MotoGP en SBK seizoen 2008 & 2009 (2)

Het ziet er naar uit dat jij Pedrosa als een soort van God aanbidt...Misschien slim om wakker te worden en in te zien dat Pedrosa niet meer is als een saaie rijder die zichzelf nog niet waar heeft kunnen maken bij Honda.

Neem dan als voorbeeld Rossi. In mijn ogen een rijder waarvoor je je tv inschakelt om hem te zien rijden. Hij heeft ook van Yamaha (samen met Jeremy Burges) een team gemaakt dat mee kan strijden om de titels, iets wat voorheen niet bepaald voor ogen gehouden werd. Dit jaar pakt Rossi het kampioenschap, Lorenzo de rookie of the year en wat pakt Pedrosa, niets.

Tuurlijk als een rijder goed is wil ik dat ook toegeven, denk hierbij aan Andrea Dovizioso die het afgelopen jaar heeft laten zien dat hij een fabrieksmachine waardig is.

Ben benieuwd komend seizoen wie van de 2 fabrieksrijders het waar gaat maken maar heb al een klein vermoeden.
 
wie heeft er races gewonnen in 2007 en 2008 op de Honda? juist, volgens mij ben jij hier nu degene die de ogen maar eens moet openen, vergelijk geen appels met peren en kijk eens puur en alleen naar Honda. er is maar 1 rijder van Honda die Rossi en Stoner nog heeft kunnen bedreigen. voor de rest niemand, laat staan iemand van kawa of suzuki of de klantendrollen.

schei toch uit, werkelijk.
het enige waar men hier goed in is, is in het afzeiken van pedrosa.

gaasjeblief de nummers 4 tot en met nummer laatste afzeiken. die hebben toch werkelijk niks laten zien TOV de nummers 1 t/m 3, zo zie IK het niet, mja vele hier kijken alleen naar de winnaars, vorig jaar stoner en voor de rest altijd Rossi. dat is natuurlijk niet waar, wat ik nu zeg, want ik heb het altijd alleen maar over pedrosa.
wat ik hier ook zeg, het is in sommige ogen nooit goed, terwijl ik ook heel vaak een subjectieve mening geef, vaak als een van de weinige die alles bekijkt van de motorsport en hier ook wat benoem met een paar andere fanatiekelingen.

dat Rossi de beste is, dat weten we allemaal inmiddels wel, maar betekent dat dan dat ik niks mag zeggen over Pedrosa?
schei dan ook uit over alle andere rijders, en noem dit topic: het Valentino Rossi Topic.

denk dat ik er maar eens ga stoppen met het scooterforum om hier te reageren. heb hier niet zoveel zin in, jammer, het heb het altijd goed bedoelt.
 
wie heeft er races gewonnen in 2007 en 2008 op de Honda? juist, volgens mij ben jij hier nu degene die de ogen maar eens moet openen, vergelijk geen appels met peren en kijk eens puur en alleen naar Honda. er is maar 1 rijder van Honda die Rossi en Stoner nog heeft kunnen bedreigen. voor de rest niemand, laat staan iemand van kawa of suzuki of de klantendrollen.

schei toch uit, werkelijk.
het enige waar men hier goed in is, is in het afzeiken van pedrosa.

gaasjeblief de nummers 4 tot en met nummer laatste afzeiken. die hebben toch werkelijk niks laten zien TOV de nummers 1 t/m 3, zo zie IK het niet, mja vele hier kijken alleen naar de winnaars, vorig jaar stoner en voor de rest altijd Rossi. dat is natuurlijk niet waar, wat ik nu zeg, want ik heb het altijd alleen maar over pedrosa.
wat ik hier ook zeg, het is in sommige ogen nooit goed, terwijl ik ook heel vaak een subjectieve mening geef, vaak als een van de weinige die alles bekijkt van de motorsport en hier ook wat benoem met een paar andere fanatiekelingen.

dat Rossi de beste is, dat weten we allemaal inmiddels wel, maar betekent dat dan dat ik niks mag zeggen over Pedrosa?
schei dan ook uit over alle andere rijders, en noem dit topic: het Valentino Rossi Topic.

denk dat ik er maar eens ga stoppen met het scooterforum om hier te reageren. heb hier niet zoveel zin in, jammer, het heb het altijd goed bedoelt.


c96d01c40d5d24c7c48af41a8cfbe33c.jpg
 
tja wat ik persoonlijk vind is dat pedrosa gewoon een coureur is die saai is om na te kijken.. bijna nooit spectaculaire inhaalacties, probeert altijd gewoon weg te rijden en als dit lukt is de wedstrijd ook direct dood..
Stoner heeft dat ook wel een beetje, maar die rijd terminste met nog een stuk meer movement in de bike en heeft dit jaar een aantal intressante gevechten laten zien.

1 van de jaren dat Rossi nog op de RCV 1000 reed en volgens mij nog vaak in gevecht was met Biaggi reed hij iig nooit compleet weg als ie sneller was.. gewoon aanhaken en laatste rondje vechten en winnnen/verliezen... stuk leuker natuurlijk..

Maarja, daarom probeer ik sbk zo veel mogenlijk te volgen.. vind ik de gevechten net wat leuker

plus dat in de gp alles natuurlijk de schuld is van de tractioncontrol.. als ze dat gingen verbieden zag je denk ik weer hele andere jongens voor (Hayden/Edwards/Rossi/Melandri enz)
 
Quote: Samenwerking tussen hem en Pedrosa was er niet. “We hebben elkaar niet gesproken”, grinnikte Dovizioso.

Ik vind Pedrosa maar een ongelofelijke arrogante lummel! Sorry Dennis
Dat verbaasd me echt niks. Net als die hele "rel" die er laatst was over de data van de motoren. (http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...t1608-hayden-hits-back-at-puig/?&R=EPI-103619)
Vind dat Pedrosa een keer af moet van die Alberto Puig die m altijd maar in bescherming neemt. Ook al is dat de man die ervoor gezorgd heeft dat Pedrosa nu is waar die is maar toch. Heb respect voor Pedrosa z'n rijkwaliteiten maar alles wat hij daarbuiten doet komt gewoon niet over...in mijn ogen zonde.
 
Ben toch wel benieuwd naar nicky op de duc.

En ik ga volgend jaar sbk ook meer volgen, als de aprilia's mee kunnen komen verwacht ik wel wat van biaggi en nakano
 
Rossi "de technici luisteren niet"

Valentino Rossi heeft opnieuw stevige kritiek geuit op de elektronische hulpmiddelen waarmee de huidige MotoGP motoren uitgerust zijn maar volgens de 2008 MotoGP wereldkampioen willen de technici het niet horen dat het spektakel op deze manier verloren gaat.

Ook voor Valentino Rossi was de seizoenafsluiter in Valencia een race die weinig spektakel kende, iets wat voor een groot deel van het seizoen het geval was en de huidige situatie in de MotoGP goed weergeeft.

"De wedstrijd leek op een snelle toertocht van een motorclub, de motoren lijken soms een parelsnoer zonder plaatswisselingen. De 800cc motoren zijn in vergelijking met de 990cc motoren ronduit saai om naar te kijken,"

vertelt Rossi in het blad Motosprint waarbij hij tevens ook de in zijn ogen de belangrijkste oorzaak noemde,

"Er zitten teveel elektronische hulpmiddelen op de huidige machines."

De achtvoudige wereldkampioen staat niet alleen in zijn kritiek, veel coureur van de ‘oude stempel' zien de elektronica ook als de oorzaak voor het kleiner worden van het plezier en de uitdaging om met deze motoren te rijden, de scherpe kantjes zijn er vanaf. Casey Stoner heeft zich als coureur van de nieuwe generatie wel aangepast aan de nieuwe elektronica maar Rossi denkt zelf dat als de elektronische hulpmiddelen nog meer de overhand krijgen dat de verschillen tussen de merken alleen maar groter worden in plaats van kleiner.

"Het is nu bijna twee jaar geleden dat een wedstrijd in de laatste ronde werd beslist, natuurlijk waren er wel pakkende duellen, maar uiterlijk na tweederde van de wedstrijd was toch vaak de spanning uit de wedstrijd, "dat is slecht voor de sport, en daar maak ik me zorgen over."

Ook de eenheidsbanden zullen daar niets aan veranderen volgens Rossi,

"Ik wil niet alles steeds herhalen maar in mijn ogen ligt het aan de elektronica, de technische ontwikkeling is natuurlijk fascinerend voor de mensen die ermee mogen werken, maar niet voor het publiek!"

BRON: Racesport.nl
 
Dennis, niet op in gaan. Ik waardeer je mening over de motogp altijd. Iig nog iemand waarmee te discusieren valt. Niet weg gaan!
 
MotoGP Test Valencia: Day One Official Times

1. Casey Stoner, Ducati Marlboro Team - 1´32.464
2. Dani Pedrosa, Repsol Honda - 1´32.672
3. Valentino Rossi, Fiat Yamaha Team - 1´32.921
4. Chris Vermeulen, Rizla Suzuki MotoGP - 1´33.142
5. Loris Capirossi, Rizla Suzuki MotoGP - 1´33.325
6. Alex De Angelis, San Carlo Honda Gresini - 1´33.375
7. Jorge Lorenzo, Fiat Yamaha Team - 1´33.550
8. Andrea Dovizioso, Repsol Honda - 1´33.676
9. John Hopkins, Kawasaki Racing Team - 1´33.760
10. Marco Melandri, Kawasaki Racing Team - 1´33.782
11. Randy De Puniet, LCR Honda MotoGP - 1´33.832
12. Nicky Hayden, Ducati Marlboro Team - 1´33.960
13. Toni Elias, San Carlo Honda Gresini - 1´34.129
14. Sete Gibernau, Onde 2000 Ducati - 1´34.451
15. Mika Kallio, Alice Team - 1´34.793
16. Olivier Jacque, Kawasaki Racing Team - 1´34.925
17. Niccolo Canepa, Alice Team - 1´34.995
18. Yuki Takahashi, JiR Team Scot Honda - 1´35.203

Dag 2 boeit niet, het regende namelijk en er waren maar 7 rijders actief.
 
Back
Top