Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic

Status
Not open for further replies.
Zo waren pas bij de Lidl autohoezen in de aanbieding.. ff 1 gescoord.. voor dat geld kon ik m niet laten liggen. Auto is nog niet terug van reparatie maar dan gaatie ws naar de zaak.. was ik m helemaal grondig en dan ga ik m winterklaar maken.. scratchx - paint cleaner - polish - nxt (2x ofzo)
Dan nog al het plastic even mooi maken.. velgen ff in de poets zetten en van binnen ff als nieuw maken..

Grote beurt komt dan ook nog en dan kom ik de winter wel door denks 8)

BoydM nog tips voor poetsvolgorde? of die stap 3 nog erop smeren ipv NXT? of eerst 3 en daarna NXT of andersom of... :#
 
Zo waren pas bij de Lidl autohoezen in de aanbieding.. ff 1 gescoord.. voor dat geld kon ik m niet laten liggen. Auto is nog niet terug van reparatie maar dan gaatie ws naar de zaak.. was ik m helemaal grondig en dan ga ik m winterklaar maken.. scratchx - paint cleaner - polish - nxt (2x ofzo)
Dan nog al het plastic even mooi maken.. velgen ff in de poets zetten en van binnen ff als nieuw maken..

Grote beurt komt dan ook nog en dan kom ik de winter wel door denks 8)

BoydM nog tips voor poetsvolgorde? of die stap 3 nog erop smeren ipv NXT? of eerst 3 en daarna NXT of andersom of... :#


Klei, scratchX, paintcleaner en om jou te teasen GC wax :*

Neej hoor NTX voldoet prima! Ik zou nog wel de polish toevoegen na de cleaner. Geeft diepere glans 8)
 
Zo waren pas bij de Lidl autohoezen in de aanbieding.. ff 1 gescoord.. voor dat geld kon ik m niet laten liggen. Auto is nog niet terug van reparatie maar dan gaatie ws naar de zaak.. was ik m helemaal grondig en dan ga ik m winterklaar maken.. scratchx - paint cleaner - polish - nxt (2x ofzo)
Dan nog al het plastic even mooi maken.. velgen ff in de poets zetten en van binnen ff als nieuw maken..

Grote beurt komt dan ook nog en dan kom ik de winter wel door denks 8)

BoydM nog tips voor poetsvolgorde? of die stap 3 nog erop smeren ipv NXT? of eerst 3 en daarna NXT of andersom of... :#

Beste haal je gewoon Meguiars DACP. Dat is zowel een cleaner als polish. Wel alleen gebruiken met een rotary buffer, met andere woorden een polijsttol.

En voor een goede glans pak je geen wax maar een sealant. Een wax geeft weliswaar meer diepte in de glans, maar het glossy effect waar menigeen z'n best voor doet, bereik je zeer snel met een goede sealant zoals Zaino Pro 2, of PoorBoys Sealant is ook zeer goed.

Waar normale waxen trouwens na 6 weken zo'n beetje uitgewerkt zijn, gaat een sealantbescherming tot wel 3-6 maanden mee, afhankelijk van het aantal aangebrachte lagen.

Voor de velgen raad ik je Poorboys wheel sealant aan na ze eerst met een goede polish (kan je ook weer DACP voor gebruiken) schoon te hebben gemaakt

Voor echt aangekoekt vuil, pak je Poorboys Spray and Rinse Wheel Cleaner. Dat is zo'n beetje de sterkste wheel cleaner die er is zonder je velgen compleet naar z'n grootje te helpen met zuurgebaseerde cleaners.

Dit alles is te vinden op www.autogeek.net en ik heb jaren op autopia.org gepost en post nog steeds en werk in de praktijk gebracht dus ;)
 
Klei, scratchX, paintcleaner en om jou te teasen GC wax :*

Neej hoor NTX voldoet prima! Ik zou nog wel de polish toevoegen na de cleaner. Geeft diepere glans 8)

Ik heb de GC ook gewoon staan hoor :*

Thnx Mhrzip70teamdude! maar dat is me net ff iets te voor op mijn auto! Mss wat voor de 996 van me vader.. ga ik hem als proefkonijn gebruiken :P
 
Ik heb de GC ook gewoon staan hoor :*

Thnx Mhrzip70teamdude! maar dat is me net ff iets te voor op mijn auto! Mss wat voor de 996 van me vader.. ga ik hem als proefkonijn gebruiken :P

Je hebt ook gelijk, het gaat wat ver maar als je echt een poetser :P bent dan zijn de bovengenoemde spullen echt zeer goed. :) Wat je ook kan doen is een sealant aanbrengen voor de duurzaamheid, en dan "aftoppen" met een goede carnuba wax, zoals bijvoorbeeld P21S. Dan heb je dus het glossy effect, + de diepteglans van een carnuba was.
 
Van de weel Meguiars pakketJE binne gehad. Wel Ok. Tjek :

Fotos-0045.jpg


Nee , tis geen super mooie foto. :P gemaakt met Samsung SGH-D900. :)
 
Bij de eerste auto die ik ermee poetste had ik te weinig.. toen ik die van mn moeder er mee deed had ik zelfs over uit zo'n zakje! kan dus zeker! (polo 9N)
 
Bij de eerste auto die ik ermee poetste had ik te weinig.. toen ik die van mn moeder er mee deed had ik zelfs over uit zo'n zakje! kan dus zeker! (polo 9N)

Het is zoals Vassago zegt een kwestie van dun aanbrengen. Een dikkere laag zou je van denken dat gaat langer mee maar je smeert gewoon het meeste weg met de doek. En het is ook nog eens moeilijker uitwrijven.

Normale poetsdoeken van halfords bv zijn trouwens uit den boze, deze creeren microkrasjes die je vooral op donkere lakken goed ziet.

Microfiber is gewoon een must. Dus voor degenen die dit nog niet kennen, hierbij dus een tip. :)
 
Het is zoals Vassago zegt een kwestie van dun aanbrengen. Een dikkere laag zou je van denken dat gaat langer mee maar je smeert gewoon het meeste weg met de doek. En het is ook nog eens moeilijker uitwrijven.

Normale poetsdoeken van halfords bv zijn trouwens uit den boze, deze creeren microkrasjes die je vooral op donkere lakken goed ziet.

Microfiber is gewoon een must. Dus voor degenen die dit nog niet kennen, hierbij dus een tip. :)

Inderdaad :W Microfiber is ook veel fijner dan die goedkope doeken! Een dunne badstof doek is ook erg fijn btw! Ben toch een het kijken voor exentrische machine :) En dan maar is wat pro spullen proberen. Heb je miss meer informatie over dat poorboy's spul :W ?
 
Inderdaad :W Microfiber is ook veel fijner dan die goedkope doeken! Een dunne badstof doek is ook erg fijn btw! Ben toch een het kijken voor exentrische machine :) En dan maar is wat pro spullen proberen. Heb je miss meer informatie over dat poorboy's spul :W ?

Ik werk zelf met een rotary. Ik heb er wel een transformator van 800Watt bij moeten kopen omdat die krengen in amerika op 110v o.i.d. werken. :W

Vooral wastraatkrassen krijg je er met een rotary uit. Als je dan op de schaal van 1(cleaner) tot 10(agressieve cutting polish) kijkt van agressiefste tot minst kan je bijvoorbeel Dual Action Cleaner Polish van Meguiars een 6 geven. Alles boven level 6 gaat gewoon je lak sneller dunner maken. En DACP haalt wasstraatkrassen er uit als je gewoon goed het polijstmiddel inwerkt en geduldig bent. Dat is nog weleens een fout die mensen maken, die heel snel naar een plek gaan of de snelheid van de rotary te hoog zetten. Langzaam inwerken met de polijstmachine (rotary) net zolang totdat het polijstmiddel droog begint te worden.

Hier een aantal links die je in het pro gebeuren kunnen helpen. Autogeek verstuurt ook naar NL trouwens. Je hebt nog ook nog voordeel van de lage dollarkoers.

Raad je aan hier eens veel te gaan lezen.
http://www.autopia.org/

Poorboys info:
http://www.autogeek.net/poorboysworld.html

Rotary:
http://www.autogeek.net/hk7424.html

Zainobros, top sealant en een must voor elke professional.
http://www.zainostore.com/Merchant2/merchant.mvc

Succes d'r mee verder!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top