MotoGP en SBK seizoen 2008 & 2009 (2)

Ja hoor.. Alsof de GP techniek ook daadwerkelijk in straatmotoren terecht komt... GP motors hebben 2 wielen net als een staatmotor en dan houdt het ook een heel eind op.. 99% van de spullen op een GP motor zullen nooit op een straatmotor verschijnen. Dan kun je beter naar de Superbikes kijken.

Ja hoor.. Alsof de GP techniek ook daadwerkelijk in straatmotoren terecht komt... GP motors hebben 2 wielen net als een staatmotor en dan houdt het ook een heel eind op.. 99% van de spullen op een GP motor zullen nooit op een straatmotor verschijnen. Dan kun je beter naar de Superbikes kijken.

Die nieuwe R1 heeft het zelfde idee qua ontstekingsvolgorde als de M1.

Dat bepaalt bij die 4-in-lijn motoren toch wel grotendeels het geluid dat eruit komt. Vergelijk screamers en big-bang motoren maar eens in de motogp.
Dat is ongedempt, dus kan je het extra goed horen.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=VrHHq0PrFrE"]YouTube - yamaha m1 2008 test drive[/ame]

Edit. Dat filmpje van de 2009 R1 SBK wat op motormeuk ofzo stond kan ik dus niet meer vinden :( geen vergelijking dus. Jammer

Last edited:
Valentino Rossi's chef-monteur, de Australiër Jeremy Burgess, denkt dat de overstap naar één bandenleverancier in de MotoGP het volgend seizoen Rossi alleen maar dominanter zal maken.

In een interview met het Italiaanse tijdschrift Motosprint zegt Burgess dat hij denkt dat Carmelo Ezpeleta - de baas van MotoGP promotor Dorna - een voorstander is van het rijden met maar een merk banden als methode om het racen te verbeteren omdat met Michelin rijdende coureurs de afgelopen jaren in enkele races duidelijk langzamer waren. Burgess denkt zelf dat Rossi's rivalen beter af zouden zijn als ze hem zouden willen verslaan door juist voor niet soortgelijk materiaal te kiezen.
"Carmelo probeert alles te controleren, inclusief het spektakel, maar het probleem is dat Valentino beter is en ook altijd zal zijn," zei de Yamaha ingenieur. "Casey (Stoner) en Dani (Pedrosa) zijn niet op zijn niveau, het aanpassen van de regels om alles gelijkwaardig te maken zal niet werken. Valentino blijft altijd nummer een."

Burgess zei verder dat hij normaal gesproken dezelfde standpunten heeft als Rossi, maar hij deelt niet zijn enthousiasme over de komst van een enkele bandenfabrikant.

"Doorgaans ben ik het met Rossi eens, maar er zijn momenten waarop ik niet ben zoals de dingen die Ezpeleta in ieder hoofd heeft gekregen, ook in dat van Valentino.Die nieuwe banden regels zijn een grote fout. Dit is een sport voor prototypes waarin technologie wordt ontwikkeld en daarom moeten we de confrontatie tussen zoveel mogelijk verschillende technische partners juist propageren, en zeker niet voor de richting kiezen die we nu op gaan. We moeten niet willen dat de teams bepaalde keuzes krijgen opgelegd, ook omdat de teams meestal vanzelf de voor hen juiste keuze vanzelf maken. Je hoeft alleen maar te kijken naar de recente ontwikkeling bij de banden: Ducati, Yamaha en Honda hadden allemaal al gekozen voor Bridgestone. Je hoeft niet alles af te dwingen door de reglementen."

en weet je; misschien heeft hij zoals al zo vaak nog gewoon gelijk ook nog!

ja dat kan idd wel zo zijn, maar nu krijgen de teams een keuze uit bijvoorbeeld Band A, B of C. banden ontwikkelen ism met een bandenpartner is er nu niet meer bij.

2008 afgesloten..........laten we verder gaan over 2009

Volgende week wordt er weer getest gelukkig, want het is nu zo stil he:P
er is natuurlijk niks over te zeggen maar wie gaat volgend jaar meedoen om de titel?

ik zeg Pedrosa, Stoner en Rossi gaan het om de titel doen met als gevaarlijkste outsider Lorenzo. niet erg origineel, maar ik zie niet veel veranderen in de rangorde;)

2008 afgesloten..........laten we verder gaan over 2009

Volgende week wordt er weer getest gelukkig, want het is nu zo stil he:P
er is natuurlijk niks over te zeggen maar wie gaat volgend jaar meedoen om de titel?

ik zeg Pedrosa, Stoner en Rossi gaan het om de titel doen met als gevaarlijkste outsider Lorenzo. niet erg origineel, maar ik zie niet veel veranderen in de rangorde;)

en dovi dan?

tjaa erg moeilijk te zeggen he. ik zie hem zeker in het begin niet direct mee blazen met de topfavorieten, uiteindelijk zal hij heus wel goede resultaten rijden. maar als Pedrosa het niet gaat doen, doet Dovizioso het ook heus niet;)
Hayden is ook een vraagteken, want we dachten ook allemaal dat melandri het goed ging doen, dus dat is afwachten.

verdere teams verwacht ik niks van, helaas:(

Anders haal je ff een post van 20 dagen geleden aan :L
En wat een toevoeging zeg!

510626.jpg

wat een hok!

Echt een fucking lelijk ding die R1 :P

Enige vette yamaha vond ik de R1 2004-2008. R6 waren sowieso alle modellen mislukkelingen. Nu die nieuwe R1 en ze zijn weer terug van weggeweest hoor: Alleen maar lelijke fietsen in hun complete aanbod van motoren.

Das een ook kunst!

Helemaal mee eens!

Kan nooit is fatsoenlijk lachen, de arrogante kwal.
Sorry voor de `pedrosa fans` :henko:

ach ja, ik ga er niet meer op in, als jij dat vind, goed voor jou:L

ik heb het over de kanshebbers voor de titel 2009, niet over wie arrogant is, maar goed dat er ook nog mensen fatsoenlijk over motorsport willen praten:)

ach ja, ik ga er niet meer op in, als jij dat vind, goed voor jou:L

ik heb het over de kanshebbers voor de titel 2009, niet over wie arrogant is, maar goed dat er ook nog mensen fatsoenlijk over motorsport willen praten:)

Hhahaa je gaat er dus wel op in........................

Back