Most Wanted Sprinters : NX 2F4R Zip

Jordi
We waren opzoek naar gewoon originele remkabels, we komen maar 6cm te kort bij een zip sp remkabel. Dus even zoeken naar een alternatief.

Gr,

Jordy

miss eens een stalker/typhoon remkabel proberen, die modellen zijn iets groter dus miss is die kabel wel lang genoeg.

Als je wilt graag, meet ik vanavond de zip kabel even op.
Volgens mij was die van een zip zelfs langer...

We waren bij leertouwer geweest en verschillende pia kabels naast elkaar gelegd, de meesten waren korter...

Update!

Een weekend, lang weekend!
Vrijdag nacht kwam Kees vanuit Roosendaal / Spijkenisse aan en tot vroeg in de ochtend alle scooters klaar gemaakt. We gingen namelijk gezamelijk een heel weekend bij XSH.

Stefan's Zip

Stefan heeft geen voorveer meer, maar?
Een mooi licht dun staafje opmaat voor een mooie verlaging.

bank13.jpg

Een mooie deksel

bank14.jpg

De Zip is al SBO klaar gemaakt, alles is geborgt en voldoet aan de SBO regels.
Bijna klaar om te knalle!

Stefan was zaterdags de 3e die op de bank ging.
Met een binnenkomst van 15pk SAE schokte we een beetje, na wat dingen aan te passen en te veranderen

bank17.jpg

bank16.jpg

Uiteindelijk 24,1pk SAE uit!
Veel dingen ook getest zoals pijpen en voorontstekingen.
De Roost kwam het beste uit de test en er zit nog verbetering in, in de roost moet nog een onderdeel in de pijp. Marco had het niet meer liggen dus komt wel een andere keer. Ook zijn er op bepaalde punten meer vermogen te winnen. Wel draaide die mooi en constant dezelfde score en op de weg is het een kanon met Jordy erop.

Stefan was wel tevreden

bank23.jpg

Jordy's Zip

Na nog wat dingen te doen en te veranderen was de Zip eindelijk klaar voor het bankweekend.
Tankjes zijn nu 2 bidonnen, 1 voor de NX en 1 voor de Carb.

Nog een paar foto's van de avond / nacht voor banken.

bank11.jpg

bank10.jpg

bank12.jpg

Ik mocht zaterdag als laatste van de dag op de bank, de rest was eten halen en we begonnen goed met een binnen komst van 24,3pk SAE.

Omdat het al laat was niet echt veel meer getest, dus maar een NX run maken.
Dat duurde jammer genoeg niet lang en na 2 seconden was het al over, score was 30+ pk SAE. De wand is eruit gegaan, de cilinder ligt nu bij Marco. Komt een nieuwe wand in en dan kunnen we weer verder.
Ik heb express niet voor Italie zelf gekozen omdat dat toch te lang duurd, en misschien is de wand die er dan weer in gaat even slecht.

Met 2 a 3 weekjes weer met de Zip naar Marco toe, cilinder erop en weer banken.

Grafieken moeten nog komen van Marco's kant.

Tevens weten de meeste wel dat er bij ons ingebroken is en 3 scooters weg zijn.
Met geluk zijn de zipjes er nog wel! Wel zijn er onderdelen van mij weg, zoals de carterdeksel van mijn Zip, die zat bij Stephan eronder... Ook een rs24 voorveer van Stefan die tevens bij Stephan erop zat. En het spul van mij wat er allemaal op de Beta zat. Kan dus helaas me eigen Beta niet meer compleet maken.

Ook wat schade opgelopen bij de diefstal, de carbon achtervelg is een stuk carbon kwijt.
Ik ga dit niet overdoen aangezien dat voor me zelf ook te veel geld en tijd kost, ik zal hem bij stippen met zwart en that's it. Dus kom niet met reacties je achtervelg ziet er niet uit, kan er zelf ook weinig aan doen.

Binnenkort ook naar Kees en de sponsor toe, waar we de kappen zullen droppen en word gespoten.

Oi,

Stefan & Jordy

*Update staat ook in eerste post

Jammer dat gelijk de wand eruit vliegt. Welke sproeiers nx/benzine had je erin dan? En nog wat dingen aangepast voor NOS of gewoon die knop ingedrukt?

Leuk hoor die 30+peekaa's jmmr van de wand maar dat hoort nu eenmaal bij die 2Fast zeker...

Steef zijn zip komt ook wel in orde! Volgende keer daar ook het gas op en hopen dat de wand daar nu ook niet uit gaat vliegen hé.

Het is zonde van de scooter maar komt hopelijk snel goed!

Succes

Sproeier verhouding was 18/20 gewoon safe, de wand is gewoon kut.
Want ik heb op de Beta met de Evo die knop misbruikt dat is niet normaal en het bleef heel zonder ook maar 1 veeg.

We wachten er nu even mee om weer NX te gebruiken.

Sproeier verhouding was 18/20 gewoon safe, de wand is gewoon kut.
Want ik heb op de Beta met de Evo die knop misbruikt dat is niet normaal en het bleef heel zonder ook maar 1 veeg.

We wachten er nu even mee om weer NX te gebruiken.

ook op zoetermeer :P

Erg vette zippa's en dikke score's wel geluk dat ze de zipjes hebben laten staan

@ tiffie op zoetermeer was er nix loos hoor :+

Jordy en Stefan ze zijn echt Geill !! Waneer mag ik ze in het echt zien :+

Weekend was echt super gekke zit !! Vette score's neer gezet alleen jammer dat je 2snel zijn wandje het liet afweten.. Helaas een algemeen bekend probleem bij sommige 2snels :P

@Tiffie kan jij nou nooit is normaal reageren ? De post die ik van jouw lees zijn altijd maar geouwehoer..
Bij de evo was alleen de voetpakking er tussen uit geknalt en bougie zat los :*

Back