Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
Je moet waarschijnlijk de schijf eerst nog formatteren.
Rechtsklikken op 'deze computer' > beheren > schijfbeheer. Dan staat die daar waarschijnlijk tussen als 'unformatted' oid. Daar ff rechts op klikken en formatteren kiezen, en dan zou het moeten werken.

EDIT: Xander: zo kan t ook :+
 
Heb hem al eens ontkoppeld terwijl m'n pc draaide en terug aangesloten, maar weer hetzelfde, ik kan de hardware veilig verwijderen maar in Deze computer is hij nergens te vinden.
Er staan geen jumpers op de hdd btw (zo uit verpakking)
Met een HD?
Dat vind ie niet zo lekker, als je zomaar het stroom eruit trekt gaan de lees/schrijfkopjes niet naar de 'parkeerstand'. Dus wat voor gevolgen kan dat hebben?
De lees/schrijfkopjes kunnen lichtjes op je platters vallen, aangezien deze nog draaien kan dat leuke streepjes trekken waardoor je allemaal bad clusters krijgen en dus onbruikbaar worden. Als je je pc uizet parkeert hij deze voordat hij de schijf stopt met draaien. Dit moet je dus nooit meer doen.
En wat betreft de jumpers, als je hem op 1 kabel zet moet je hem op master/slave zetten of cable select.
Mijn advies, zet hem op slave op een kabel waar al iets aanzit, dan moet de andere natuurlijk op master staan :)
 
Maar als je had gelezen:)+) had je gezien dat die een sata schijf heeft, Dus dan heeft die geen master en slave meer, en die zijn ook plug and play(of het een goed idee is, is wat anders maargoed...
 
is in schijfbeheer niet te zien. m'n andere hdd's wel, maar deze hdd niet.

@ dartmaster: je kan deze door de "hot swap" functie loskoppelen terwijl hij aanligt hoor, ben niet dom ofzo :L

moet ik mss drivers van m'n mobo installeren om Sata te kunnen grbuiken?

Grtz,
 
is dit je 1e sata apparaat? wat voor mobo / bios heb je? kan ook in t bios uitstaan.

installeer eerst de drivers eens. en neus anders eens in t bios of sata aanstaat
 
is dit je 1e sata apparaat? wat voor mobo / bios heb je? kan ook in t bios uitstaan.

installeer eerst de drivers eens. en neus anders eens in t bios of sata aanstaat

jep, 1ste sata apparat. in bios vindt hij de hdd wel, en heb al gezoch maar kan nergens een knop vinden die sata aan of uitschakelt ofzo.
Zal eens m'n mobo doos zoeken en die software cd eens bekijken.
 
succes :) ik ben net 3 uur bezig geweest om een simpele ide disk in me server te hangen.

kom ik er achter dat 't secondary ide kanaal uistaat in t bios 8P
 
Hdd verhaal
Even Partition Magic 8 downloaden/kopen :)p) Dan moet je even een driveletter (D: bijvoorbeeld) toekennen aan je harde schijf en dan doet ie het gewoon :)
Als je PM hebt opgestart zie je je harde schijf staan, even rechtermuisknop erop, change drive letter en dan linksonder op 'Apply Changes' oid drukken.
 
ja in partition magic ziet hij mijn andere schijven als NTFS (roze kleur) en kan ik mooi de eigenschappen enzo ervan zien.

Dan ziet hij ook mijn WD2000JS staan, 190 gb, en deze staat in het geel (other) Hier kan ik dus niks mee, kan er geen rechtermuisknop op doen en kan er niets mee doen. Als ik er een partitie op wil aanmaken, zegt hij dat er al een opstaat die niet verwijderd kan/mag worden..

SHIT hoe dom is dit iig allemaal om een simpel schijfje te doen werken:s:s

Op de CD van mijn mobo ook niks te vinden over sata drivers oid.

moet ik ergens een jumper steken ofzo? Zat std wel geen op.
 
Hmm erg vreemd. Jumper is niet persé nodig.. Dat is als je hem perse als slave of master wilt hebben.. Als je geen jumpers erin heb zitten dan pakt ie automatisch de instellingen van hoe je de schijven hebt aangesloten op de slots.
 
ja in partition magic ziet hij mijn andere schijven als NTFS (roze kleur) en kan ik mooi de eigenschappen enzo ervan zien.

Dan ziet hij ook mijn WD2000JS staan, 190 gb, en deze staat in het geel (other) Hier kan ik dus niks mee, kan er geen rechtermuisknop op doen en kan er niets mee doen. Als ik er een partitie op wil aanmaken, zegt hij dat er al een opstaat die niet verwijderd kan/mag worden..

SHIT hoe dom is dit iig allemaal om een simpel schijfje te doen werken:s:s

Op de CD van mijn mobo ook niks te vinden over sata drivers oid.

moet ik ergens een jumper steken ofzo? Zat std wel geen op.

staat er niet ergens een kopje met format of create..
 
denk je dat ik wat heb aan die opmerkingen? ik weet ook wel dat ie zwaar en groot is, en hij hoeft niet mobiel te zijn voor mij dus daarom heb ik de 17 inch genomen... hij gaat maar 1 keer per week van plaats naar plaats (hotelschool den haag) maar ik hoop dat iemand anders me wat ervaringen kon vertellen, niet dat ie zwaar en groot is, want dat wist ik al..
 
Ondertussen weer een leuke vervanger voor NFS carbon;
Splinter Cell Double Agent

[ir]http://rudy.rw-racing.nl/splintercell/images/SplinterCell4%202006-11-07%2010-39-37-82.jpg[/ir]
[ir]http://rudy.rw-racing.nl/splintercell/images/SplinterCell4%202006-11-07%2018-53-38-09.jpg[/ir]
[ir]http://rudy.rw-racing.nl/splintercell/images/SplinterCell4%202006-11-07%2018-56-27-50.jpg[/ir]
[ir]http://rudy.rw-racing.nl/splintercell/images/SplinterCell4%202006-11-07%2018-55-24-90.jpg[/ir]
wat ziet die game er masterlijk uit9||6 9||6 9||6
 
Draait met alles vanaf Nvidia 6600** en ATi X1300 (dus niet op de veel snellere x800/850's!!!, die missen SM3 ondersteuning :S).

edit:
geluid spoort hier trouwens niet helemaal, crappy onboard kaart :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top