Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic 3

Status
Not open for further replies.
Eigenaar vatte het sportief op gelukkig, het ging ook om een bijna onzichtbaar krasje. Maarja, niks zeggen is natuurlijk helemaal fout, hij was allang blij dat wij er melding van maakten en gaf aan dat dat het vertrouwen in ons alleen maar versterkte. Een volgende van hem komt die volgende week brengen;)

27-3.jpg


28-3.jpg


37-3.jpg


21-3.jpg


17-3.jpg


http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=5854
 
Heej die velgen hebben wij ook! Alleen deze heeft nog redelijk mooie randen :p

Nice work verder!
 
Wat een werk om die schoon te krijgen man, boutjes, gleufjes, 295 band dus breed. Heb me hele velgenarsenaal erbij moeten trekken8P
 
Ik ben zo blij als een kind met kerst! Wel een klein pakketje maar toch. Eindelijk BlackWoW 8)

DSC_0150.jpg

DSC_0152-1.jpg


Zaterdag gelijk uit proberen
 
Daar ben ik nou ook benieuwd naar! Zag hem al staan op je site. Of het ook blijft zitten na een regenbuitje enz enz. :~
 
Is een betere vervanger van de Trim Detailler van Meg neem ik aan? Zoals Pieter al aangeeft, die spoelt er bij mij na 1 regenbui ook af, krijg ik allemaal van die vieze watervlekken/strepen erin. Ben ook erg benieuwd of dat met deze niet het geval is!
 
De zogenaamde Teflon lagen (zijn ook andere merken ;waxoil,FLON4000,waxguard etc). Dat is gewoonweg pure marketing/sales (jaja ik doe zelf ook die opleiding, maar dat staat er even buiten :#) Vaak proberen dealers deze optie te verkopen voor heel veel geld. Hier verdienen ze grof op, want de inkoop van die producten is niet duurder als een goede pot wax.

Vaak worden er honderden euro's extra neer gelegd voor zon behandeling die garandeerd 3 jaar onderhoudsvrij te zijn, en het vuil gaat er zo af. Je moet het dan wel onderhouden met hun speciale middelen welke ook weer flink veel euro's kosten. De lak blijft inderdaad water afstotend, maar dat behaal je ook met andere producten voor een veel betere prijs. Je moet dan vaak terug voor een zogenaamde glanscontrole waaruit blijkt of het bijgewerkt moet worden ja of nee. Je krijgt een speciaal voorschrift voor de middelen die je moet gebruiken. Andere producten zouden schade aan kunnen brengen. Dat betekend alleen maar dat de laag niet zo hard is als deze wordt verkocht.

Het beschermende resultaat van die zogenaamde teflon lagen zijn prima, maar veel te duur voor een "sealant". Grappig detail van deze PTFE (PolyTetraFluorEthyleen oftewel teflon lagen), niets houdt er op, dus waarom zou het hechten op je lak?. Nu zal je denken maar mijn Tefal pan heeft dat ook!, klopt maar dit wordt onder hoge temperatuur ingebakken. En dat gebeurt niet op de laklaag van je auto. Dus bij mij is nog steeds het nut van een teflon behandeling (behalve commercieel) niet bewezen.... Heb vaak mensen die deze laag eraf willen omdat ze niet tevreden zijn met deze laag. Vaak is het voorwerk slecht gedaan en vind je overal hologrammen en swirls. Even kleien of goede paintcleaner en de laag is eraf! Tevens krijg je de mooiste glans en reflecties met een goede carnauba wax (vind ik ;))!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top