Jubbega Aftertalk (gebeurtenissen en resultaten)

volgend jaar heeft Enrico toch ook een superlicht sprint Quartz/SP framescooterding :)

En volgens mij zijn er wel meer bezig met dergelijke projecten, dus volgend jaar hopelijk meer competitie aan de top :)
 
Pfew wat een dagje, het weer zat nog 100% mee gelukkig, want met wat meer regen had er niemand gereden :(
Opzich ging het met ons ook wel lekker, al had ik wel op snellere tijden gehoopt. 1ste run van mijn nrg was kut, ik had hem iets rijker gezet ivm de nogal witte kleur van de bougie. Dat had ik dus niet moeten doen. Tijd van 8,1 sec. 2e run verneukte Fred zijn start en reed dezelfde tijd. Onder de 8 sec. was toch wel haalbaar geweest en ook mijn doel. Aangezien Balk en Pronk dat wel hebben gehaald gaan we opzoek naar een andere rijder voor volgend jaar 8)
Voor de top10. Respect, het ging echt verschrikkelijk hard.

Originally posted by SR-Rule
De terugweg in anderhalf uur gereden van jubbega naar zoetermeer :D @ impreza
1 uur en 23 minuten. Caddy SDI vs. Ford Ka 1.1 benzine....
Hoezo die Impreza's zijn traag O-)
 
Originally posted by RMY
1.3 ;)
Ow sorry. De fiësta was 1.1 dan. Verder ben ik trouwens pas een uur wakker ofzo, ook nog tot 4 uur op een verjaardag gezeten :X

Originally posted by sprinter
Geldt dat aanbod ook voor kleine belgjes:p
Dat geld zeker Koen. Als wij er dan samen eerder aan beginnen kunnen we er nog wat leuks van maken. ;)
 
Originally posted by Twin
Zijn er mensen die het vermogen van van Schie denken te weten ?

Ik denk dat met een pk of 18-20 en een soortgelijk frame met een goede piloot, veel kan bereiken. Er zijn mensen die zeggen dat dat ( akelig snel ) ding ± 35 kg weegt ?

Ik ben dan ook van mening dat zijn frame zijn sterke kant is, uiteraard gecombineerd met zijn rijderskwaliteiten.

Vriend van mij waar mee ik gisteren ook in Jubbega was, kent 1 van de mannen die het frame heeft opgebouwd. Hij vertelde mij dat het frame zelf maar 30kg weegt!! Het zwaarste aan het ding is het blok zelf.
 
Originally posted by RonaldV
Das idd zo, iedereen kan wel n framepje maken en winne.
Als iedereen dat eens zou doen, zou die Van Schie nog weleens raar staan kijken volgend jaar :).

kerel wat loop je nou te huilen, als iedereen het ''zo'' even kan doen volgens jou waarom doet niemand het dan?... en hij gaat gewoon serieus met zijn sprinter om en komt met een professioneel ding aan de start, hij wint, en gelijk gaat iedereen huilen dat hij dat ook wel kan... nou als je zoon grote mond heb doe het het hem zo ''even'' na?
 
Originally posted by joop timmer
kerel wat loop je nou te huilen, als iedereen het ''zo'' even kan doen volgens jou waarom doet niemand het dan?... en hij gaat gewoon serieus met zijn sprinter om en komt met een professioneel ding aan de start, hij wint, en gelijk gaat iedereen huilen dat hij dat ook wel kan... nou als je zoon grote mond heb doe het het hem zo ''even'' na?

Jaja doe nou maar rustig, ik bedoelde het niet boos ofzo, damn ongesteld ofzo?:|
 
nee maar hij maakt er gewoon serieus werk van, waarschijnlijk iemand met duidelijk verstand van pk's ook nog, en dan gaat iedereen lopen huilen dat hij dat ook wel ff kan... het was ook niet persoonlijk bedoeld want je bent niet de enige... en ongesteld ben ik zeker niet en slechte zin ook niet want daalijk richting valkenswaard :D:D:D :W
 
Originally posted by Razma
80cc... denk ut niet

reed ook een runner met Fabrizi 80cc kit mee weet je nog.

Maare je moet niet zo zaniken. Het was de scooter klasse. Er is nix scooter aan dat ding van Van Schie behalve t blok.

Ik weet cker dat als De jager hun NRG blok onder hetzelfde frame hangt of dat blok waar Antony (toch) van twins dat de tijden nog scherper worden. De grootste winst wordt gehaald met de start.

Zn reactie tijd is goed , maar als je machine niet omhoog komt kan je meteen volgas wegknallen en dan pak je zomaar een seconde bij de start.

Dus denk ff na voordat je loosch gaat zwetsen
 
uiteraard weet ik dat.. en dan? als iemand problemen van wat had willen maken had iemand wel een protest ingediend, zeker als ie in de finale had gestaan.. maar dat had ie niet.. de tijden waren zelfs echt erg beroerd van dat ding

en ivm De Jager/Twins.. dat kan, maar dat is toch niet gebeurd.. dus lekker boeiend.
 
Ik doelde op die Hans gast
Maar je voelt je duidelijk aangevallen , beetje jammer
En protest wordt niet zo snel gedaan vanwege de finacieen die er aan vast zitten. Reden er ook genoeg op ELF
 
Originally posted by JohnB
reed ook een runner met Fabrizi 80cc kit mee weet je nog.

Maare je moet niet zo zaniken. Het was de scooter klasse. Er is nix scooter aan dat ding van Van Schie behalve t blok.

Ik weet cker dat als De jager hun NRG blok onder hetzelfde frame hangt of dat blok waar Antony (toch) van twins dat de tijden nog scherper worden. De grootste winst wordt gehaald met de start.

Zn reactie tijd is goed , maar als je machine niet omhoog komt kan je meteen volgas wegknallen en dan pak je zomaar een seconde bij de start.

Dus denk ff na voordat je loosch gaat zwetsen

Ik denk dat jij Van Schie een beetje onderschat. Hij reed vroeger altijd in de 70cc klasse, op een ECHTE brommer:

schie_2.jpg


Hiermee heeft hij vele overwinningen behaald, en vaak met grote voorsprong. En in die tijd reden er veel meer mensen in de 70cc klasse dan tegenwoordig. Die man weet wel hoe ie moet tunen. Die kreidler heeft bovendien een supercharger, alles zit erop. Over vermogen gesproken. En jij beweerd hier dat die blokken van De Jager veel sneller zijn? Dat blok van Van Schie is nu eenmaal ongeveer optimaal. Als je er even van dichtbij naar had gekeken had je gezien wat voor veranderingen er allemaal aan waren gedaan, zoals de grote gaten in het carterdeksel en de 2 buizen die op de carb gericht waren en zorgden voor net dat extra beetje luchtdruk. Er was gewoon overal goed over nagedacht, de cillinder optimaal getuned, uitlaat op maat gebouwd. Dus loop niet te blaten dat het alleen door het frame komt want vermogen had dat ding wel en zeker niet minder dan de rest.


Ik vind het eigenlijk wel beter zo'n frame. Het lijkt tenminste niet op een rijdende badkuip.
 
Originally posted by Panzerknacker
Ik vind het eigenlijk wel beter zo'n frame. Het lijkt tenminste niet op een rijdende badkuip.

tja.. jammer genoeg moet je originele balhoodshoek van een scooter hebben..

.. en dat had deze niet...
sa_sprinter_1.jpg

.. anders had er wel eens een verrassing kunnen zijn (ook zonder NX)
 
Back
Top