MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
DUS: Stoner is gewoon donders goed? Oftewel, het cirkeltje is weer rond, Stoner rijdt niet alleen zo goed door de electronica...

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, het zal ongetwijfeld een combinatie van beide zijn.. Stoner die heel goed is en de electronica die juist is afgesteld.. Dus ik vind domweg dat het komt door de fouten of het gebrek aan goede techneuten van het Yamaha team en niet door de electronica zoals de Rossi fans willen zeggen

dat wil ik wel bevestigen ja.

maar ik ben er niet over begonnen vandaag aight;)
ik heb altijd geroepen dat de topsnelheid Stoners grote voordeel was, maar goed hij was ook goed op stuurbanen.

wat ik hierboven heb beschreven gaat btw over de wintertesten. heb vorig jaar al lang achter me gelaten.

Nieuw Seizoen, Nieuwe Kansen. we zullen zien:W

Stoner: Pedrosa grootste concurrent
Casey Stoner denkt dat Dani Pedrosa zijn belangrijkste concurrent voor het nieuwe seizoen is. De Australische wereldkampioen schuift het gevaar van Valentino Rossi achteloos terzijde.

Pedrosa
"Vorig was het niet Valentino Rossi die als tweede finishte," zegt Stoner in de Italiaanse sportkrant Gazetta dello Sport, "ik heb dus meer te duchten van Pedrosa."

Oorlog
Het is niet de eerste keer dat Stoner in het voorseizoen een psychologische oorlog voert met Rossi. Eerder deed de 22-jarige Ducati-coureur al soortgelijke uitspraken. Tot nu heeft Rossi zich gedeisd gehouden en is niet ingegaan op Stoner's opmerkingen.

Hahahah, psychologische terreur van Stoner, iets zegt me dat Rossi daar wel enigszins gevoelig voor is!

@DennisH: Ik wil ook niet zeggen dat jij er over begon, maar heb die 'elektronica-discussie' nu al zo vaak gelezen, vroeg me af wat SF daar van vond :+

Zoals altijd gaat het om het geheelpakket. Melandri heeft hetzelfde pakket, incl electronica, maar kan er niet mee om.
Ik zou wel durven zeggen, ben er bijna zeker van, dat stoner op een andere fabrieksmachine geen wereldkampioen was geworden.
De duc ligt 'm goed, hij presteert er goed mee: dus wereldtitel verdiend!

Het is en blijft een feit dat de ducati traction control beter is uitgekiend en deze ook meer laat ingrijpen dat de andere teams. Feit is ook dat niet iedereen goed kan rijden met tractiecontrole :)

dat is gewoon topsport, wie het beste met de gegeven omstandigheden om kan gaan, het is ook een soort 'teamsport', bijv. voetbal, alles moet samen vallen om wereldkampioen te worden, net als hier dus, de rijder, de motor, de electronica, alles kwam samen, en bij Rossi niet, dit al een paar seizoenen niet, kijken wie alles dit jaar op een 'perfect' heeft :D kan niet wachten:)

K vond het jammer dat ze van de 500 cc 2-takt naar 990 cc 4-takt zijn gegaan...

me 2, de 250 cc klasse word ook steeds minderr in trek bij amateur teams heb ik gelezen, dus zal met de tijd ook wel uit de gp verdwijnen. Gare boel dus.

Nog 2 weekjes
Wie er ook wint, ik gun het iedereen zolang het maar een spannend seizoen is en dat ik weer vol adrealine op de bank zit.
Kijkt nog ff filmjpe van rossi vs giberna @jerez dat zijn pas races!

Op google video heb ik s een overzicht gepost van het eerste deel van dat seizoen. Veel leuke actie, soms foute muziek... Zal ik ff opzoeken :)

Video is blijkbaar afgewezen :(

Dit was ook zo'n race: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=mjtx0PUIdmg"]YouTube - Sachsenring 2006 Motogp[/ame]
Geweldig dat ze in de laatse ronde nog met 4 man vrijwel gelijk over de finish komen, zo moeten alle races zijn!!!

410301.jpg
411410.jpg

411377.jpg
411803.jpg

411526.jpg

411500.jpg

411548.jpg

411280.jpg

411250.jpg

411355.jpg

411349.jpg

410878.jpg

411494.jpg

411811.jpg

Misschien omdat ze tegenwoordig zoveel onderscheidende dingen hebben zoals pak, helm etc...waardoor je het verschil kan zien. En tegenwoordig heb je x cameraplaatsen etc.

jullie voorspellingen?

1. Stoner

wachten
wachten
wachten
nog langer wachten.....

2. Rossi
3. gewaagd: Dovizioso

het zou mij werkelijk verbazen als Stoner niet met grote overmacht wint.
Repsol Honda's verwacht ik niks van. die zijn absoluut niet klaar voor het seizoen en zullen starten met een onderontwikkelde motor, of ze moeten in 1 week iets wonderbaarlijks hebben gevonden.

Status
Not open for further replies.
Back