Jubbega Aftertalk (gebeurtenissen en resultaten)

24 pk kan ik haast niet geloven, mits je dezelfde meetmethode neemt ( Tovami nieuw ) en pieken buiten beschouwing laat.

Als het zo zou zijn dat dat frame 35 kg weegt, is dat ongeveer de helft van onze 2000 model zip Sp's, deze wegen ± 70 kg.

Liever verliezen met een echte scooter, dan winnen met een frame in de " scooter" klasse is ons motto !
 
Das idd zo, iedereen kan wel n framepje maken en winne.
Als iedereen dat eens zou doen, zou die Van Schie nog weleens raar staan kijken volgend jaar :).
 
k heb een erg leuke dag in jubbega gehad, we waren wat aan de late kant, maar dat bleek geen probleem te zijn.

het was daar een gesellige dag k was dr met een grote groep z'meerders en een aantal uit omgeving, die allemaal mee hebben gesprint
-jurrien (53)
-jasper (135)
-bas (87)
-martijn (71)
-menno (72)
-robbert (45)
-sander (125)
- en ikke (42)
(srry als k iemand vergeet)

helaas weet k nog nie van iedereen de tijden dus k hoop dat die gauw online komen, mijn snelste run was 7,4 nog wat en k ben als 4e geeindigt :W:D wat k vantevoren nooooooooit verw8 had. Had namelijk naar een laatste onderdeel binnen te hebben maar ff 4 a 5 starts geoefent en toen moest de scooter de aanhangwagen in.

Er zijn ook erg mooie beelden van alle runs van boven genoemde personen, er komt binnenkort (als k webspace kan fixen) weer een leuk filmpie, en helaas staat er van robbert alleen zn slegste run op (gaskabel brak)

verder heb ik me ook kapot gelachuh om martijn de als enige tijdens de run achterom ging kijken of die zn tegenstander boekte :#, je ziet het wel op t fimpie

en ook ingmar nog harstikke bedankt voor het rijden en worst voor de goede hulp bij de start en jimmy voor de possitieve moed inspreken:#
 
Originally posted by SR-Rule
Gister was egt een super dagje, mooi weer, veel vrienden...

En goede resultaten voor Rob :w, 7,4 snelste tijd geloof ik :) Erg netjes.
Jammer dat Jasper niet meer zn 2e run uit kon rijden, maarja ach..

In het rijderskwartier stond er trouwens nog een ice met een gekleurd persoon erop en die stond nog ff voor zn sprint zn uitlaat vast t zetten in de rij :S...

De terugweg in anderhalf uur gereden van jubbega naar zoetermeer :D @ impreza

hahahah met collinmcjan ben je er idd zo, wij hebben er met aanhang wagen 3 uur over gedaan ofzo :#
 
Originally posted by Twin
24 pk kan ik haast niet geloven, mits je dezelfde meetmethode neemt ( Tovami nieuw ) en pieken buiten beschouwing laat.

Als het zo zou zijn dat dat frame 35 kg weegt, is dat ongeveer de helft van onze 2000 model zip Sp's, deze wegen ± 70 kg.

Liever verliezen met een echte scooter, dan winnen met een frame in de " scooter" klasse is ons motto !


Ow, heten jullie niet Twins frameservice? :P
 
Het was idd een leuk dagje , hele dag maar met Daniel , Mike en ruben rondgelopen. Marco van xsh nog de hand geschud.
Lennart (crimrox) en pelle nog gezien/gesproken.
Verder wel veel bekende scooters gezien van dit forum. Ook wel bekende koppen maar verder aan niemand voorgestelt
 
oi
ik was je tegenstander twee keer die koppeling was zo overhit door dat continu burnen voor de start. Als je de volgende keer nu wat rustiger doet gebeurt dit denk ik niet.




Originally posted by Dhr Projectx17
Yo peeps
Na een lekker ritje van morgen en een lekkere gebakken ei vervolgende wij onze weg in de camper naar het geweldig grote plaatsje jubbega

wij gingen met de volste moet en de enorm veel vertrouwe naar de sprint toe want we hadden 18 mei de scooter nog getest op de 125 meter en daar deed hij 6.8 sec over topperdje dus

dus wij daar aan gekomen op het gras veld ffies de tank (kemper) parkeren en het circus uitgeladen zeil neer gelegd en de scot vast klaar gemaakt

ik had niet zoveel zin om te sprinten dus besloten wij dat onno maar moest gaan sprinten op de runner

dus wij naar de keuring toe alles goed gekeurd geen balhoofd speling helemaal niks
en toen kwam het zootje uit opmeer aan die hadden we opgehaald en naar de bus trug gegaan

en toen een half uurtje later was het moment daar de scoot onder mijn naam mocht gaan sprinten
de eerste run ging vlekkeloos 8,6 sec met een te ruim afgestelde scooter dus wij waren behoorlijk blij toen,ffies wat afstellen en wachten op de tweede run een half uur later
maar toen ging het voor ons echt mis

omdat je daar niet kon warm rijden of een test stukkie had moest je de moter warm rijden in het renners kwartier dus een beetje gassen etc etc je kent het wel

nou op het moment dat onno gas wou geven omdat het licht op groen ging kwam er een dikke rook wolk uit me carter kap en toen was het gedaan met me scoot
me mooie polini 3 seg koppeling was een stukie plastic geworden
en zat geen koppelings schoentje meer op
dus de tweede run hebben we niet kunne waar maken
p.jpeg



ik heb daarna wel meteen een mhr koppeling gekocht maar het mocht allemaal niet meer baten

maar volgend jaar zijn we der weer
nu hebben we een jaar om weer te bouwen en alle ste verbeteren


maar al met al was het een zeer leuk en geslaagde dag !
:p
 
Originally posted by RonaldV
Das idd zo, iedereen kan wel n framepje maken en winne.
Als iedereen dat eens zou doen, zou die Van Schie nog weleens raar staan kijken volgend jaar :).

dacht jij dat? Die van Schie is een echte profesional die doet dit soort dingen al jaren. Dat ding van hem reed gewoon perfect, trok ziek hard weg. Die kerel reed altijd 70cc en 1 keer Pro Stock op een Kreidler met supercharger, Dat ding boekte 7.4 seconden. Dit jaar ging ie dus meedoen in de scooterklasse, even die papventjes (en zn broer) daar laten zien dat ie ook daar wel kan winnen. Zo zal ie er wel tegen aan kijken denk ik. En loop nou niet te lullen dat wij het hier allemaal ook kunnen en hem makkelijk eruit zouden rijden als we zelf een framepje gingen bouwen, want zo simpel is het niet.


En vorig jaar dat was Gerard van Schie, zijn broer. Die deed toen ook geloof ik voor het eerst mee in de scooterklasse en werd eerste met een tijd van 7.4. Hij reed doorvoor Pro Stock op een 90cc Honda.

Die gasten daar zijn legendes. Dan moeten jullie niet zeggen gaan zeggen dat jullie het makkelijk beter kunnen door ook zelf een framepje te bouwen.
 
Originally posted by Twin
Zijn er mensen die het vermogen van van Schie denken te weten ?

Ik denk dat met een pk of 18-20 en een soortgelijk frame met een goede piloot, veel kan bereiken. Er zijn mensen die zeggen dat dat ( akelig snel ) ding ± 35 kg weegt ?

Ik ben dan ook van mening dat zijn frame zijn sterke kant is, uiteraard gecombineerd met zijn rijderskwaliteiten.

Ik denk dat het vermogen wel wat hoger ligt.....

Vergeet niet dat deze mannen voor wie ik veel respect heb...(ze zijn normaal en echt aardig om een babbel mee te maken ) al sinds 1989 bijna elke keer de sprints gewonnen hebben in de pro-stock.
Ze weten er onderhand aardig wat van tweetakt tuning aangezien dat sommigen van ons toen nog 2 jaar waren.... dus aan ervaring komt het niet tekort... er waren ook nog wel wat dingen veranderd sinds vorig jaar......

en inderdaad het frame weegt 35 kg... nu zelfs wat minder want het is ingekort dit jaar.....
 
Originally posted by Panzerknacker
dacht jij dat? Die van Schie is een echte profesional die doet dit soort dingen al jaren. Dat ding van hem reed gewoon perfect, trok ziek hard weg. Die kerel reed altijd 70cc en 1 keer Pro Stock op een Kreidler met supercharger, Dat ding boekte 7.4 seconden. Dit jaar ging ie dus meedoen in de scooterklasse, even die papventjes (en zn broer) daar laten zien dat ie ook daar wel kan winnen. Zo zal ie er wel tegen aan kijken denk ik. En loop nou niet te lullen dat wij het hier allemaal ook kunnen en hem makkelijk eruit zouden rijden als we zelf een framepje gingen bouwen, want zo simpel is het niet.


En vorig jaar dat was Gerard van Schie, zijn broer. Die deed toen ook geloof ik voor het eerst mee in de scooterklasse en werd eerste met een tijd van 7.4. Hij reed doorvoor Pro Stock op een 90cc Honda.

Die gasten daar zijn legendes. Dan moeten jullie niet zeggen gaan zeggen dat jullie het makkelijk beter kunnen door ook zelf een framepje te bouwen.

Helemaal mee eens....vergeet niet dat de boys het tegenwoordig voor de hobby doen.. er is geen tweetakt bedrijf meer daar... ze hebben zelf niet eens een testbank .... maar gebruiken een blokkenbank....

Vorig jaar woog de man die reed (de lange) meer dan 80 kg.. compenseert nogal het gewicht ten opzichte van een ventje van 50 kg of minder op die elf Energie....
 
die foto:D:D:D:D:D

heeft beresnel ook nog gereden btw?
met welke scoobie en wat was zn tijd ben k eigelijk wel benieuwd naar.

Veder was ik er neit maar was het niet zon stoplicht idee als oisterwijk??? Hoe werkte het daar dan>
 
Originally posted by SPEEDZIPSP
die foto:D:D:D:D:D

heeft beresnel ook nog gereden btw?
met welke scoobie en wat was zn tijd ben k eigelijk wel benieuwd naar.

Veder was ik er neit maar was het niet zon stoplicht idee als oisterwijk??? Hoe werkte het daar dan>

Beresnel zelf niet!! 90 kilo!!, Thomas reed op die van mij!!(Zip)
kenny op de SR eerst een valse start (en mocht niet overstarten) die klojo (baaancommisaris) duwde een valse start!!! daarom zowel thomas en kenny een Run gemaakt!! Thomas 7,901 kenny (een late start want was bang voor weer een valse) 8,311
 
jullie blaten allemaal wel over dat frame... ga dan zelf ook een frame bouwen.. en praat dan verder...


verder was de terug weg wel vet :D


iemand die weet wie die gasten in een zwarte swift waren?:P
 
Originally posted by Dhr Projectx17
Yo peeps

Dag buurman, nog bedankt voor de stalling in regenachtige tijden :)

Wie waren onze andere buren, die gast die met zn Pia op Lennart (Criminal_Aerox) zn startnummer reed enzo?
 
Originally posted by Wokkel @ Sr
jullie blaten allemaal wel over dat frame... ga dan zelf ook een frame bouwen.. en praat dan verder...


verder was de terug weg wel vet :D


iemand die weet wie die gasten in een zwarte swift waren?:P

Ej Beertje jij hebt wel de spullen om frame te bouwen maar dan ook een echt frame. Kan je volgens jaar laten zien dat als het blok v maik constant de kracht aan de grond kon houden dat het nog iets sneller kon. Want zip is misschien wel licht maar niet zo licht als die framepjes. Frontaal oppervlak is bij zip groter. En dus de wielbasis werkt tegen vanwege wheelies. Nou ik denk als je al die dingen mee hebt dat er nog tiende secondes er vanaf kunnen.
 
Back
Top