MotoGP en SBK seizoen 2008 & 2009 (2)

Rossi? hoe kom je daar dan bij:P

op Bayliss na, fantastische race, veel gevechten, schitterende baan:)

Bayliss is de koning, onverslaanbaar vandaag.

helaas is Barry Veneman gecrasht in de SSP. wel aan leiding gereden, wat mooi was om te zien:)

Hij stopt gewoon omdat hij het goed vind geweest.
wel mooi om uit jezelf te stoppen na een glansrijke carriere, zover komt het bij vele rijders niet, die worden vanzelf werkloos:P
me dunkt, kampioen op 3 verschillende Ducati's, grandioos sportman:)

Ten Kate ook weer goed gereden vind ik, Checa podium en in race 2 ook podium zeker gehaald, mits Xaus niet voor zijn neus onderuit gleed, moest uitwijken en daardoor ver terug zakte.
Jonathan Rea ook een goede aanwinst denk ik zo, moest nog wennen aan de superbike, voornamelijk op het remmen. hij remde alsof hij nog op de 600 zat:P, maar toch goed presterend en niet bang het gevecht aan te gaan met de ervaren jonges.
en tjaa in de SSP, Sofuoglu en Pitt veel te snel voor de rest, zo bleek helaas,

Waarom zat (umh dacht dat het Rea was) zo met ze bennen te klapperen tijdens het aanremen?

Ik zie ook dat Stoner en Rossi vaak bij het ingaan van de bocht even een voetje erbuiten steken, waarom doen ze dat eigenlijk? Aanwensel of balans terug bregen ofzo? Mischien dat iemand dat weet.

Hij stopt gewoon omdat hij het goed vind geweest.
wel mooi om uit jezelf te stoppen na een glansrijke carriere, zover komt het bij vele rijders niet, die worden vanzelf werkloos:P
me dunkt, kampioen op 3 verschillende Ducati's, grandioos sportman:)

Ten Kate ook weer goed gereden vind ik, Checa podium en in race 2 ook podium zeker gehaald, mits Xaus niet voor zijn neus onderuit gleed, moest uitwijken en daardoor ver terug zakte.
Jonathan Rea ook een goede aanwinst denk ik zo, moest nog wennen aan de superbike, voornamelijk op het remmen. hij remde alsof hij nog op de 600 zat:P, maar toch goed presterend en niet bang het gevecht aan te gaan met de ervaren jonges.
en tjaa in de SSP, Sofuoglu en Pitt veel te snel voor de rest, zo bleek helaas,

Is Sofuoglu goed bezig? Keek vorig jaar wel vaker naar de wedstrijden, maar dit jaar helemaal niet bijgehouden. Hoor/lees alleen niks over hem, dus neem aan dat die niet meer zo goed bezig is?
Heb een paar maanden terug wel een documentaire gezien over hem in het Turks. Kerel heeft echt geluk gehad met het rijden voor Ten Kate, hij werd geintroduceerd door een Turkse zakenman. Als dat niet was gebeurd, was hij wsl gewoon kleine competities aan het doen in Turkije. Stelt echt niet veel voor daar.
Daarom heeft hij de kans met beide handen gegrepen en heeft hij zijn best gedaan. Racen zit blijkbaar wel echt in hun bloed. Zijn broers racen ook, 1 is wel overleden, aangereden door een auto bij het oversteken van een straat oid.

Ik zie ook dat Stoner en Rossi vaak bij het ingaan van de bocht even een voetje erbuiten steken, waarom doen ze dat eigenlijk? Aanwensel of balans terug bregen ofzo? Mischien dat iemand dat weet.

Schoppen naar een tegenstander mag.

Alleen de snelle jongens doen dat :P

Rossi/stoner/bayliss heel vaak... pedrosa soms als ie hard gaat :+ (hij heeft zo zijn momenten) Vraag me ook waar het voor is eigenlijk.

Volgens mij is het geen ontspanningsmoment voor de voet, want juist in de bocht zet je druk op je voet aan de kant van de bocht die je in gaat (dus links in linkerbochten)
Om nou te zeggen dat ze vlak voor die bocht ZO hard leunen op die voet dat ze echt ff los moeten laten... ik denk het niet.

Eerder om kramp in je bovenbeen te voorkomen ofzo.
Als ik lang plat ga, lig ik helemaal op de tank... als ik daarna een bocht wil insturen, krijg ik ook wel eens kramp in m'n bovenbeen/heup :P in die hoek ergens

Misschien dat die gozer gister in de WSBK op die zwarte honda ook kramp probeerde te voorkomen elke keer na het rechte stuk. Die steeg zowat op zo hard schudde hij zijn benen :D fucking vaag zag dat eruit man! haha

dat was niet Rea, dat was Leon Haslam, doet ie altijd. is gewoon zijn stijl.

Ik heb wel eens gehoord in een interview met rossi, dat het niet zoveel te betekenen had zei hij, maar het was meer een gewoonte.

Sofuoglu heeft dit jaar Superbikes gereden. dat viel zwaar tegen en kon er niet echt aan wennen. vandaar dat miss vele hem niet meer gezien hebben. hij heeft idd een zwaar jaar gehad. 1 van zijn broers is om het leven gekomen idd en een andere broer al eerder een keer. nu heeft hij geruild van fiets met Rea voor komend jaar en de afgelopen race dus ook al.

helder;)

Ik heb wel eens gehoord in een interview met rossi, dat het niet zoveel te betekenen had zei hij, maar het was meer een gewoonte.

Sofuoglu heeft dit jaar Superbikes gereden. dat viel zwaar tegen en kon er niet echt aan wennen. vandaar dat miss vele hem niet meer gezien hebben. hij heeft idd een zwaar jaar gehad. 1 van zijn broers is om het leven gekomen idd en een andere broer al eerder een keer. nu heeft hij geruild van fiets met Rea voor komend jaar en de afgelopen race dus ook al.

helder;)

Volgend jaar ook? Ik dacht alleen deze race?

nee juist voor volgend jaar!

omdat er voor Rea niks meer te halen viel dit jaar en toch al bekend was dat hij in 2009 op de Superbike ging rijden van Ten Kate en omdat Sofuoglu toch terug ging naar de SSP, zag Ten Kate dit als alvast een goede training voor komend jaar:)

Volgens mij is dat uitsteken van het voetje om nog meer winddruk te krijgen bij het afremmen. Vandaar dat je ook altijd zit dat ze hun linkervoet en niet hun rechtervoet (achterrem) gebruiken.. 9/10 zie je het ook gebeuren als ze echt op de max rijden en ontzettend hard moeten remmen op dat moment..

Btw, ik vind het mooi dat Bayliss er mee stopt, buiten dat hij alle credits aan zichzelf houdt door nu te stoppen, vind ik het ook mooi voor de ontwikkeling van andere rijders.. Nu krijgen ze weer de kans om echt te strijden voor die eerste plek, die de laatste tijd toch meestal voor Bayliss was die dan simpel wegreed.

509525.jpg

Schumacher is expected to compete in the German IDM Superbike Championship next season, although his frequent visits to the WSBK paddock suggest a wild-card ride could well be in the offing.

helder;)

Oja, klopt van zn broer. Is echt erg als je zoiets meemaakt :X

Erg vet van Schumacher vind ik :W

Back