Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic #5

Status
Not open for further replies.
Hier doet een jongen het na werktijd, mag dan gewoon het apparatuur en waxjes enzo gebruiken van z'n baas. En 100 euro ipv 220 ofso:) Had toen een doffe plek op de auto zitten, wat bijgewerkt was ivm vandalisme, zie je nu helemaal niks meer van.
 
daar zeg je het al.. van zijn baas.. dan kan iedereen het wel voor alleen het uurloon doen toch? :)

als je auto goed gepoetst is blijf het ook echt wel lang mooi! het is geen hakkie takkie waslaag net als uit de wasserette bijvoorbeeld
 
Nou ben ik een amateurtje, maar een auto swirlvrij maken in 7 uur met apparatuur en vervolgens ook het interieur goed aanpakken is praktisch onmogelijk?

Daarbij heeft een polijstbeurt met de hand ook geen zin als je het mij vraagt.

Ik denk dat de meesten hier de kosten van Boyd een beetje onderschatten. Ik heb hem bijvoorbeeld op zijn forum meestal swissvax producten zien gebruiken en die alleen al zijn erg duur.

Als je doorwerkt en de auto ziet er bij het begin redelijk/goed uit. Dan moet dat wel lukken. En wat voor spullen je gebruikt is de keus van de poetser, je kan ook via een importeur spullen halen, werkt net zo goed en is goedkoper. Ik heb hier allemaal spullen staan zonder merk en het werkt net zo goed als de duurste spullen die ik in mijn bezit had.

Edit; 200/250 vind ik wel een normale prijs, neem aan dat boyd het wit doet, dus dan gaat er al een hoop naar de belasting.
 
Het verschil met de 50 euro beurt is dat de auto grondig gereinigd wordt voordat men los gaat met de apparaten.. durf (bijna) te wedden dat ze hem voor die 50 euro wassen en vervolgens een rotererende machine met wolle pad er op knallen.. keihard gaan hakken (veel te veel dikte van je lak verwijderen) vervolgens een ander goedje pakken met fillers om de hologrammen dicht te smeren en de auto zo afleveren.. resultaat is dan misschien mooi.. je lak vind het wat minder & maar even wachten hoe lang het duurt / fillers afgebroken zijn door regen/wassen.

Heb ik liever een auto die goed wordt gewassen, gekleid (alle oppervlaktevervuiling weg), evt. nogmaals wassen, polijsten (met zorg), evt. nabehandelen met excenter, glaze, sealant, wax. Dan maar wat meer geld.. en een auto die nogmaals machinaal te poetsen is.. dan een auto waarvan er lekker op de laklaag is gehakt.. en daardoor dun is geworden.
 
Ik wil een aplicatorpad voor m'n velgen, is er nog verschil in pad ofzo? Ik zie zoveel verschillende; Lake Country rood,wit,oranje etc of iets anders?

Wat wil je er mee doen? Waxen? of echt poetsen oid?
Die LC pads die jij noemt zijn pads van zacht naar hard.. als je alleen wil waxen idd gewoon een applicatorpad nemen.. (zachte dus)
 
Het verschil met de 50 euro beurt is dat de auto grondig gereinigd wordt voordat men los gaat met de apparaten.. durf (bijna) te wedden dat ze hem voor die 50 euro wassen en vervolgens een rotererende machine met wolle pad er op knallen.. keihard gaan hakken (veel te veel dikte van je lak verwijderen) vervolgens een ander goedje pakken met fillers om de hologrammen dicht te smeren en de auto zo afleveren.. resultaat is dan misschien mooi.. je lak vind het wat minder & maar even wachten hoe lang het duurt / fillers afgebroken zijn door regen/wassen.

Heb ik liever een auto die goed wordt gewassen, gekleid (alle oppervlaktevervuiling weg), evt. nogmaals wassen, polijsten (met zorg), evt. nabehandelen met excenter, glaze, sealant, wax. Dan maar wat meer geld.. en een auto die nogmaals machinaal te poetsen is.. dan een auto waarvan er lekker op de laklaag is gehakt.. en daardoor dun is geworden.

thrue en dit gebeurd allemaal goed bij boyd kan ik je zeggen :)
 
Maar om er toch nog even op in te haken, wat vraag jij ook alweer voor een poetsbeurt boyd? ( alleen de buitenkant )

Ik heb, zoals ik al eerder aangaf, geen flauw benul van prijzen... En deze auto moet binnenkort eens een goede beurt krijgen ( ja, roest kun je er niet af poetsen 8P )
 
Wat wil je er mee doen? Waxen? of echt poetsen oid?
Die LC pads die jij noemt zijn pads van zacht naar hard.. als je alleen wil waxen idd gewoon een applicatorpad nemen.. (zachte dus)

Het is puur om na het reinigen een wheelsealant aan te brengen, maar heb inderdaad al zachte pads besteld :)
 
Het is idd voor m'n RMs, ik bedoelde ook pads om het handmatig te doen ;).
En ik heb ook nog een velgenborste gekocht om tussen die fijne spaakjes te komen van de BBSen :love:
 
Als je die nou een een goede garage weg zet met goede bescherming..
Oohhh wat word die dan geld waard!

Wat is die in een nog in een geweldige staat!
Alles ziet er nog uit zoals hij uit de fabriek komt.
Poets beurt heeft hem goed gedaan :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top