KGL Racing Team Sprinter

volgensmij loopt het ding onderin ook echt bagger!

hoor je dat zelf niet in het filmpje hoe hij weg stotterd..
Moest je lezen wat ik heb geschreven in de update zou je gelezen hebben dat ik zelf dat probleem al heb aangegeven en zal verhelpen tegen volgende keer :) Dit dee hij elke keer als het frame omhoog kwam dus wrss komt ie gwn elke keer zonder benzine doordat de carbu te plat komt te liggen. Dit had ik op de meeting al deels weggewerkt door m'n wheeliebar lager te zetten en de vlotter hoger te laten komen :)
 
doordat de carb plat komt, zou hij zonder bezine komen?

denk is logisch na joh..

Nja we zullen het zien op heerenveen;)

Ach dan zal Vincent die zo vriendelijk was om me dit de zeggen ook niet weten waarvan ie sprak zeker? En als ik m'n wheeliebar korter tege de grond zet was het probleem duidelijk minder, toeval dan zeker?
 
De afstelling was dit keer verre van optimaal, en loskomen heb ik in ieder geval niet gezien.

Wellicht kun je een keer een avond bij iemand gaan banken die al langer scooters afstelt, zodat je veel van hem kan leren en het dan zelf op je eigen testbank kan verbeteren.
 
Ach dan zal Vincent die zo vriendelijk was om me dit de zeggen ook niet weten waarvan ie sprak zeker? En als ik m'n wheeliebar korter tege de grond zet was het probleem duidelijk minder, toeval dan zeker?


Vlotter in de carbu is te licht ... je zuigt je carb leeg .

Maak je vlotter zwaarder met loden draadjes of kijk of je vlotters kan vinden per gewicht .
Ook het pinnetje herplooien kan helpen , zodat je pointo langer open blijft .
Opgepast hiermee want het kan zijn dat je carbu gaat overlopen / blijven hangen .

En anders gooi die kopie keihins op de vuilbak , monteer een echte genummerde keihin ... die rommel van oko , stage 6 , pwk en weet ik wat allemaal verdienen nog niet beter dan om op de schroothoop te liggen .

Monteer mikuni's en delortho's of orginele keihin , eventueel met veel geduld een tilotson vanop een karting ;)

succes ...

Heb je vandaag al enkele malen gebeld maar je antwoord niet op je foon ...
Ander kan ik je wel ff een "gemodde" keihin laten testen ;)
 
Nette oplossing voor dat lood, verder naar voren is zeker geen optie?
Succes komend seizoen!
Nee inderdaad, verder naar voor kon niet. Anders moesten we alles herbouwen voor de batterij enz. En daarbij we gaan wrss altijd met wheeliebar rijden omdat het gewicht nu toch geen rol meer speelt ;-)

Vlotter in de carbu is te licht ... je zuigt je carb leeg .

Maak je vlotter zwaarder met loden draadjes of kijk of je vlotters kan vinden per gewicht .
Ook het pinnetje herplooien kan helpen , zodat je pointo langer open blijft .
Opgepast hiermee want het kan zijn dat je carbu gaat overlopen / blijven hangen .

En anders gooi die kopie keihins op de vuilbak , monteer een echte genummerde keihin ... die rommel van oko , stage 6 , pwk en weet ik wat allemaal verdienen nog niet beter dan om op de schroothoop te liggen .

Monteer mikuni's en delortho's of orginele keihin , eventueel met veel geduld een tilotson vanop een karting ;)

succes ...

Heb je vandaag al enkele malen gebeld maar je antwoord niet op je foon ...
Ander kan ik je wel ff een "gemodde" keihin laten testen ;)

Ja, dat die namaak carbu's niet deugen hebben we ook al ondervonden :) De beste carbu tot nu toe is de keihin 28mm met serienummer voor ons. Nu hebben we die 32 mikuni waarvan ook geweten is dat het een goeie carbu is.

Ja dat je geen antwoord krijgt is normaal, de zaak is momenteel dicht (krokusvakantie) Ikzelf doe stage dus ben ook amper thuis en m'n pa is in skiverlof ;-)
 
Is natuurlijk gewoon onzin, dat je een carb niet afgestelt krijgt is een ander verhaal. Er zijn heel veel mensen die goede resultaten hebben met een Stage6 black carb en grote Koso carbs.

Makkelijkste is natuurlijk om de carbs de schuld te geven, maar er zijn wel mensen die record tijden hebben gereden met deze carbs

Misschien zegt het iets over jullie afstelkunsten?
 
Is natuurlijk gewoon onzin, dat je een carb niet afgestelt krijgt is een ander verhaal. Er zijn heel veel mensen die goede resultaten hebben met een Stage6 black carb en grote Koso carbs.

Makkelijkste is natuurlijk om de carbs de schuld te geven, maar er zijn wel mensen die record tijden hebben gereden met deze carbs

Misschien zegt het iets over jullie afstelkunsten?



Dat je vlotter te licht is heeft niets te maken met afstel kunsten ...
Verkeerde bezetting in de carbu , das al .
Op sommige setups kan het zijn dat het werkt , op andere dan weer niet .
Heb zelf al meegemaakt dat hij perfect afgesteld is , maar wanneer je een putje neemt in de weg hij toeslaat ... doordat je je de aanvoer van benzine afsluit .
Net zoals hij vermeld dat wanneer de wheeliebar tegen de grond komt .
De carbu sluit af van de schok en hop gedaan met rijden ...
Carbu naar achter plaatsen kan in sommige gevallen helpen , zo kan je vlotter minder snel dicht klappen .
Gewoon zwaarder gemaakt en probleem opgelost .

Andere keer met een schakel ging alles vlot , en op het ogenblik ik opschakelde naar 4e versnelling dat hij begon te pruttelen / blateren ... net of onsteking doet raar .
Zelfde geval ... vlotter zwaarder gemaakt en probleem opgelost

Je moet niet direct onze afstel kunsten in twijfel trekken , je weet niets van ons dus niet te voorbarig eh man .
Ik probeer maar om te helpen om mijn ervaringen te vermelden ... dit wil niet betekenen dat dit de oplossing zal zijn ...

Net zoals hij heb ik dus ook slechte ervaringen met goedkopere kopie carbu's ...

groeten .
 
Last edited:
vaak is de setting std gewoon totaal verkeerd , dus in feite moet je een carburateur die in eerste instantie goedkoop was eerst voorzien van andere sproeiers , naalden ,naaldbuizen etc. voordat ie het goed doet , en had je IMO net zo goed meteen een goeie kunnen kopen. Maar ik zal iig niet zeggen dat het ook meteen zo is dat het niet goed kan lopen , of zelfs met de juiste aanpassingen zeer goed kan lopen!

Ik heb geen ervaringen zelf met de Koso's , zeker niet de grote maten , wel met de imitatie Dell'orto's , dat is echt troep , vooral de 19 en 21mm's waarvan de gasschuiven niet eens volledig open KUNNEN!! en de veer veel te sterk,lang is , en geheel de verkeerde setting in zitten.. dacht je ook goedkoop uit te zijn!

ik denk ook dat ieder voor zich zelf moet bepalen wat hij gebruikt , bij carburatie kies ik zelf ook voor de makkelijke en betrouwbare weg , gewoon direct een goeie kopen die bewezen goed is! maar neemt niet weg dat ik wel respect voor de mensen die het lukt om met ander spul net zo snel te gaan!
 
vaak is de setting std gewoon totaal verkeerd , dus in feite moet je een carburateur die in eerste instantie goedkoop was eerst voorzien van andere sproeiers , naalden ,naaldbuizen etc. voordat ie het goed doet , en had je IMO net zo goed meteen een goeie kunnen kopen. Maar ik zal iig niet zeggen dat het ook meteen zo is dat het niet goed kan lopen , of zelfs met de juiste aanpassingen zeer goed kan lopen!

Ik heb geen ervaringen zelf met de Koso's , zeker niet de grote maten , wel met de imitatie Dell'orto's , dat is echt troep , vooral de 19 en 21mm's waarvan de gasschuiven niet eens volledig open KUNNEN!! en de veer veel te sterk,lang is , en geheel de verkeerde setting in zitten.. dacht je ook goedkoop uit te zijn!

ik denk ook dat ieder voor zich zelf moet bepalen wat hij gebruikt , bij carburatie kies ik zelf ook voor de makkelijke en betrouwbare weg , gewoon direct een goeie kopen die bewezen goed is! maar neemt niet weg dat ik wel respect voor de mensen die het lukt om met ander spul net zo snel te gaan!

Jep, maar je moet weten dat wij eigenlijk nog nooit echt eens een carburateur nieuw hebben aangeschaft. Door de zaak (opkopen/verkopen) van scooters komen we al die soorten carburateurs al eens tegen. We hebben er velen getest en die keihin 28mm was gwn steeds het beste voor ons. Nu hebben we eens een nieuwe gekocht (die te zien is in de update) en deze lijkt het zeer goed te doen, maar meer weten we eens we aan het banken beginnen :)
 
Jep, maar je moet weten dat wij eigenlijk nog nooit echt eens een carburateur nieuw hebben aangeschaft. Door de zaak (opkopen/verkopen) van scooters komen we al die soorten carburateurs al eens tegen. We hebben er velen getest en die keihin 28mm was gwn steeds het beste voor ons. Nu hebben we eens een nieuwe gekocht (die te zien is in de update) en deze lijkt het zeer goed te doen, maar meer weten we eens we aan het banken beginnen :)



Hey kenny ,

zoals melf zegt ... imitatie : brol . Tenzij je gans de bezetting gaat veranderen , alhoewel ik hier ook al mindere ervaringen mee heb gehad .

De 28 Keihin van metrakit bv ... zou een goede carbu moeten zijn , voorzien van al het goede spul zoals mef zegt . naalden sproeiers diffuseurs , gasbus met de juiste helling etc .

Hoewel ik hier ook toch andere naalden en andere foefjes heb moeten toepassen om hem echt goed te maken .

Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat we de beste ervaring gehad hebben met de 32mm van KUNDO / KRD ... hij paste niet echt direct op onze machiene derbi gpr 80 cc . hiervoor hebben we een aluminium blok moeten freezen onder de juiste hoek omdat hij veel te groot was raakte hij het carter .
Ook de aansluiting op het inlaatstuk was veel te klein tov de gewone 28mm keihin carbu .

Maar qua resultaat het beste wat we ooit gehaald hebben . zeker en vast een aanrader !!

Alhoewel dit een genummerde keihin is staat er aan de zijkant van de carbu "sunworld" op ... waar ik eerst dus ook men twijfels bij had .

Hier nog een thread over de betreffende carbu's : http://forum.scooterforum.net/forum/f109/verschil-koso-32mm-carbs-197630/

Ik heb de sunworld ook veel geld betaald , maar blijkbaar hebben nog mensen er goede ervaringen mee ...


Mvg ,,
Ice
 
lood op zen frame om te verzwaren denk ik ... niets met carb te maken .
Ja ik had net een update geplaatst enkele dagen terug, maar ik steek deze steeds in het originele bericht :) Dus je moet ff naar pagina 1 terug gaan om dit te bekijken. Ik vond dit het meest overzichtelijk..
 
lood op zen frame om te verzwaren denk ik ... niets met carb te maken .

ooo,ik was al bang dat de sbo een gewicht regel ging invoeren voor de superspecial.
Maar om over die carb terug te komen zelf rij ik ook met z'n 32mm sunworld carb en dit is gewoon een prima carb in mijn ogen.
In mij geval liep mijn het blok beter dat met een keihin.
 
ooo,ik was al bang dat de sbo een gewicht regel ging invoeren voor de superspecial.
Maar om over die carb terug te komen zelf rij ik ook met z'n 32mm sunworld carb en dit is gewoon een prima carb in mijn ogen.
In mij geval liep mijn het blok beter dat met een keihin.

Dat is toch ook gewoon het geval? Nu heb je superspecial A en B.. En Ik geloof in A heb je dan het minimumgewicht van 120kg en Nos is niet toegelaten. of dacht jij aan een gewichtsregel specifiek voor de carburateur? :p
 
Back
Top