Jubbega Aftertalk (gebeurtenissen en resultaten)

hij is niet eens meegegaan aangezien we telefonisch gevraagd hebben.. en originele balhoofdshoek was verplicht...

beetje onzinnig dat Mathias +550 km gaat rijden om 99% zeker afgekeurd te worden..
 
Hey,

I came to this Meeting with a lot of Friends from Frankfurt / GER ,

Really Nice Meeting , Really Nice People, Really Nice Scoots ! ! !
Next Time i will be there with my Own Scoot !

Special Thanx to Timmeh for the "BIGL" ^^ , to Inne for the Scootertuning.net StickerZz ^;) !

Hope to see you next Time in Germany ;)

GreetZ
Benni
 
Originally posted by Razma
hij is niet eens meegegaan aangezien we telefonisch gevraagd hebben.. en originele balhoofdshoek was verplicht...

beetje onzinnig dat Mathias +550 km gaat rijden om 99% zeker afgekeurd te worden..

ik weet niet hoor, maar bij de scooters werd er bijna nergens op gelet..
misschien bij zelfbouwers wel wat meer..maar toch... de keuring was gewoon flut.. :)
 
Originally posted by Marcel-NRG
ik weet niet hoor, maar bij de scooters werd er bijna nergens op gelet..
misschien bij zelfbouwers wel wat meer..maar toch... de keuring was gewoon flut.. :)

.. ik weet wel dat je daar niet 'ff' +500 km voor gaat rijden als er via telefoon was gezegd dat het niet kon
 
:)
ok.. je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen :D:D:D
btw nog bedankt voor die sticker op me voorkap 8P

was net ff 5 minuten weg :P
 
Originally posted by Marcel-NRG

ok.. je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen :D:D:D

neuh.. maar 't is wel absurd..
ze zeiden dat ze dit jaar erg streng gingen zijn.. ook ivm de borging en koelvloeistof enzo. Net zoals vorig jaar Twins de knipperlichten eraf moest halen of afplakken en daar nu nix over gezegd werd...

we hadden idd makkelijk met het frame kunnen rijden inderdaad
 
Originally posted by Panzerknacker
Ik denk dat jij Van Schie een beetje onderschat. Hij reed vroeger altijd in de 70cc klasse, op een ECHTE brommer:



Hiermee heeft hij vele overwinningen behaald, en vaak met grote voorsprong. En in die tijd reden er veel meer mensen in de 70cc klasse dan tegenwoordig. Die man weet wel hoe ie moet tunen. Die kreidler heeft bovendien een supercharger, alles zit erop. Over vermogen gesproken. En jij beweerd hier dat die blokken van De Jager veel sneller zijn? Dat blok van Van Schie is nu eenmaal ongeveer optimaal. Als je er even van dichtbij naar had gekeken had je gezien wat voor veranderingen er allemaal aan waren gedaan, zoals de grote gaten in het carterdeksel en de 2 buizen die op de carb gericht waren en zorgden voor net dat extra beetje luchtdruk. Er was gewoon overal goed over nagedacht, de cillinder optimaal getuned, uitlaat op maat gebouwd. Dus loop niet te blaten dat het alleen door het frame komt want vermogen had dat ding wel en zeker niet minder dan de rest.


Ik vind het eigenlijk wel beter zo'n frame. Het lijkt tenminste niet op een rijdende badkuip.

Ik heb het frame bekeken ja. Gaten in een carter deksel heeft iedereen als je zelf ook goed had gekeken , dus dat is een nutteloos argument.

Die 2 buizen waren niet direct op de carb gericht. Deze waren op de lucht box gericht. Omdat er een tank voor zat.

Verder heb ik NERGENS iets over het vermogen vermeld over wat de machine zou moeten hebben.
Ik weet alleen dat de machine van de Jager om en nabij de 23PK op het achterwiel moet hebben. Met een hele constante grafiek. Hetzelfde geld voor de machine van Twins.

Het feit is gewoon dat dat frame ding simpelweg een snellere start heeft door het lage zwaarte punt en de lange wielbasis.
Hoe wil jij anders die winst verklaren?
 
We kunnen wel gaan speculeren e.d maar daar schieten we ook niets mee op, van Schie gaat gewoon hard, en daarmee een dikke punt :)
 
Hoe ik die winst wil verklaren? Precies zoals jij natuurlijk. Daarom heeft hij ook dat frame gebouwd. Hij weigerde plaats te nemen op een badkuip die achterover slaat als je het gas open trekt. Je had die scooters moeten gaan, je zag die gasten echt de grootste moeite hebben om onder controle te houden. Het is toch zonde als je je vermogen niet kan gebruiken omdat je je in moet houden bij de start? Daarom vind ik zo een frame eigenlijk wel beter en logischer. Je houd het enige mooie deel van een scooter over, namelijk het blok, en bouwt er iets omheen waar mee te rijden valt.
 
wel top dag gehad volgend jaar apparte klasse voor sprint frames ofzo. Trouwens twins jullie start is echt vet :D vooral van de anthony (schrijf ik het goed)? je zweefde over de weg :D
 
Last edited:
Voor de mensen die zich afvroegen wie er onder het nummer 85 reed (lennart ze nummertje) dat was ik dus........... Ik moet zeggen heb niet echt bijzondere tijd neergezet rond de 9.0 naar ik heb vernomen. Thuis gekomen bleek echter bougie kapot en uitlaat gescheurd (c20 met oud type ophanging standaard dus.....). En vriend van mij stond er ook met een zipje (frame met pia carter zullen we maar zeggen). We waren daar met 2 combotjes echt meer dan vermaakt iedereen meer dan aardig toffe buren....... Zeker gelachen daarna van jubbega met 150 en een beetje terug want harder gaat een 1.7d van opel niet..... (zonder turbotje dus)
 
Ik ( Anthony ) reed met de oude zip van Thomas, het 99 model. Voor de onbekenden reed mijn tweelingbroer Patrick ( alias # 94 in std klasse SOBW )op de grijze 2000 SP. De "scootertuning.net " foto van patrick was representatief voor de spanning aan de start. En dan nog stellen mensen dat het sprinten niets voorsteld !
Ik heb er voor gekozen om met de oude zip te rijden omdat de minst snelle is van het trio, het 2000 model ( voorheen 50 cc en 70 cc Malossi Speed ) werd bestuurd door patrick omdat dit de snelste is en ik verwachtte dat hij de snelste reactie zou hebben. Helaas is het niet zo uitgepakt.

Hierbij nog mijn complimenten voor knapuh die erg goed reageerde en zijn tekst op de scooter waarmaakte: we don't drive fast, we fly low ....zoals gomer al vertelde.

Superdag en nog de kans gekregen Mol in zijn " aarsch " te knijpen voor de foto.

:p
 
wel zonde dat je een beetje dom alleen rijdt in die klasse...

vind ik niet, vind het wel goed dat je alle mogelijk heden gebruikt.
zag btw BIJNA niemand met 70+cc rijden terwijl dit wel toegestaan is???
ik vind het wel goed dat er wat vernieuwing is.
 
Originally posted by Razma
wel zonde dat je een beetje dom alleen rijdt in die klasse...

ehhh Maar hij wint?
Maar klassen verdeling zou het wel spannender maken denk ik.
Nu maar hopen dat ze dat in Jubbega ook snappen... of zit het juist zo in elkaar dat ze nu juist winnen...

Tinne..
 
Ik vind al die kritiek op Van Shie gewoon een beetje triest....

Ga eens met die jongens praten... ze zijn echt tof.. weten er veel vanaf..... en zeiken anderen nooit af....

Ik heb respect voor de mooie manier waarop ze het hebben aangepakt.... en ach ... stiekum is al het gezeik van jullie meer afgunst...

Klaar ... en nou ophoeren ;)
 
Vorig jaar was er net dezelfde discussie en waren er evenveel mensen die riepen dat ze het zo ook konden.

Ik moet zeggen dat ik er niks van zie.

Het is uiteraard een feit dat het ding niks meer weg heeft van een scooter.
Maar in bijna alle motorsporten(denk maar aan MotoGP) wordt er zoveel mogelijk geexperimenteerd binnen de regelementen.
Vandaar dan ik in 2002 een frame heb gebouwd om mijn slechts 14pk te compeseren.
Van Schie vond dat blijkbaar een goed idee en heeft er ook eentje gebouwd, en dan nog 10keer beter dan mijn frame.
Dus binnen dit reglement is hij een terechte winnaar.
 
En ik vond het supergezellig, en heb wel een aantal forummers misgelopen... Gijs, ik liep daar toch echt rond hoor, en ik was niet onderkoffer :)

Verder respect voor Majk [heb ik eindelijk respect voor je, daar drinken we vanavond op :P]... En Rudi, ik wil m'n foto :D
 
Back
Top