Beter doe je dat inderdaad niet zo banken... Kan een ALU frame erg slecht tegen.
Tenzij je een ijzerenconstructie eromheen maakt.
En beter kijk jeje mengselmeter eens na, je hebt nog steeds een beetje dat bwoap geluid in het begin. Of ligt dat aan je olie/benzine verhouding. Want meestal rij je ook weg met een wolk waar een stoomboot jaloers op is.
Ik denk als dat een beetje verholpen is dat hij al een veel strakkere lijn gaat geven.
Maar voor de rest ziet het er netjes uit, ben benieuwd wat je dit jaar gaat doen
Succes verder !
Aan je grafiek te zien heb je behoorlijk wat slip op je overbrenging.
Op het toerental moet je niet letten, op andere runs liep die lijn altijd op hetzelfde toerental van het begin uit Of zie je dit ergens anders aan dat dit zo is?
Je moet het mengsel van benzine en olie gelijk goed doen, cilinder sparen vind ik onzin.
Wat ik knap vind is dat je die Slider ook nooit goed heb kunnen krijgen, en dat terwijl je een eigen bank hebt. Ook bij deze sprinter zie ik hetzelfde als wat je bij de Slider had en dat is gestotter in het begin.
Ik zou als ik jou was eerst dat probleem wegwerken en dan verder zoeken naar vermogen.
Niet lullig bedoeld ofso hoor is opbouwend bedoeld.
Voor de rest zou ik ook niet met dat frame banken,
YouTube - 3. Dssc Lauf Neuss / Sprinter unfall
Als je goed kijkt is dit ook een Kiesler frame en die rijdt tegen de kerstboom aan, z'n balhoofd breekt dus gewoon af.
Hij bedoelt waarschijnlijk aan de curve, waardoor hij zo langzaam opbouwd.
Of een te lange vertanding, kan ook met de opbouw te maken hebben.
Maar waarom zo voorzichtig met het mengsel? Je zegt om het blok te sparen?
Als je blokje eenmaal een beetje ingelopen in kun je gewoon proberen krapper te gaan.
Misschien een afspraak maken met bollerbank dat je een keer bij epc komt banken en dat hij je meer kan uitleggen. Als je dat wilt natuurlijk...
Maar gaat nog wel goedkomen, zie je op Etten-Leur wel op de baan !
Je kan zien dat je erg veel slip in de overbrenging of op de rol hebt, omdat je toerental vlak loopt, maar je vermogenslijn duidelijk niet. Je hebt nu een grafiek van een automaat, en dat is juist het mooie van een CVT dat je ook een vlakke vermogensafgifte hebt. Met je frame banken is inderdaad niet erg slim en vraag je om problemen, krachten op je balhoofd op de bank zijn echt vele malen hoger dan op de baan.
Kan je eens een voorbeeld posten van een grafiek hoe het moet zijn? Want ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt hoor Wat kan ik dan proberen om dit te verbeteren? Want het rare is als ik zonder meting te doen gwn gas geef op de rol schiet de meter van de pk binnen de tel steeds boven de 20 pk uit en dit zie ik dus alles behalve op de curve.. Op de curve bereikt hij die 20 pk pas op 60 km/h
Dit komt door het gewicht van de rol. Ik zou gewoon even wat met je carb afstellen, want daar zitten nog heel wat in zo te horen! Toerental rond de 13.1 a 13.2 zou volgens mij redelijk moet werken voor zo'n xsh bigbore. Slip is echt kwestie van je overbrenging goed uitshimmene en wat drukveertjes proberen, Koppeling niet te strak. misschien voor even een shimmetje extra doen, waardoor hij goed onderin ligt.
ff iets anders, ik weet niet of ik dit filmpje al gedeeld had op het forum maar kwam het vandaag tegen, op mijn projectpagina had ik wat reacties gekregen op de Vmax die te zien was op de achtergrond van de foto's. Wel deze is van mijn pa, vorig jaar in de zomer heb ik hem voor de fun eens uitgedaagd in een klein drag race'je, ook om het publiek van deze vmax meeting wat actie te geven ^^ Ik moet wel zeggen moest ik hem opnieuw uitdagen met het nieuw project zal het wel een ander resultaat geven denkik ^^
http://www.youtube.com/watch?v=MUqMdffF2SY
We zaten nu zelfs op een toerental van ergens rond de 14k, dit is toch zeker niet te veel voor een BB?