Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic

Status
Not open for further replies.
Tis best mooi weer, weinig te doen. Dus ga zo even de auto wassen, denk ik..
Alleen is het wel verstandig met dit weer? In de volle zon?

Klote is dat hier in Assen niks te krijgen is voor het interieur, anders ging ik daar mooi mee aan de slag ;(. Zitten vlekken in de bijrijders stoel, en die wil ik er gewoon uit hebben! Alleen wat kan ik daar het beste voor gebruiken?

En auto hoort binnen gewoon helemaal schoon te zijn 8)
 
Nooit wassen/poetsen in de zon. Waterdruppels werken als vergrootglazen, de opgedroogde kalkvlekken zitten overal en poetsmiddel droogt meteen keihard op als de lak lekker opgewarmd is door het zonnetje :)

Kun je beter wachten tot vanavond oid.
 
Okè, maar dan zou je eind van de middag de auto al in de shaduw moeten zettten en daarna paar uur later pas bezig?

Kan sowieso nog niet bezig, moet nog een paar dingen hebben.
Ga pas echt bezig met het Meguiars, als ik alles heb :+

Dus vanavond nog maar even wasbox doen dan denks :X
 
Gisterochtend auto gewasse, met Valma clean & shine o.i.d.

Gister avond een stukje gepoetsd. Eerst gedaan met commandant (licht gepolijst dus) en daarna met de Meg. proefverpakking.

Goed resultaat voor lak van 19 jaar oud. Alleen ik krijg niet echt een spiegel in het dak zoals veel van jullie wel lukt. Waar ligt dit aan? de spullen? kleur van de lak o.i.d?
 
Vervuiling/oxidatie v/d lak. Kwestie van (machinaal) polijsten, zo haal je de kleur weer op en voed je de lak. Wax moet je namelijk pas gebruiken als je basis goed is :)
 
Aprilia_area 51 said:
Boyd, wat is jou ervaring met die Hot rims van Meguiars?

Gebruik je het af en toe als er veel shit op je velg zitten, of elke keer?

Geen nadelen?

Ik gebruik het alleen als het voor een meeting is of als mn velgen echt bruut vies zijn. Laat een soort beschermend laagje achter heb ik gemerkt :) erg tevreden over. Alleen gebruik ik het niet zoveel omdat het snel opgaat :X

Vanavond nog even een poets verslagje nu ff pislen 8)
 
Zo vandaag maar eens lekker gepoetst, uiteraard beschut 8). Goldclass getopt op ntx wax. Nu is hij echt wet look :D. Ook maar even de bandjes gedaan 8)

DSC02840.jpg


DSC02841.jpg


DSC02843.jpg
 
Ohjah, zonder goldclass ziet hij er dan zo uit :rolleyes: anders geen vergelijkings materiaal he :P

img5692klein8og.jpg
 
Last edited:
Net even geclayed, machinaal gepolijst en gewaxt, Blinken als een stel inge-babyoliede tieten 8)

Ready for de verse bumpers.
 
Ik heb laatst van die polijstklei van turtle wax gezien die je met de hand kan opbrengen. Kan iemand mij uitleggen hoe die precies meot want dat spul is keihard. Het is voor een scooter dus super resultaat hoeft niet maar is mooi meegenomen.

En ik kan dit het beste afnemen met een microvezel doek(benzine station ofzo?) en daarna waxen?

Mvg, Jan.
 
Mja is geen vergelijking imo, detailshots van de bling tegenover een totaalshot van de auto:P

Maar glimt natuurlijk goed:*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top