven?

kijk naar het WK Superbike, er rijden er heel erg veel mee. sommige teams met 3 motoren. en de toekomst van de WSBK is ook om vrolijk van te worden. zo komen er Aprilia, BMW, KTM weer allemaal bij de komende jaren.

en de banden he, dat zal alsmaar een grotere discussie gaan worden. beter gaan ze naar 1 merk. van mijn part tractorbanden, als het maar 1 merk is, heb je dat gezeik alvast minder.

Last edited:
tjsa sbk is eigenlijk ook veel spannender en leuker om naar te kijken. maja toch klinken de motogp brommers wel heel erg geil.

Weet je wat een extra rijder kost ?

-Die coureurs kosten zo tussen de 2 en 3 miljoen per jaar (met uitzonderingen natuurlijk)
-2 Motoren extra voor een rijder altijd mee, 1 regen en 1 droog. En ws nog wel 1 voor als er 1 wordt afgeschreven tijdens een crash.
-Een extra volledige vrachtwagen waar al die shit in moet. Vergeet de gereedschappen e.d niet, das ook geen goedkoop spul.
-Een extra team met technisch personeel, manager en weet ik veel wat er allemaal bij komt kijken die het hele jaar mee moeten reizen (en ook niet goedkoop zijn)

En hoeveel meer baat heb je erbij ? Meer punten totaal per team ?
Het gaat imo om de uiteindelijke winnaar... daar kijken de meeste mensen naar. Niet welk team de meeste punten heeft, daar win je geen seizoen mee.

tsja motogp gaat idd ook om heel veel geld... sbk ook wel maar nog lang niet zoveel als de motogp, mede omdat ze in feite op bestaande motoren rijden....

ik meen ergens gelezen te hebben dat alleen de ontwikkeling van zon honda motor al een goeie 6 miljoen euro kost.....

en als motogp team heb je minimaal toch wel 5 vrachtwagens nodig, tenminste bij LCR Honda hadden ze er tijdens Assen 5 mee terwijl ze alleen Randi de Puniet als rijder hebben... ( 2 die dienen als werkplaats, 2 die dienen als gastenverblijf, 1 waar al het eten en fratsen in zit en dan hebje nog een crew van 15 man ofzo die ook de hele wereld over reizen, slaapplaatsen nodig hebben enz enz. en dan is lcr honda volgens mij een van de kleinste teams uit de motorgp.... kortom er gaat gewoon achterlijk veel geld in zitten als je wil mee doen in de motogp.

Last edited:
dat is ook wel zo, maar wat levert het idd op? je kan echt niet zomaar vooraan mee doen voor de podiumplaatsen, dat zie je dit jaar wel. trouwens dat is vooral de laatste 2 jaren dat we zo vaak dezelfde namen op het podium zien staan.

Vanavond is de qualificatie van Leguna Seca
Stoner was weer verdacht snel in de trainingen gewoon 0.7 sec sneller als de 2de man.
Had gister een discussie met een collega of er veel verschil in zat kwa rondetijd tussen een F1 wagen en een motogp motor.
Pff had nooit gedact dat daar zoveel verschil in zou zitten
Circuit de catalunya
Lorenzo 1'38.189
Kimi Raikonen 1:21.813
Dat zijn gewoon 16 seconden sneller8P

Hoop op een mooie kwalificatie(en race) voor Hayden. Natuurlijk als een Stoner fan hopen op de pole, maar dat zit wel vrij goed lijkt me

Edit: Dat van die F1 wagens en MotoGP fietsen lijkt me toch vrij duidelijk?

Hoop op een mooie kwalificatie(en race) voor Hayden. Natuurlijk als een Stoner fan hopen op de pole, maar dat zit wel vrij goed lijkt me

Edit: Dat van die F1 wagens en MotoGP fietsen lijkt me toch vrij duidelijk?

natuurlijk maar ik had niet verwacht dat het zoveel seconden zou zijn.

Status
Not open for further replies.