Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
- Intel Core i7 930 @ 4.2Ghz
- Corsair Dominator 6GB DDR3 1600
- Asus Rampage Extreme 3 X58
- Nvidia GTX480 @ 850/1700/2200
- 2x Samsung Spinpoint F1 1TB Raid-0
- 1x Intel X-25M SSD 80GB
- Corsair HX850w

Morgen komt de GTX580 uit, even kijken wat die doet. :)

Core i7 930 loopt standaard op 2.8Ghz, hij kan nog wel veel hoger dan dit hoor maar voor dagelijks gebruik is deze 4.2 meer dan voldoende. Hij blijft lekker 40 graden onder full load dus. :P

De GTX580, ligt eraan wat hij gaat doen, de HD6970 komt ook deze maand nog. Ik denk dat de GTX580 wel iets sneller is maar wel voor een hoger prijskaartje, mja, mijn huidige GTX480 heeft ook 500 euro gekost toen ik hem in de winkel ging halen.

Uiteraard gaat de 480 dan de deur uit, die 2 kun je niet combineren. Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe sockets en processoren die binnenkort weer op de markt gaan verschijnen! :)

Denk je serieus dat de 580 sneller gaat zijn? Das gewoon een 512-shader versie van de 480, dus eigenlijk zoals deze bedoelt was, en iets hogere clocks en lagere temps. Ik gok maximaal 10% betere prestaties dan de 480. De 6970 zal volgens de laatste geruchten in theorie iets van 70% sneller kunnen zijn dan een 6870. Maar goed, dit zijn geruchten en theoretische snelheden. Plus dat de kans erg groot is dat de 580 een paper launch word, of in ieder geval erg lage beschikbaarheid.

Conclusie, ik wist het wel, lekker op cayman (69xx) of zelfs cayman x2:~

Het is allemaal gissen op dit moment. Ik geloof iig nooit dat de HD6970 zo bizar veel sneller zal worden. Maar dat zien we binnenkort wel. :)

En zo wel, en tegen een leuke prijs, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. Ik ben geen pro Nvidia of pro AMD. :#

Last edited:
De stap van 480 naar 580 zou ongeveer hetzelfde zijn als die van 4870 naar 4890. Niet slecht, maar niks om over naar huis te schrijven. 6870 is verder een aantal procent trager dan een 5870, dus bizar sneller zal mee vallen. Verder ging het over theoretische reken kracht, maar dit valt zo goed als altijd tegen. Plus het is een nieuwe shader indeling, van 4+1 naar 4 shaders, afwachten hoe dat uit pakt. :)

Mag ik hier ook met m'n problemen aankomen?
Afgelopen week kreeg ik problemen met Youtube in Firefox - knoppen werkte niet meer.
Ik had volgens mij wel een flash player ding (opnieuw) geïnstalleerd, omdat dat op streetfire werd aangegeven in die player, althans, dat is 't enige dat ik me kan herinneren.
Flash shit gedeïnstalleerd en geherinstalleerd, cookies en cache verwijderd, maar geen resultaat.

Uiteindelijk toch maar overgestapt op Chrome, wat ik toch al een tijdje wilde.
Vervolgens heb ik daar nu 't gezeik weer mee, dat 'ie Hotmail niet wil openen vanuit MSN; het duurt of allejezus lang of wil helemaal niet.

Heb me al rot gezocht op google, maar veel meer dan 'cookies & cache verwijderen' en dat meerdere mensen die problemen ondervinden, vind ik niet..

Chrome 7.0.517.44 op Windows 7.

Mag ik hier ook met m'n problemen aankomen?
Afgelopen week kreeg ik problemen met Youtube in Firefox - knoppen werkte niet meer.
Ik had volgens mij wel een flash player ding (opnieuw) geïnstalleerd, omdat dat op streetfire werd aangegeven in die player, althans, dat is 't enige dat ik me kan herinneren.
Flash shit gedeïnstalleerd en geherinstalleerd, cookies en cache verwijderd, maar geen resultaat.

Uiteindelijk toch maar overgestapt op Chrome, wat ik toch al een tijdje wilde.
Vervolgens heb ik daar nu 't gezeik weer mee, dat 'ie Hotmail niet wil openen vanuit MSN; het duurt of allejezus lang of wil helemaal niet.

Heb me al rot gezocht op google, maar veel meer dan 'cookies & cache verwijderen' en dat meerdere mensen die problemen ondervinden, vind ik niet..

Chrome 7.0.517.44 op Windows 7.

Hotmail in een mail client is geen optie? Thunderbird/Eudora/of zelfs Live Mail... oid? Webbased Hotmail is zo'n hel.

[edit]Kan geloof ik niet meer toch, Hotmail in een andere client dan Live Mail....kut M$, tijd voor GMail Bjorn ;)[/edit]

Last edited:
't Kan wel, maar ben hier nu aan gewend.
Vandaag gaat 't wel beter, merk ik.
Kan zijn dat ik gisteren wel m'n cache en cookies delete, maar browser niet opnieuw had opgestart ofzo.

Ik wil trouwens ook wel aan de GMail, maar na 10 jaar Hotmail gebruik, staat alles daaraan gelinkt..

Edit: Haha, ik heb typ erover en ondertussen laadde 'ie weer niet.. :L

Heren,

Even het volgende, ik heb een virus te pakken. Dit is op school begonnen en staat in verband met mijn USB stick. Als ik deze in plug activeert hij blijkbaar iets, waardoor normaal typen niet meer mogelijk is. Inmiddels heb ik de stick ook thuis gebruikt en heb ik er hier ook last van.

Wat me opgevallen is aan mijn USB stick is het volgende, alle mappen heeft hij een .exe formatie gegeven, waardoor het nu toepassingen zijn en geen normale mappen.

Kenmerken:

Het lijkt erop alsof mijn toetsenbord dyslectie heeft, de computer moet even nadenken op het moment van typen en draait vervolgens de letter volgorde om. Ook komen sommige functies te vervallen, shift werkt bijv. niet meer (hoofdletters) en de enter functie valt soms ook weg.

Na opnieuw opstarten is het even weg & na verloop van tijd treedt het probleem weer op.

Mijn gratis virusscanner (AVG), geeft geen virus meldingen. Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Gerben

Je kan even je USB-stick formatteren.

Dit lijkt mij de simpelste oplossing.

En daarna even je pc scannen.

Ook zonder tussenkomst van mijn USB Stick treedt het probleem op, het is alleen wel begonnen met het inpluggen van mij USB stick. Zoals eerder gezegd pakt mijn AVG scanner niks. Heeft het zin om het eens met Norton of iets dergelijks te proberen?

Kijk eens in je processen lijst, staat hier niet toevallig vbscript.exe oid?

Het is waarschijnlijk geen virus maar gewoon een of ander script welke een grapjas geschreven heeft. Waarschijnlijk word het aangeroepen door een autorun.inf welke op je usb stick staat.

Ik wil trouwens ook wel aan de GMail, maar na 10 jaar Hotmail gebruik, staat alles daaraan gelinkt..

Je kan in Gmail ook andere e-mailboxen toevoegen hoor. Zelfs instellen dat als je op beantwoorden drukt dat ook namens je hotmail adres is ipv je gmail adres.
Gebruik zelf alleen nog maar m'n Gmail adres maar m'n Quicknet (/Multikabel/Ziggo meuk) komt daar ook netjes op binnen :)

Iemand een programmaatje waarmee je het energieverbruik van je pc mee kan bekijken?

En dan ook specifiek hoeveel je cpu gebruik, hoeveel je videokaart gebruikt etc. (en ook het totale wattage)

Status
Not open for further replies.
Back