MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
If Valentino Rossi's helmet just isn't enough (see separate story), GSE Racing has announced it is selling the Ducati 999F06s that Gregorio Lavilla and Leon Haslam competed on in the 2007 British Superbike Championship.

*dan alleen nog op kenteken zetten :W
 
ben echt benieuwd naar de hopper :) en van Toseland verwacht ik ook wel wat.

dit zijn beide rijders die ik qua rijstijl gewoon al top vind. en de overstap van sbk naar moto gp zal toseland wel wat meer op de kaart zetten denk ik
 
denk niet dat toseland veel zal klaarmaken. zeker niet in het begin, mag ook niet verwacht worden.

de nieuwe honda is nu nog langzamer, maar dat lijkt me ook wel logisch. ze beginnen bij het begin met deze motor. daar zit dus veel werk in. hopelijk zijn ze klaar voor Qatar, anders zie ik de bui alweer hangen.

Verder hoop ik dat Hayden zich weer kan mengen in de titelstrijd.

komende week 3daagse test in Jerez, waar ook Ducati, Rossi en Pedrosa weer aanwezig zullen zijn.
 
denk niet dat toseland veel zal klaarmaken. zeker niet in het begin, mag ook niet verwacht worden.

de nieuwe honda is nu nog langzamer, maar dat lijkt me ook wel logisch. ze beginnen bij het begin met deze motor. daar zit dus veel werk in. hopelijk zijn ze klaar voor Qatar, anders zie ik de bui alweer hangen.

Verder hoop ik dat Hayden zich weer kan mengen in de titelstrijd.

komende week 3daagse test in Jerez, waar ook Ducati, Rossi en Pedrosa weer aanwezig zullen zijn.

Helaas denk dat Hayden niets meer klaar speelt op de 800cc
Pas gewoon niet bij zijn rijstijl.
 
If Valentino Rossi's helmet just isn't enough (see separate story), GSE Racing has announced it is selling the Ducati 999F06s that Gregorio Lavilla and Leon Haslam competed on in the 2007 British Superbike Championship.

*dan alleen nog op kenteken zetten :W


Ahja, de Renegade duc's van Haga en McCoy?! stonden ook al eens op ebay.. 210 pk ofzo hadden die..
 
Helaas denk dat Hayden niets meer klaar speelt op de 800cc
Pas gewoon niet bij zijn rijstijl.

ik denk dat het 800cc verhaal nog niet eens het grote probleem is. ik denk eerder dat het chassis icm met de banden het grote probleem was voor Hayden. het is niet voor niks dat hij op sepang met een grotere voorkuip aan het rijden was. hij kon zich sowieso al niet klein maken achter het ruitje. de nieuwe RC212V is een stukje groter, dus dat zou al een verbetering moeten zijn.
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=wn_fWfFuLQc&e"]YouTube - Schumacher Test Ducati Moto gp 800cc Valencia[/ame]
5 seconden langzamer dan het ronderecord

uitleg van Edwards:

"Deze motoren zijn nu zo geavanceerd - je hoeft alleen maar de elektronica zo in te stellen dat je niet kunt crashen en dan kan je makkelijk vijf seconden langzamer dan het ronderecord zijn. Je moet er dan gewoon goed voor gaan zitten en er voor gaan," vertelde de ‘Texas Tornado' die verder vertelde dat het daarna pas moeilijk gaat worden.

Niet om de geweldige prestatie van Schummi tekort te willen doen maar zo flauw is die uitleg van Colin natuurlijk niet....
Tijdens een eerdere test op de 1000cc was Schummi 15 seconden langzamer.

Door de komst van al die regel elektronica is een stuk stuurmanskunst overgenomen (helaas)
Die dingen worden getransformeerd tot F1 op 2 wielen; launch control, traction control... allemansvriendjes.

Andrea Dovizioso stapte onlangs voor het eerst op de 800cc en reed slechts 2,4 seconden langzamer als de snelste rondetijd van Stoner.
Dit had hij er zelf over te zeggen:
It's easier than my 250!

"The electronics make a big difference. On every corner I can fully open the throttle and the traction control handles it – even on a bike with more than 100bhp more than my 250! If I did that on a 250 I would go flying in the air and it would hurt!" he smiled.

"I think that the electronics can be both good and bad, as sometimes I would like a bike that I could powerslide and perhaps one that would be a little more difficult to ride.


Eigenlijk is de spanning eruit gehaald bij de MotoGP..
Weg met de elektronica en terug naar het wild-west style rodeorijden op de 500's of de eerste 1000's ! :)
Ik wil echte stuurmanskunst zien en geen programmeerwedstrijd. ! ;)

Ik weet niet wat ik er van moet denken... Op zich zijn het allemaal 'coureurs' die die vette tijden neerzetten en doen ze alsof iedereen dat zomaar kan.. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet dat er enkele goede programmeur bij Ducatti zaten dit seizoen, dat er dus nog wel op de kwaliteiten van de stuurder worden aangesproken..
 
YouTube - Schumacher Test Ducati Moto gp 800cc Valencia




Ik weet niet wat ik er van moet denken... Op zich zijn het allemaal 'coureurs' die die vette tijden neerzetten en doen ze alsof iedereen dat zomaar kan.. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet dat er enkele goede programmeur bij Ducatti zaten dit seizoen, dat er dus nog wel op de kwaliteiten van de stuurder worden aangesproken..


iemand uit de nederlandse racerij zei ooit eens tegen me: jij kan precies t zelfde als mij wanneer je over exact dezelfde machine beschikt, je kan even hard gaan, dat je dat niet doet dat zit puur tussen je oren.

en ik vind dat ie daarmee een punt maakt, iedereen kan hard gaan op een motor, maar er zijn maar weinig mensen die daar t lef voor hebben, of die weten dat ze het kunnen..


(oke ik snap ook wel dat er nog meer dingen mee tellen, maar ik moest hier ineens aan denken toen ik jouw post zag)
 
Maarja.. als ze die tractioncontrol zover open zetten dat je elke bocht halverwege de apex het gas al vol open kan smijten kunnen jij en ik ook 5 sec van de tijd rijden.. maar zoals edwards ergens anders ook al wat uitgebreider uitlegde.. die laatste 5 seconden word lastig.. ivm met het dicht draaien van de tractioncontrol.. waarmee ze het laatste stukje grip/geen grip dus gedeeltelijk weer zelf gaan regelen.
 
Jah, oké.. Das allemaal leuk en aardig, maar waarom eindigt dan niet iedereen 5 seconden van de rijder die als eerste finished? Waarom zijn de verschillen dan zo groot?
 
Jah, oké.. Das allemaal leuk en aardig, maar waarom eindigt dan niet iedereen 5 seconden van de rijder die als eerste finished? Waarom zijn de verschillen dan zo groot?

5 seconden per ronde hebben ze het dan over he! dus tel de aantal ronde's bij elkaar op!
 
iemand uit de nederlandse racerij zei ooit eens tegen me: jij kan precies t zelfde als mij wanneer je over exact dezelfde machine beschikt, je kan even hard gaan, dat je dat niet doet dat zit puur tussen je oren.

en ik vind dat ie daarmee een punt maakt, iedereen kan hard gaan op een motor, maar er zijn maar weinig mensen die daar t lef voor hebben, of die weten dat ze het kunnen..


(oke ik snap ook wel dat er nog meer dingen mee tellen, maar ik moest hier ineens aan denken toen ik jouw post zag)

ik denk dat dit jouw vraag grotendeels beantwoord
 
Jerez test - dag 1
Tijden tot aan de lunch:

1. Casey Stoner (Ducati) 1.40 932 (22 ronden)
2. Valentino Rossi (Yamaha) 1.41.472 (21)
3. Dani Pedrosa (Honda) 1.41.610 (23)
4. Colin Edwards (Yamaha) 1.41.714 (18)
5. Nicky Hayden (Honda) 1.41.991 (25)
6. Jorge Lorenzo (Yamaha) 1.42.093 (38)
7. Shinya Nakano (Honda) 1.42.121 (33)
8. Randy De Puniet (Honda) 1.42.178 (25)
9. John Hopkins (Kawasaki) 1.42.269 (22)
10. James Toseland (Yamaha) 1.42.634 (32)
11. Andrea Dovizioso (Honda) 1.42.677 (27)
12. Alex De Angelis (Honda) 1.43.670 (16)
13. Marco Melandri (Ducati) 1.44.029 (29)
14. Anthony West (Kawasaki) 1.44.722(32)
15. Tadayuki Okada (Honda) 1.44.895 (16)
16. Niccolo Canepa (Ducati) 1.45.130 (30)
17. Vittoriano Guareschi (Ducati) 1.45.527 (20)
18. Shinichi Itoh (Ducati) 1.46.329 (20)


tot nu toe staat rossi er weer aardig bij. ben benieuwd met de rest van de dag, en de dagen....
 
Rossi nu nog op michelins toch?

nope, michelin had hem vrij gelaten om hem in 2007 al op bridgestone te mogen rijden.

en anders waren het alleen de eerste 2 traingen op michelin en de 3de op bridgestone. maar aangezien ze blesuren had dat toch niet uitgemaakt!
 
Jerez Test - dag een

1. Casey Stoner - Ducati Marlboro 1'40.221
2. Dani Pedrosa - Repsol Honda 1'40.355
3. Valentino Rossi - Fiat Yamaha 1'40.514
4. Colin Edwards - Tech3 Yamaha 1'40.790
5. Nicky Hayden - Repsol Honda 1'40.923
6. Alex de Angelis - Honda Gresini 1'41.111
7. Jorge Lorenzo - Fiat Yamaha 1'41.230
8. Shinya Nakano - Honda Gresini 1'41.277
9. Randy de Puniet - Honda LCR 1'41.313
10. John Hopkins - Kawasaki Racing 1'41.414
11. James Toseland - Tech3 Yamaha 1'41.776
12. Marco Melandri - Ducati Marlboro 1'41.889
13. Andrea Dovizioso - JiR Scot 1'42.033
14. Niccolo Canepa - Ducati Marlboro 1'42.666
15. Taddy Okada - Repsol HRC 1'43.051
16. Anthony West - Kawasaki Racing 1'43.576
17. Shinichi Ito - Bridgestone Team 1'44.530
18. Vittoriano Guareschi - Ducati Marlboro 1'44.588


De test compleet!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top