Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
ja wat is een normale prijs? ik vind een E6600 vrij normaal (300 euro)
videokaart voor een 20,1 of 24" ligt eraan wat je wilt doen, als je wilt gamen op 1920 x 1280 (dacht ik) mag je wel 300-500 euro uitgeven. Dan zou ik even wachten op de 8800gtx die sneller is als je 7950GX2 en waarschijnlijk wat goedkoper.

Anders een 7900GTX of ATI X1950 denk ik.
cpu kan je ook een goedkopere nemen, E6300 of E6400 en op 3Ghz ofzo klokken. Dat kan gemakkelijk met een beetje goede luchtkoeler. (vaak al met stock koeler)

Iemand hier tips om data terug te krijgen? ik ben 200gb aan data kwijt :(
de data staat er fysiek nog wel, denk data alleen de index van de schijf kwijt is.
 
Iemand hier tips om data terug te krijgen? ik ben 200gb aan data kwijt :(
de data staat er fysiek nog wel, denk data alleen de index van de schijf kwijt is.

in een externe behuizing gooien ?
onder linux benaderen ?

back van maken met ghost of nero en dan later de back-up openen met het zelfde programma kijken of de data zichtbaar is.
 
Ik game niet, misschien eens CS ofzo.
Of eens een spel proberen maar niet diehard gamen.

E6600 klinkt prima natuurlijk, maar waar moet ik dan meer aan denken? Met welk moederbord? Wel geheugen (1gb? of meer) en SATA schijf van 100gb ofzo. Moet nl. wel leuk blijven aangezien er elke keer wat nieuws uit komt..
 
E6600 is wel lekker.
Ik heb zelf Asus P5B deluxe, de Asus P5W DH deluxe heb ik ook gehad (nog steeds maar word niet meer gebruikt) en beide borden zijn echt prima en overcompleet. Je zou ook een goedkoper bordje kunnen nemen. De p5b (non deluxe) of een gigabyte DS3 bijvoorbeeld.

2GB is eigenlijk bijna wel een must bij nieuwe pc's. PC5300 DDR2 geheugen is prima als je niet overclockt. CL5 geheugen is prima.
Schijfje gewoon Sata nemen, de grote moet je voor jezelf bepalen :)

Counterstrike moet makkelijk draaien op een 7900GT.
Bespaar niet teveel op de voeding, koop een tagan bijvoorbeeld.

je zou eventueel nog op de cpu kunnen besparen door een E6300 te nemen.
 
Als je niet of nauwlijks game zou ik sowiso niet zoveel geld uitgeven aan zo'n kaart. Met een 7600GT moet je zo'n game toch ook wel leuk kunnen draaien?
 
uitgaand van een 24" is de resolutie wel behoorlijk. Maargoed, mijn 9800pro draait CSS2 ook makkelijk. Dus een 7600GT moet wel voldoen.

ik heb trouwens een programma gevonden: undelete. Ik zie daarmee alle data wel staan in een map system information (direct in de root)

morgen voordat ik naar school ga even een restore proberen. Ik wil gvd me muziek terug :(
 
misschien wel grappig wat is jullie PI score.

superpi is een progje om eigen de snelheid van je cpu te meten(zeg ik goed toch ?)

super pi is hier te downloaden.
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=36

laten we van een standaard meting uitgaan van 1M.

ik zal eerst.
computer
amd sempron 2600+
512 ddr
1 minuut 42sec
laptop
centrio duo 1.66
1gb ddr 2
35 seconde

61 sec, op een XP2800+, 512 ddr.. wel een pak sneller dan een 2600+ dan :)
 
Net nog een keertje gedaan, omdat ik em ok geklikt had en de tijd eigenlijk niet zeker wist..

59.875sec. dus, wel triest dat die celeron dat niet kan halen met z'n 2.68Ghz, mijne loopt op minder dan 2Ghz geloof ik 8P
 
Net nog een keertje gedaan, omdat ik em ok geklikt had en de tijd eigenlijk niet zeker wist..

59.875sec. dus, wel triest dat die celeron dat niet kan halen met z'n 2.68Ghz, mijne loopt op minder dan 2Ghz geloof ik 8P


Pc staat ook al de hele dag aan enzo, had nog allemaal progamma`s aan het draaien:) ....maar dan nog SUCKT CELERON:P
 
net xp opnieuw geinstalled @ flaptop.. ging allemaal goed totdat ik wat probeerde te typen.. ik kan geen : meer neerzetten want hij maakt r een + van.. het control + shift trucje heb ik al geprobeerd.. iemand anders ideeen?
 
Bedankt Titera!
Als ik dat zo allemaal optel, dan kom ik wel rondt de €1000. iets TE veel. Want het scherm (€807,-) moet er dan ook nog bij.

Maar aangezien ik het systeem ook goed wil hebben, ga ik uit van een 20.1 ipv 24".

Zoiets zat ik dan aan te denken;

CoolerMaster Stacker
Intel® E6300
Asus P5B Deluxe
= €539,- (alternate)

HHD;
Waar moet ik daar bij op letten?

Geheugen;
Zie zo veel, dat ik niet weet welke ik moet pakken. 1GB is eerst meer dan voldoende, dat kan ik later dan nog wel uitbreiden. PC5300 DDR2 geheugen was een must, alleen bij welke zit dat bijv. ?

Videokaart;
7600GT? 7900GT?
Ik ben geen die-hard gamer, maar als ik eens een spel wil proberen moet het wel leuk draaien. Denk aan scarface (lijkt me wel leuk spel) of iets in die richting.

Mis ik dan nog iets?
 
Videokaart;
7600GT? 7900GT?
Ik ben geen die-hard gamer, maar als ik eens een spel wil proberen moet het wel leuk draaien. Denk aan scarface (lijkt me wel leuk spel) of iets in die richting.

Heb zelf een 7300GS gepakt, was voor mij puur het prijsverschil. 7600GT is dan een leuk kaartje als je niet al te vaak aan het game bent..
 
net xp opnieuw geinstalled @ flaptop.. ging allemaal goed totdat ik wat probeerde te typen.. ik kan geen : meer neerzetten want hij maakt r een + van.. het control + shift trucje heb ik al geprobeerd.. iemand anders ideeen?

Gefixed.. me toetsenbord instellingen weer op VS gezet
 
Geachte Heren,

Ga er maar van uit dat van de enkele dames die hier zitten er geen hier komt :P

ik heb een probleempje..

Ik heb een ander pctje gekocht, en daar zat win98 op, dus heb ik er xp overheengegooid. geen problemen ondervonden, m'n usb wireless inet stick werkte perfect enz.

maar toen kon ik aan xp mediacenter edition komen, dus heb ik m'n pc geformatteerd omdat mediacenter niet over xp home heengaat, maar erbij komt.

en nu heb ik dus mediacenter geinstalleerd en wil m'n usb stick niet meer lopen, omdat hij zegt dat de usb ingang te langzaam is en dat ik een snellere usb-hostcontroller moet hebben..

hoe los ik dit op?

Alvast Bedankt.. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top