Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
Heb zelf een 7300GS gepakt, was voor mij puur het prijsverschil. 7600GT is dan een leuk kaartje als je niet al te vaak aan het game bent..
Ik game nu niet, omdat ik het niet kan.
Laptop trekt dat totaal niet.

Misschien als ik het juiste spul heb, dat ik het wel ga doen.

Titera? Jij misschien antw. op me post bovenaan deze pagina?
 
Een 7900GT is in ieder geval een prima kaart!

Ik game niet zoveel, maar mocht ik en spel spelen ( Ala F.e.a.r. , BF 2142 etc ) dan moet hij het wel goed kunnen draaien.

Kaartje draaid de spellen gewoon op max stand. :W
 
hey allemaal!
ik zit met een zwaar prob. Ik heb in een ietwat zatte bui men passwoord verandert en nu weet ik niet meer hetwelk. heb al men paswords geprobeerd geen lukt, alle combinaties met en zonder caps lock ... ik zit nu in eens gast-account dat ik had gemaakt voor men zus.(printer is aangesloten op mijn pc) Kunnen jullie mij helpen want in dit account heb ik enkel rechten om af te drukken en op het internet te zitten. Ik zou jullie echt ten zeerste dankbaar zijn!!

mvg,

Koen
 
Cooler Master CM Stacker [STC-T01-UW(1)]
Cooler Master CM Stacker [STC-T01-UWK] Black
Cooler Master CM Stacker 810 [RC-810]

Hmm.. Welke is nou de "echte" Stacker zoals vele hem noemen?
 
ik zeg deze
Cooler Master CM Stacker [STC-T01-UWK] Black

echt een topkast denk ik (had ik em maar, maargoed, geen kast voor m'n overclock pc)

De videokaart kwestie :P tja is toch een afweging die je zelf moet maken...
ik zou zelf liever een betere kaart kopen, maar geen top-of the line high end kaart als je geen die hard gamer bent :P dus een 7900GT of X1900 (X19050pro zou geloof ik ook meevallen met de prijs, heb me er niet in verdiept)

nogmaals ik ben geen videokaart expert :P maar ik zie dat de X1950pro niet zo duur is. Misschien is dit een mooie kaart voor je (naar mijn weten is dit de performance range kaart van het moment, dus net een stapje onder high end zoals de x1900XTX en 1950XT(X) of Nvidia 7950GX2)

ik zou zelf even wat benchmarks zoeken enzo :)

linkjes:
X1900XT a 323 euro
http://www.azerty.nl/producten/prod...eon-x1900-xt-512-mb-ddr3-pci-express-x16.html
X1950XT 260 euro (ik zou zelf denk ik voor deze gaan, zo op gevoel)
http://www.azerty.nl/producten/prod...eon-x1950xt-256-mb-gddr3-pci-express-x16.html
deze staat er alleen wel als pre-order. dus kan even duren.




het is maar net wat je er voor over hebt. Ik kan je wel vertellen dat je met een 7900GT of X1900 een goede kaart in huis haalt, maar dat wist je al denk ik :)

wil je nog een tip geven.... (kom ik weer me me overcloken, sorry)
met de p5b deluxe + E6300 kan je je cpu met gemak op 2,4Ghz laten draaien.
Dan heb je toch een "E6600" met 2mb cache. scheelt weer centje's.
Met een betere luchtkoeler kan je denk ik wel 3Ghz draaien. Is toch een leuke winst voor iets van 30 euro (aan de luchtkoeler)
 
Last edited:
Dat overclocken klinkt natuurlijk leuk, maar is het makkelijk tedoen?
En is het nodig om er steeds op te letten? of het bijv. de juiste temps enzo wel heeft?

Ik had dit iig al op het oog;

CoolerMaster Stacker
Cooler Master STF-B01-E1 Cross Flow Fan
Intel® E6300
Asus P5B Deluxe

Stacker plus Cross Flow Fan bestel ik sowieso eind deze week, ben nu aan`t pricewatchen waar ik het beste hem kan halen.

Videokaart kom ik later wel even op terug, wat ik nou precies wil. Je hebt nl. wel gelijk dus dan liever even een maandje wachten en gelijk een goede videokaart halen, zodat ik ook de alles nieuwste games enzo kan spelen. Lijkt me opzich wel wat..

Maar qua geheugen? Wat dat? Met oog op misschien overclocken?
Mits dat te doen is.
 
Zag net dat de Stacker geen voeding heeft, en dat moet er dus ook nog bij.
Maar zag ook dat die 2stuks aan kon, dat kan ook op 1 moederbord? En heeft dat veel nut?
 
ja dat kan :) dat heeft nut als je SLI draait (met de oudere voedingen dan, met die 800 watt monsters van nu kan je wel uit de voeten)

ik raad je een tagan aan. wattage kan je uitrekenen op verschillende site's, maar ik denk dat je aan 480 watt voldoende hebt, dat heb ik nu ook op een p5b + e6600 @ 4,5ghz + x1600pro.

Overclocken is vrij makkelijk. is een kwestie van bios instelling waarmee ik je kan helpen evt. en de temps in de gaten houden. Als je eenmaal goed hebt getest of je overclock stabiel is op goede temps. hoef je de temps daarna niet meer in de gaten te houden.

Met het oog op overclocken + gamen zou ik gaan voor 2GB PC6400 geheugen.
maar dat is aardig aan de prijs. Zoals je al zei kan je ook 1GB nemen en later 1 GB bijprikken.

ik heb zelf deze modules
http://www.azerty.nl/producten/prod...10001gk-1024-mb-ddr2-pc8000-1000-mhz-2-x.html
en die gaan keihard (1160Mhz op 4-4-4-4 timings)
 
Geheugen is inderdaad prijzig maar wat je zegt, dat kan eerst 1gb zodat systeem draait en dan nog 1gb er bij.

Ik bestel do of vrij de behuizing sowieso. En wellicht ook gelijk de p5b.

Over dat overclocken spreken we elkaar nog dan.
Wisselen we wel even msn/nummer ofwat uit.
 
de informatie zou je er nog af moeten kunnen halen denk ik.
Windows er overheen installeren haalt denk ik niets uit met het password.
misschien een hdd tooltje er overheen? ik gebruik op t moment undelete, en die heeft 200gb aan data terug getoverd +ralf+
 
Over dat geheugen:
Een core 2 duo draait op een FSB van 1066 Mhz. Dat is quadpumped van 266mhz.
PC4200/4300 draait op 533 mhz wat dus gelijk staat aan die 266mhz in single channel.

Op die manier loopt dus je geheugen 1 op 1. Dat is meestal goed genoeg.

Maar, als je wilt overklokken en dus je front side bus omhoog gaat gooien kun je beter iets sneller geheugen nemen om dat je dan alsnog je geheugen 1 op 1 kunt laten lopen met je processor.

Als je bijvoorbeeld je E6600 op 3.0 Ghz wilt laten draaien, dan heb je PC5300 nodig, want:

E6600 heeft een multiplier van 9. Dus als je op 266mhz draait * 9 = 2.4 Ghz de standaard snelheid.
E6600 met multiplier 9 op 3.0 Ghz is dus 3000/9 = 333 mhz. Dat is dan weer 667 mhz in dual channel en dus PC5300.

Wil je nog sneller, moet je nog sneller geheugen hebben.

Het is trouwens berekent dat PC6400 op 800 mhz sneller is dan pc4200/4300 op 533 mhz als het niet 1 op 1 loopt met de processor. Dus je hebt altijd wel iets snelheidswinst als je sneller geheugen koopt
bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1165519/
(er zijn wel meer topics op GoT over)

Je kan dus beter langzamer ram hebben dat op 1:1 met je fsb loopt, dan 5:4 bijv.

Ik heb een e6600 die op 3ghz loopt, dat is dus een fsb van 333. Ik heb dus ook pc5300 gekocht(333mhz).
 
Over dat geheugen:

bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1165519/
(er zijn wel meer topics op GoT over)

Je kan dus beter langzamer ram hebben dat op 1:1 met je fsb loopt, dan 5:4 bijv.

Ik heb een e6600 die op 3ghz loopt, dat is dus een fsb van 333. Ik heb dus ook pc5300 gekocht(333mhz).

Je hebt gelijk maar PC6400 loopt op 800Mhz, dus 400Mhz 1:1

een E6300 op 400mhz FSB draait op 2800mhz. (multi 7)
PC6400 is dus best een aanrader denk ik.

500x7 word iets teveel van het goede denk ik :)
3500Mhz red je niet snel met een E6300, hoewel ik het wel zie op waterkoeling (4ghz zelfs) Mocht je denken 3,5Ghz te kunnen draaien (stabiel in dit geval) is zelfs PC8000 aan te raden.

Ik zeg PC6400 nemen, mocht je over de 400Mhz fsb gaan, dan willen de meest sticks makkelijk mee, vaak tot naar 500Mhz.

maargoed, ik zou deze sticks niet kopen
http://www.azerty.nl/producten/prod...2p8001gk-1024-mb-ddr2-pc6400-800-mhz-2-x.html

als deze
http://www.azerty.nl/producten/prod...10001gk-1024-mb-ddr2-pc8000-1000-mhz-2-x.html
Sneller zijn
CAS 4 of 5 merk je bijna niet. en 800mhz CAS4 doen ze ook zonder problemen. Core2Duo heeft meer baat bij een hogere bandbreedte, dus 2 sticks in dual channel op een hoge frenquentie is sneller als een lagere frequentie met een lagere CAS.
 
Last edited:
hey allemaal!
ik zit met een zwaar prob. Ik heb in een ietwat zatte bui men passwoord verandert en nu weet ik niet meer hetwelk. heb al men paswords geprobeerd geen lukt, alle combinaties met en zonder caps lock ... ik zit nu in eens gast-account dat ik had gemaakt voor men zus.(printer is aangesloten op mijn pc) Kunnen jullie mij helpen want in dit account heb ik enkel rechten om af te drukken en op het internet te zitten. Ik zou jullie echt ten zeerste dankbaar zijn!!

mvg,

Koen

Daar zijn verschillende oplossingen voor...welk OS XP Pro/Home, 2000...?
 
Zit er trouwens veel verschil tussen de Asus P5B tov P5B Deluxe/WiFi-AP?
Behalve prijsverschil van €63,80?

Edit// Ik zie nu dat er ook nog een Asus P5B Deluxe ipv P5B Deluxe/WiFi-AP?.
Welke bedoelde jij Titera?

Er zijn dus 3 verschillende?
- Asus P5B
- Asus P5B Deluxe
- Asus P5B Deluxe/WiFi-AP?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top