denk niet dat toseland veel zal klaarmaken. zeker niet in het begin, mag ook niet verwacht worden.
de nieuwe honda is nu nog langzamer, maar dat lijkt me ook wel logisch. ze beginnen bij het begin met deze motor. daar zit dus veel werk in. hopelijk zijn ze klaar voor Qatar, anders zie ik de bui alweer hangen.
Verder hoop ik dat Hayden zich weer kan mengen in de titelstrijd.
komende week 3daagse test in Jerez, waar ook Ducati, Rossi en Pedrosa weer aanwezig zullen zijn.
If Valentino Rossi's helmet just isn't enough (see separate story), GSE Racing has announced it is selling the Ducati 999F06s that Gregorio Lavilla and Leon Haslam competed on in the 2007 British Superbike Championship.
*dan alleen nog op kenteken zetten :W
Helaas denk dat Hayden niets meer klaar speelt op de 800cc
Pas gewoon niet bij zijn rijstijl.
5 seconden langzamer dan het ronderecord
uitleg van Edwards:
"Deze motoren zijn nu zo geavanceerd - je hoeft alleen maar de elektronica zo in te stellen dat je niet kunt crashen en dan kan je makkelijk vijf seconden langzamer dan het ronderecord zijn. Je moet er dan gewoon goed voor gaan zitten en er voor gaan," vertelde de ‘Texas Tornado' die verder vertelde dat het daarna pas moeilijk gaat worden.
Niet om de geweldige prestatie van Schummi tekort te willen doen maar zo flauw is die uitleg van Colin natuurlijk niet....
Tijdens een eerdere test op de 1000cc was Schummi 15 seconden langzamer.
Door de komst van al die regel elektronica is een stuk stuurmanskunst overgenomen (helaas)
Die dingen worden getransformeerd tot F1 op 2 wielen; launch control, traction control... allemansvriendjes.
Andrea Dovizioso stapte onlangs voor het eerst op de 800cc en reed slechts 2,4 seconden langzamer als de snelste rondetijd van Stoner.
Dit had hij er zelf over te zeggen:
It's easier than my 250!
"The electronics make a big difference. On every corner I can fully open the throttle and the traction control handles it – even on a bike with more than 100bhp more than my 250! If I did that on a 250 I would go flying in the air and it would hurt!" he smiled.
"I think that the electronics can be both good and bad, as sometimes I would like a bike that I could powerslide and perhaps one that would be a little more difficult to ride.
Eigenlijk is de spanning eruit gehaald bij de MotoGP..
Weg met de elektronica en terug naar het wild-west style rodeorijden op de 500's of de eerste 1000's !
Ik wil echte stuurmanskunst zien en geen programmeerwedstrijd. !
YouTube - Schumacher Test Ducati Moto gp 800cc Valencia
Ik weet niet wat ik er van moet denken... Op zich zijn het allemaal 'coureurs' die die vette tijden neerzetten en doen ze alsof iedereen dat zomaar kan.. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet dat er enkele goede programmeur bij Ducatti zaten dit seizoen, dat er dus nog wel op de kwaliteiten van de stuurder worden aangesproken..
Jah, oké.. Das allemaal leuk en aardig, maar waarom eindigt dan niet iedereen 5 seconden van de rijder die als eerste finished? Waarom zijn de verschillen dan zo groot?
iemand uit de nederlandse racerij zei ooit eens tegen me: jij kan precies t zelfde als mij wanneer je over exact dezelfde machine beschikt, je kan even hard gaan, dat je dat niet doet dat zit puur tussen je oren.
en ik vind dat ie daarmee een punt maakt, iedereen kan hard gaan op een motor, maar er zijn maar weinig mensen die daar t lef voor hebben, of die weten dat ze het kunnen..
(oke ik snap ook wel dat er nog meer dingen mee tellen, maar ik moest hier ineens aan denken toen ik jouw post zag)
Rossi nu nog op michelins toch?