MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
Ik check nu de live timing en zie Canepa op een ducati voor Team Roberts??
Iemand die meer weet?? Dacht dat TKR niet meedeed, stonden ook niet in de officiële startlijsten...

edit: denk dat live timing f*cked up is... Guareschi op ducati voor repsol honda :p
Nu klopt het btw wel :)

Last edited:
als deze training een voorbode mag zijn van het komende seizoen, dan weet ik bij deze genoeg.

uiteraard weer een natte baan, Stoner doet geen moeite en zet de snelste tijd neer. gaat gewoon weer nergens over.

vol verwachting klopt mijn hart voor het nieuwe seizoen zeg.

Imo mag de electronica een beetje meer gereglementeerd worden. Volledig weg zou wel toffer zijn, maar dat zal niet gebeuren :)

dat zou toch erg jammer zijn, begint op F1 te lijken.

wat ik uberhaupt al erg jammer vind is dat men naar 800cc is gegaan. vanwege de snelheden zou dat beter zijn. mja zoals Hayden al aangaf; je gaat onderuit in een bocht en niet op een recht stuk. en laat nou net de bochtensnelheid omhoog zijn gegaan. en hoeveel crashes met gevolgen hebben we nu al niet gezien. De races zijn er ook absoluut niet spannender op geworden en er niks als gezeik over banden. allemaal dingen die voorheen niet aan de orde waren.

Hoop echt dat komend jaar spannender en leuker gaat worden.

Ik heb ook een tijdje over die electronica zitten denken, maar? Waarom kan een Rossi bijvoorbeeld dan niet sneller zijn dan Stoner? Het ligt toch alleen aan electronica? Rossi heeft toch ook een heel team achter zich?

Ik heb ook een tijdje over die electronica zitten denken, maar? Waarom kan een Rossi bijvoorbeeld dan niet sneller zijn dan Stoner? Het ligt toch alleen aan electronica? Rossi heeft toch ook een heel team achter zich?

Tis denk ik ook een kwestie wat tussen de oren zit...
Als je fiets zo plat ligt in een bocht, dan zeggen je hersens je dat je niet meteen vol gas kunt geven..
Stoner bv heeft altijd met Tc gereden, en daardoor ook veel vertrouwen erin heeft die zet gewoon het gas erop.
Daarom noemt Rossi en Melandri hem ook de winnaar van de tractioncontrol generatie

Heb in m'n motormagazine ook een artikel over traction control in motogp. Ducati laat z'n machine véél meer dan andere merken gebruik maken van de electronica. Als je er dan nog s goed mee kunt om gaan en er vertrouwen in hebt, logisch dat je sneller rond gaat.

SBK was vroeger ook veel vetter dan nu, zeker '99 en 2000 (voor mij de spannendste jaren). Nu hebben die machines ook traction control :|

Mss moeten ze de superstock maar s gaan uitzenden...

Tis denk ik ook een kwestie wat tussen de oren zit...
Als je fiets zo plat ligt in een bocht, dan zeggen je hersens je dat je niet meteen vol gas kunt geven..
Stoner bv heeft altijd met Tc gereden, en daardoor ook veel vertrouwen erin heeft die zet gewoon het gas erop.
Daarom noemt Rossi en Melandri hem ook de winnaar van de tractioncontrol generatie

Dus jij wil mij vertellen dat Stoner sneller is dan Rossi, omdat hij gewoon het gas er op zet en Rossi dat niet durft?

Wanneer gaan mensen nou eens toegeven dat Ducati technisch gezien gewoon een sterker team is dan Yamaha?

Constant dat argument, 'ja maar stoner gebruik traction control'... Maar waarom kan die fucking Rossi dat dan niet?

Last edited:
het is een combinatie van beide imo.

niet alleen omdat Ducati beter is en niet omdat Stoner het gas er gewoon opzet. als je het vertrouwen niet hebt in de voorkant van je machine of de banden, dan doe je gewoon een beetje voorzichtig. Stoner had blijkbaar alle vertrouwen.

maar ik zou niet direct zeggen dat Ducati nou zo geweldig is tegenover de rest. Stoner doet het idd super, maar waar zijn de andere Ducati´s? volgens mij moeten we dan alweer een heel stuk naar beneden op de tijdenlijsten kijken, tot nu toe met de trainingen wel te verstaan.

Dus jij wil mij vertellen dat Stoner sneller is dan Rossi, omdat hij gewoon het gas er op zet en Rossi dat niet durft?

Wanneer gaan mensen nou eens toegeven dat Ducati technisch gezien gewoon een sterker team is dan Yamaha?

Constant dat argument, 'ja maar stoner gebruik traction control'... Maar waarom kan die fucking Rossi dat dan niet?

Niet alleen Rossi, maar ook Melandri.... En mischien ook wel waarom Capirossi nooit heel goed heeft gepresteerd vorig jaar...

Imo is het kansloos om te roepen. Stoner is kampioen door electronische hulpmiddelen.

Dan zeg je; zonder zou het niet zijn? hij kan niet rijden, hij wordt geholpen?

Het is idd zo dat er maar 1 ducati goed mee deed :P, de Ducati is geloof ik ook een vreemde machine, zullen de andere niet 'makkelijker' te rijden zijn?

En Edwards reed er soms ook maar achterin bij.....als tweede Yamaha rijder.

maar ik zou niet direct zeggen dat Ducati nou zo geweldig is tegenover de rest. Stoner doet het idd super, maar waar zijn de andere Ducati´s? volgens mij moeten we dan alweer een heel stuk naar beneden op de tijdenlijsten kijken, tot nu toe met de trainingen wel te verstaan.

DUS: Stoner is gewoon donders goed? Oftewel, het cirkeltje is weer rond, Stoner rijdt niet alleen zo goed door de electronica...

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, het zal ongetwijfeld een combinatie van beide zijn.. Stoner die heel goed is en de electronica die juist is afgesteld.. Dus ik vind domweg dat het komt door de fouten of het gebrek aan goede techneuten van het Yamaha team en niet door de electronica zoals de Rossi fans willen zeggen

Status
Not open for further replies.
Back