KGL Racing Team Sprinter

Ik ga vandaag en morgen nog eens wat banken met het frame, eerst een constructie bouwen dat de druk van het balhoofd af is. Ik heb De shims nog eens nagekeken en de riem zat net iets te hoog, ook ga ik de mengverhouding wat lager zetten als anders. Met welke verhouding rijden de meeste? Toen het blok nieuw was zat het op 35:1
 
Licht ook aan de olie, ik rijd met Putoline mx-9. ik meng 1:50.
Met Castrol a747 mengde ik meestal 1:40.

Ik heb die Castrol Power RS staan de vervanger van de voormalige TTS
Snaar is oud?

Die snaar is een nieuwe, kheb vandaag de constructie voor de bank gemaakt. Heb ik nog maar 1 run kunnen doen en draaide lang niet zo soepel als enkele weken terug, morgen dan maar is de hele dag aan de bank staan! Hij moet en zal soepel draaien tegen zondag :p

En wat het shimmen betreft, zonder rondellen ligt m'n snaar al helemaal beneden op de vario en helemaal vanboven op de poulie van de koppeling.. Dus hier kan ik niets gaan verbeteren denkik :s M'n drukveer is een rooie van malossi, deze moet toch goed genoeg zijn? Dan snap ik niet vanwaar die slip komt die m'n grafiek toont..
 
jij neemt gelijk dingen aan, probeer een shimmetje meer of minder.
probeer een andere drukveer..

ga niet altijd uit van wat goed zou moeten zijn, elk blok is anders!
 
jij neemt gelijk dingen aan, probeer een shimmetje meer of minder.
probeer een andere drukveer..

ga niet altijd uit van wat goed zou moeten zijn, elk blok is anders!
Een andere drukveer kan ik nog proberen, een shim tussen steken maakt het erger, heb het getest.. De riem ligt zonder shims helemaal onderin

gladde poulies? gladde vario + halfpoulie?
wellicht een andere spiebaan in je achterpoulies proberen.

Het is een splinter nieuwe overrange, de vario ziet er in elk geval wel heel glad uit, wat moet ik daar dan aan doen? Parelstralen fzo? Ik moet wel zeggen na de run is m'n vario koel, moest de riem slippen (wat ik met enkele andere brommers zeker van was) staan deze gloeiend heet.. En met die spiebaan wat bedoel je daarmee?



Iets anders: Ik heb vandaag nog verder zitten testen omdat ik heel wat vermogen miste. 2 weken terug had ik een meting gedaan van 31 pk met m'n koso 30 mm carbu met powerjet (temp aan de bank 9 graden). Gisteren deed ik opnieuw een run (19 graden) en draaide de sprinter volledig vierkant en haalde ik een 16 pk.. Sproeiers zitten testen enz enz tot ik uiteindelijk maximum op 21 pk uitkwam.. Dan heb ik eens m'n 28mm Keihin gemonteerd (zonder powerjet) en zat ik meteen bij de eerste run terug op m'n vertrouwde 31 pk..

Iemand die een id heeft wat ik kan doen om die 30mm beter te krijgen? De enige verklaring die ik kan vinden is dat toen door de kou m'n sprinter wel goed draaide en geen last had om alle benzine te verbranden maar nu met deze temperatuur de extra benzine door de powerjet niet aan kan fzo.. Weet iemand dan ook welke sproeier er best in zo een powerjet wordt gedraaid bij deze setup? Ik heb hiervan geen id vermits het m'n eerste carb met powerjet is..
 
Dan zou ik toch gewoon lekker met die 28mm keihin gaan knallen hoor :p ik ben niet zo'n grote fan van die 30mm koso's
 
Dan zou ik toch gewoon lekker met die 28mm keihin gaan knallen hoor :p ik ben niet zo'n grote fan van die 30mm koso's

Haha :p Ik nu ook niet meer, ben alles aan het aanpassen voor de keihin 28mm, gas blijft hangen -_- En dan gaat de koso wrss het internet op, kan iemand anders er wat mee gaan knoeien :p

Nog iets anders, iemand zij hier dat een BigBore ideaal rond de 13.2-13.6 k toeren draait, ik heb stap voor stap m'n rollen gaan verzwaren en zit nu al op 4,7 gram en hij draait nog steeds op 14,5 k ... Is dit normaal op een big bore dat je zo zwaar moet gaan? ik vind 4,7 al veel te zwaar en heb ook niets zwaarder meer om mee te gaan proberen :)
 
als je zwaarder en zwaarder gaat en er verandert niks zit er waarschijnlijk constante slip in je overbrenging ;)

zet hem zondag anders eens op onze bank bij S-P parts, dan weet je gelijk of hetgene klopt wat je thuis meet!
 
Heb je al een keer geblokkeerd gemeten of heb je daar geen materialen voor?

Nee daar hebben we (nog) geen materiaal voor, ik heb die setjes zien staan op internet ik schrok ff van de prijs :p Misschien binnenkort toch eens overwegen.. Na een hele dag te zitten testen loop hij vlot, alleen moet ik de dag zelf nog wat gaan proberen met m'n gewichtjes. Ik heb nu met 3.5 gram in de vario een goeie curve. Piek van 25,6 pk bij 60 km/u en vrij constant achteraf. Als ik dan een meting doe met m'n 4,7 gram rollen haal ik een vermogen van 31 pk maar met een slechte opbouw. Tegen de volgende meeting ga nog gewichten kopen tussen 3,5 en 4,5 gram om daar de beste tussenweg in te vinden :)
Het zou natuurlijk mooi zijn als iemand op etten-leur ff wil helpen door een setje te lenen dat ik zo al wat kan proberen? Dit zijn de brede rollen van malossi.

Nu draait het blok mooi en constant, zal op de meeting dan wel nog wat dingen testen ^^ Ik ga straks nog een update doen met misschien nog een grafiek en de foto's van de opstelling die ik heb gemaakt voor het frame ;)
 
Ik zou geen malossi rollen/gewichtjes gebruiken. Totaal niet accuraat, had laatst een setje van 3,5 gram volgens de verpakking. Wogen allemaal 3,6.

Wat voor overbrenging heb je er nu in zitten?
 
Back
Top