Oeps, nie op gelet. Volgende keer zal ik wel ff kijken, het komt wel vaker voor vooral als ik de processor wat hoger klok. De 955 Be draait nu op std 3.2ghz maar op 3.7 crashte die bij prime 95.
Ja, heb hem nu hoger gezet maar tis nog altijd drama. Vandaag al verschillende reboots moeten doen vanwege hangende schermen en bsod's. Heb nu gezorgd dat ik de bsod's kan lezen door auto restart af te zetten.
Phenom 2 X4 955 C3
core speed= 3440 Mhz
Vcore = 1.416 ( stuk hoger als het std 1.36)
Multiplier= 16
bus speed 215
Heb al een topic geopend op tweakers maar daar wordt ik ook niet veel wijzer. De bios is teruggezet naar default settings. Maar het is nog niet stabiel, dus na de memtest straks maar is ff Vcore verhogen naar 1.36.
Ja die staat ook gewoon op 2000Mhz. Net ff (3u) memtest gedaan, geen enkele error dus daar kan het al niet aan liggen. Zometeen Vcore verhogen en dan nog is een prime95 test doen.
Ik zal nu een screenshot maken van de huidige instellingen. Prime95 test failde weer na 3 min, scherm bleef hangen dus weer reboot. Geheugen timingen lijken ook elke keer anders :S.
Heb windows 7 opnieuw geinstalleerd, prima en wel, maar als ik nu naar de achtergrond kijk zie ik dat niet het volledige beeldscherm gebruikt wordt? heb aan beide kanten zeg maar 2 cm ruimte? net of het een 15 inc is
@KevinP, dan is het waarschijnlijk je cpu of mobo die niet verder wil. Geef de cpu anders nog wat extra prik, zolang ie niet boven de 75 graden komt gaat dat gewoon goed (zou het niet voor 24/7 gebruiken).