Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic 3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

gefeli met je bedrijfje boyd!

zit er stiekem ook over na te denken om zoiets in de toekomst te doen, ben al bezig met de opleiding Ondernemer MKB

:)
 
Thx, ik zag er eerst heel erg tegen op. Had gelukkig iemand die mij super heeft geadviseerd bij KVK. :) Dat scheelt een hele hoop!
 
@vorig topic; Het gaat inderdaad om verweerde lak, althans dat denk ik. Auto is nl. niet nieuw en dus ken je de historie niet. Het gaat om de voorbumper van een Alfa GT, die is sowieso van kunstof maak of 'ie ook gespoten is weet ik niet. Als het de kleur van het kunstof zelf is lijkt het me een ander verhaal te worden?
 
hou maar op, bekende kwaal van de gt's (en meeste nieuwe auto's) verschil tussen bumpers (kunstof) en rest van carosserie...
 
@ Nicolas, maak er eens ff een foto van, en het liefst 1 van dichtbij, dan kan ik de structuur van de lak ook even bekijken, meestal zie je dan wel of het ooit eens is overgespoten of niet
 
wat bedrijven vaak doen bij de verkoop van een jonge auto is het neusje spuiten als er veel steenslag opzit, kom ik zelf regelmatig tegen, maar verweerde lak na 2 jaar lijkt me sterk, post maar ff een foto, dan zie ik het zo
 
Hoor het vaak genoeg, vanwege het vele plastic wat gebruikt moet worden (NCAP) ed is het lastiger een uni resultaat te krijgen. Plastic en metaal hebben een ander spuitproces
 
Hier wat fototjes van het verschil. Het kunstof zit dus onder.

eqe61.jpg

opnvgx.jpg

24v89xe.jpg
 
Denk dat iemand een auto heeft gekocht die een tikje heeft gemaakt :X
demonteer de bumper eens, kan je aan de binnekant kijken naar eventuele herstellingen eraan.
 
Het ziet er naar uit dat je bumper is overgespoten, als hij echt verweerd zou zijn, dan zou hij ook geen glans meer hebben, en dat heeft jou bumper nog wel redelijk. Een lak kan zijn ware kleur ook verliezen door ontzettend veel krassen, daardoor lijkt hij ook doffer. Maar jou bumper is imo niet dof maar heeft gewoon een andere kleur.

Je zou het kunnen polijsten en proberen er meer glans in te krijgen, maar betwijfel of je de kleur daarmee ophaalt

edit: nu ik goed kijk bij de derde foto weet ik 100% zeker dat hij is overgespoten, wat ikzelf al dacht
 
Het kan zijn, dat hij als voorbeeld, achteraf leer in heeft laten bouwen (is meestal goedkoper; maar minder mooi) En dat hij bij dat bedrijf een tik heeft gehad, waardoor de bumper gefixt moest worden.
 
Ja ofdat hij een nieuwe band nodig had, en toen over een drempel iets teveel naar links stuurde en een auto raakte, en toen de bumper gefixt moest worden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top