Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Mooi kut.

Kan natuurlijk ook aan Black Ops liggen he.

Eerst patch/update is er al, maar het laggt nog steeds :(

Kan zijn de door de fout in de cod engine je cpu zo zwaar belast wordt dat hij er mee nokt?

v-core al iets verhoogd?

Ja, heb hem nu hoger gezet maar tis nog altijd drama. Vandaag al verschillende reboots moeten doen vanwege hangende schermen en bsod's. Heb nu gezorgd dat ik de bsod's kan lezen door auto restart af te zetten.

Phenom 2 X4 955 C3

core speed= 3440 Mhz
Vcore = 1.416 ( stuk hoger als het std 1.36)
Multiplier= 16
bus speed 215

Heb ff print screen gemaakt van Cpu-z
59955698.jpg

bus speed wat omlaag en multiplier omhoog.

draai hier @ 17,5x205 met de vcore volgens mij iets hoger of zelfs nog standaard. draait al een jaartje zo.

ook al een keer gepushed naar 3,8 of 3,9 ghz ofzo, maar dit draait ook prima en lekker stabiel!

Tja, verschild per cpu natuurlijk. Je kan idd proberen de mp hoger te zetten en je bus speed lager, maar je zou ook je mem iets meer sap kunnen geven.

Heb al een topic geopend op tweakers maar daar wordt ik ook niet veel wijzer. De bios is teruggezet naar default settings. Maar het is nog niet stabiel, dus na de memtest straks maar is ff Vcore verhogen naar 1.36.

Settings nu:
FSB=200 / multiplier = 16 / Vcore = 1.336

Je HT-Link kan je het beste ook rond de 2000mhz houden, althans dat was met de athlon x2's wel altijd zo, anders werd het zooitje instabiel.

Je HT-Link kan je het beste ook rond de 2000mhz houden, althans dat was met de athlon x2's wel altijd zo, anders werd het zooitje instabiel.

Ja die staat ook gewoon op 2000Mhz. Net ff (3u) memtest gedaan, geen enkele error dus daar kan het al niet aan liggen. Zometeen Vcore verhogen en dan nog is een prime95 test doen.

vraagje,

Heb windows 7 opnieuw geinstalleerd, prima en wel, maar als ik nu naar de achtergrond kijk zie ik dat niet het volledige beeldscherm gebruikt wordt? heb aan beide kanten zeg maar 2 cm ruimte? net of het een 15 inc is :D

@KevinP, dan is het waarschijnlijk je cpu of mobo die niet verder wil. Geef de cpu anders nog wat extra prik, zolang ie niet boven de 75 graden komt gaat dat gewoon goed (zou het niet voor 24/7 gebruiken).

Status
Not open for further replies.
Back