MotoGP en SBK seizoen 2008 & 2009 (2)

Morgen zal de laatste test van 2008 plaatsvinden in Jerez.
14 rijders zullen hier aanwezig zijn. Stoner en de Puniet zijn er niet bij, vanwege herstellen van blessures.

de teams van Suzuki en Kawasaki deze week testen in Australië.

nog ff wat foto's meepikken van internet:)
 
de tijden van gisteren:

1 Dani Pedrosa Honda Repsol 1:39.525 - 41
2 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 1:40.135 +0.610 39
3 Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 1:41.163 +1.638 51
4 Colin Edwards Tech3 Yamaha 1:41.390 +1.865 49
5 Alex De Angelis Team San Carlo 1:41.468 +1.943 53
6 James Toseland Tech3 Yamaha 1:41.539 +2.014 50
7 Andrea Dovizioso Honda Repsol 1:41.655 +2.130 48
8 Toni Elias San Carlo Honda Gresini 1:41.679 +2.154 75
9 Niccolo Canepa Alice Team 1:42.074 +2.549 50
10 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 1:42.098 +2.573 69
11 Mika Kallio Alice Team 1:42.837 +3.312 64
12 Sete Gibernau Grupo Francisco hernando 1:42.943 +3.418 40
13 Vitto Guareschi Ducati Marlboro Team 1:43.642 +4.117 36
14 Yuki Takahashi JiR Team Scot Honda 1:44.360 +4.835 64
 
Dovizioso doet het niet eens zo slecht

waarom zou die het ook slecht moeten doen?

tijden van vandaag tot 16:00:

1. Dani Pedrosa (Honda) – 1’39”507 (34 giri)
2. Valentino Rossi (Yamaha) – 1’39”803 (31)
3. Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1’40”794 (41)
4. Colin Edwards (Yamaha) – 1’40”952 (30)
5. Alex De Angelis (Honda) – 1’41”219 (28
6. Mika Kallio (Ducati) – 1’41”262 (31)
7. Nicky Hayden (Ducati) – 1’41”268 (40)
8. Toni Elias (Honda) – 1’41”290 (35)
9. Niccolò Canepa (Ducati) – 1’41”771 (30)
10. Andrea Dovizioso (Honda) – 1’41”831 (24)
11. James Toseland (Yamaha) – 1’41”833 (40)
12. Sete Gibernau (Ducati) – 1’41”866 (32)
13. Vittoriano Guareschi (Ducati) – 1’42”906 (29)
14. Yuki Takahashi (Honda) – 1’43”263 (38
 
Tijden MotoGP test Jerez - dag 2
1 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 1'39.429 (54 ronden)
2 Dani Pedrosa Repsol Honda 1'39.447 +0.018 (47)
3 Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 1'40.426 +0.997 (58)
4 Toni Elias San Carlo Honda Gresini 1'40.448 +1.019 (56)
5 Alex De Angelis San Carlo Honda Gresini 1'40.486 +1.057 (49)
6 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 1'40.486 +1.057 (70)
7 Mika Kallio Alice Team 1'40.564 +1.135 (54)
8 Colin Edwards Tech3 Yamaha 1'40.604 +1.175 (39)
9 Sete Gibernau ONDE 2000 Ducati 1'40.856 +1.427 (48)
10 Andrea Dovizioso Repsol Honda 1'40.966 +1.537 (46)
11 Niccolo Canepa Alice Team 1'41.077 +1.648 (48)
12 James Toseland Tech3 Yamaha 1'41.740 +2.311 (45)
13 Vitto Guareschi Ducati Marlboro Team 1'42.906 +3.477 (46)
14 Yuki Takahashi Scot Racing Team 1'42.918 +3.489 (60)
 
Toch typisch om te zien dat de Tech3 er weer goed bij zit. Ik hoop zo voor ze dat ze dit seizoen eens constant kunnen rijden in de top5 ofzo. Die ouwe Edwards verdient dat nog wel :p
 
denk dat dat nu lastiger zal worden dan afgelopen jaar.
de Honda die de klantenteams gaan krijgen zal ook een behoorlijke goede fiets zijn. zeker nu Honda te kennen heeft gegeven om waarschijnlijk alle motors uit te rusten met het pneumatisch blok. het rijwielgedeelte zal dat van 2008 zijn, en dat was al niet slecht. alleen Toni Elias krijgt onderdelen die dichter bij de fabrieksmotors zit, vooralsnog.

goede zaak dat Honda ze niet laat rondjakkeren op die oude dingen. maar toch meer in de richting net zoals het met de 990cc gaat.
 
Vroem :)

512076.jpg


512077.jpg


512057.jpg


De gaten van de "dempers" (voor zover ze nog wat dempen) worden ook steeds groter. T lijken soms wel van die achtelijke freeflow gevallen voor de auto.
 
Maxtra team tests with Ranseder in Valencia
Thursday, 27 November 2008

New manufacturer runs 125cc test in Spain earlier this week.

[ir]http://resources.motogp.com/files/images/xx/2008/125cc/Post/non/236322_Michael+Ranseder+on+track+at+Valencia+test-1280x960-nov27.jpg._original.jpg[/ir]

Joining the established Aprilia riders on track earlier this week in Valencia, the new Maxtra Racing Team began their testing program with rider Michael Ranseder and an all-new 125cc machine. The Austrian tested with the British-based outfit on Monday and Tuesday in eastern Spain, preparing for their partnership for 2009.

No times were recorded at the test, with the focus on ergonomic adjustments and familiarising Ranseder with the Maxtra bike. Ranseder performed approximately ninety laps over the two days.

The man behind the engine -a revolutionary upside down cylinder configuration- Jan Witteveen said after the shakedown test that: `This was very important for us as the bike proved to be stable. I´m impressed by the rider´s working style and he is able to give us valuable information. We gained a lot of useful data which has to be evaluated now.´

Ranseder added:`These two days were very productive, especially on Tuesday as we were able to work with the setup. I think that we know now the direction we have to go, as well as that a lot of work will need to be done.´

The Chinese-backed team have brought in experienced mechanic Trevor Morris –last seen working with Yuki Takahashi in 250cc and a former member of Nicky Hayden´s crew- to aid Ranseder´s development of the bike. British rider and former Red Bull MotoGP Rookie Matthew Hoyle was on standby for the Valencia test.
-----------------------

Wel mooi dat Jan witteveen achter deze machine zit.. kijken of hij het zelfde kan betekenen voor maxta als voor aprillia!
 
denk dat in de 125cc je niet meer zomaar met een klein team mee kan doen voor de overwinningen. daarvoor zal de Aprilia te ver voor zijn/en blijven worden, doorontwikkeld.

KTM richt zijn pijlen voor komend jaar ook weer volledig op de 125 ipv de 250, dus we zullen zien.
 
Rossi vs Bayliss: gaat het dan echt gebeuren?

Een krachtmeting tussen twee hedendaagse grootheden uit twee rivaliserende kampioenschappen - achtvoudig wereldkampioen Valentino Rossi en drievoudig wereldkampioen Troy Bayliss gaan volgens de Spaanse en Italiaanse media de uitdaging aan.

Bayliss en Rossi streden al eerder tegen elkaar, toen in de MotoGP waar Bayliss twee jaar bij het Ducati Marlboro team en een jaar bij Camel Honda reed

Valentino Rossi deed het recentelijk nog af als een grap maar volgens het Spaanse motorblad Solo Moto gaat het toch echt gebeuren. Valentino Rossi gaat de strijd met Troy Bayliss aan nadat de Australiër de uitdaging die Rossi had gesteld aan nam. Plaats van handeling wordt het Losail circuit in Qatar waar de heren op 14 maart, tijdens de tweede Superbike race van 2009, de strijd met elkaar aan zullen gaan.
In de door het Italiaanse Moto Sprint georganiseerde motorsportman van het jaar verkiezing wist Bayliss dit jaar de ‘titel' te pakken nadat Rossi de afgelopen jaren steeds had gewonnen. Het zat Rossi vervolgens toch niet helemaal lekker dat de Australiër gewonnen had waarna de MotoGP rijder de voormalig WK Superbike rijder uitdaagde tot een rechtstreeks duel om te laten zien dat hij ook op een Superbike de betere was.

Bayliss, die na het afgelopen seizoen zijn helm aan de wilgen had gehangen, accepteerde de uitdaging en is er klaar voor om te laten zien dat Rossi op een Superbike niet van hem kan winnen. 14 maart gaat het volgens Solo Moto gebeuren, Bayliss op de Ducati, Rossi op een R1.

BRON: Racesport.nl

Whoei, lijkt me vet! Nu maar hopen dat het ook een echt duel wordt en geen lief mediashowtje.
 
Back
Top